piątek, 8 maja 2020

Twarde pierniki na choinkę

Twarde pierniki na choinkę

Próbowałam wiele przepisów, jednak z tego wychodzą najcieńsze, bez odkształceń. Czyli idealne pierniki na choinkę. Są twarde, można je oczywiście jeść, jednak zwykle ozdabiam je sporą ilością lukru, zatem dla mnie są one niezjadliwe (bez lukru są smaczne :) ). Polukrowane pierniczki na choinkę idealnie zdobią choinkę, stroiki oraz prezenty wigilijne. Przepis na twarde pierniczki powinien zadowolić obie grupy, bo w czasie dłuższego przechowywania w szczelnie zamkniętym pojemniku pierniczki miękną. Możemy je wykorzystać także jako elementy dekoracyjne choinki.


Twarde pierniki na choinkę

W tym roku zamierzam upiec takie pierniki na choinkę i chyba skorzystam z Twojego przepisu. Czy te pierniczki są na prawdę twarde? Zależy mi aby długo trzymały się na choince i nie zmiękły tak jak te które robiłam w tamtym roku z innego przepisu. Zaraz robiły się miękkie i spadały jeden po drugim.


Dzien dobry, czy zna Pani przepis na naprawde twarde pierniki takie zeby nie pospadaly mi z choinki? W poprzednim roku robilam z innego przepisu i szkoda mi bylo gdy widzialam jak co chwila moje pieknie lukrowane pierniki upadaja na podloge. To pomyślcie o pierniczkach na choinkę, takich, które można powiesić na świątecznym drzewku, a potem podkradać z radością. Pierniczki już upieczone? To mój ulubiony przepis na pierniczki, po upieczeniu są twarde, chrupiące (choć łasuchom to nie przeszkadza).


Twarde pierniki na choinkę

Przepisy na twarde pierniki na choinkę w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na twarde pierniki na choinkę. Przepisy na piernikowi twardziele czyli twarde pierniczki na choinkę i gdzie się tam chce w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na piernikowi twardziele czyli twarde pierniczki na choinkę i gdzie się tam chce. Ciastka upieczesz tak samo, jak te do jedzenia. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Ważne jednak, by pierniki na choinkę były: twarde – dzięki temu nie będą się kruszyć i zachowają swój kształt przez kilka tygodni. Tydzień temu (w niedzielę) upiekłam pierniczki. Po wykrojeniu i przyozdobieniu wyglądają po prostu ślicznie. Przez chwilę były miękkie, potem stwardniały. Odkrawałam po kawałku ciasta, wałkowałam i foremkami wyciskałam pierniki.


Są one twarde i niejadalne, ale za to pięknie dekorowane makiem, ziarnami wszelakimi. Wymarzyło mi się, żeby mieć taką naturalną choinkę w tym roku, a nie chciałabym się zabierac do robienia ozdób zbyt późno,czy ktoś z Was zna przepis na takie twarde, piernikopodobne ciasto, z którego można zrobic. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Bardzo słodkie.


Tak właściwie, to jeszcze nigdy nie wieszałam ich na choince. Ten świetny przepis na pierniczki na choinkę został opracowany przez blogerkę Bakerlady, cieszą się one wielkim uznaniem. Po upieczeniu pierniki można dekorować kolorowymi lukrami (lub pozostawić naturalny wygląd). Można je brać w ciemno.


Nie namęczyłam się z nimi. Zawsze z niecierpliwością czekałam, aż zmiękną lub też jadłam jeszcze ciepłe z piekarnika. Ciasto po wyjęciu z lodówki jest dość twarde, ale szybko ogrzewa się do temperatury pokojowej i daje się przyjemnie rozwałkowywać.


Ale pod taką nazwą mamy je zapisane w zeszycie. Mogę jeszcze upiec pierniczki na choinkę takie tylko do ozdoby,ale szkoda by było. Pytam więc osoby doświadczone : czy piernik będzie jadalny? Przepisy na pierniczki Urocze, bożonarodzeniowe pierniczki najlepiej upiec jakiś czas przed świętami - trzeba je tylko dobrze schować, bo inaczej od razu trzeba będzie przygotowywać następne!


Możemy ozdobić je lukrem i przełożyć do puszek z plasterkiem suszonego jabłka, aby twarde pierniczki na Boże Narodzenie nieco zwilgotniały, a potem zjeść pod choinką lub podarować. Jestem przerażona-czy piernik pójdzie do kubła? Jest ono wtedy twarde i zimne.


Nieraz zdarzyło się wyjąć masło z lodówki za późno. Ten przepis jest kiepski bo pierniki są: twarde,cukier strzela w zębach i ciężko ugniata się ciasto. Rozrywa kromki chleba, robi w nich dziury. Może czas już nie jest zbyt odpowiedni, bo w większości domów menu już ustalone i dopięte na ostatni guzik ale skoro obiecałam, że dodam przepis na twarde pierniczki to też tak czynię. Twarde pierniczki układamy na papierowym talerzu i kropimy je lekko czystą wodą, najlepiej do tego wykorzystać zraszacz.


Istnieją również inne sposoby na twarde pierniki, oto kilka z nich: Mikrofalówka. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Pamiętajmy tylko, aby nie przesadzić z ilością wody.


Po tym czasie będą miękkie i pyszniutkie - sama się przekonasz ! Koszykarze Polskiego Cukru kończą stary rok na fotelu lidera Polskiej Ligi Koszykówki z kompletem zwycięstw. Torunianie dwunaste zwycięstwo odnieśli w. Zastanawiało mnie nie wyrastanie zaczynu drożdżowego ani ciasta, ale moje obawy były niesłuszne bo wyszły tak pyszne, że musiałam chować przed moimi maludami bo wszystkie by wpałaszowały, a nawet polukrowane jeszcze nie były! Pyszne i aromatyczne, są miękkie już po upieczeniu. Poniżej sprawdzony przez lata, ulubiony przepis czytelników na najlepsze pierniczki.


W takim razie wypróbuję małą porcję lukru z mąką Do wszystkich, dla których pierniczki są za twarde: chyba w przepisie na piernikową choinkę i pierniczki z newslettera była rada, żeby do pojemnika z pierniczkami włożyć rozkrojone jabłko, i zmieniać je co parę dni-pierniczki szybciej miękną, bo wyciągają wilgoć z jabłka. A tak na serio, świetne są.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty