poniedziałek, 30 września 2019

Pyszny omlet na słodko

Pyszny, puszysty i sycący omlet to doskonały pomysł na zdrowe śniadanie! Możemy zdecydować się na wersję na słodko lub na słono. Podpowiadamy, jak przygotować smaczny omlet na różne sposoby.


Prosty przepis na omlet. Aby przygotować omlet nie potrzeba zbyt wiele. Jak zrobić omlet na słodko. Kiedyś mamy i babcie często robiły omlet biszkoptowy, teraz jakoś rzadziej się go zjada.


Może być podawany zarówno na słono jak i na słodko. Poniżej, przedstawiamy przepis na omlet z dodatkiem ulubionych owoców lub warzyw. To czy zdecydujecie się na wersje z owocami lub warzywami zależy od was, smacznego! Czyli biszkopt z patelni :-) Dobry na weekendowe śniadanie lub szybki podwieczorek dla dzieci.


Pyszny omlet na słodko

OMLET to potrawa przyrządzana z roztrzepanych jajek z odrobiną mleka, które po doprawieniu wylewa się na nagrzaną patelnię z masłem i smaży do ścięcia się masy. Można przygotować omlet na słodko jak i na słono. Bardzo szybko się go przygotowuje i można dodać do niego ulubione dodatki: szynkę, ser, paprykę.


Mam swój wypróbowany przepis na omlet biszkoptowy na słodko, ale w ramach eksperymentu postanowiłam wypróbować ten przepis. Ten jest bardziej suchy, ale co kto lubi. Szybkie , proste i smaczne śniadanko z jagodowym sosem, a może być również innymi sezonowymi owocami.


Dobrze smakuje zarówno w wersji na słodko, jak i na słono. Puszysty omlet na słodko towarzyszy mi od dzieciństwa. Przygotowywała mi go moja mama, teraz ja według jej przepisu, przygotowuję go mojemu synkowi, który go uwielbia.


A jeszcze jak posmaruję nutellą, mógłby nie żywić się niczym innym. No ale wiadomo, co za dużo to niezdrowo! Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Nabyłem ostatnio naczynie do sporządzania omletu w kuchence mikrofalowej, zrobiłem zgodnie z przepisem zamieszczonym do tego naczynia, ale wyszedł mi gumiasty,dla mnie nie do zjedzenia!


W międzyczasie na patelnię wlewamy małą łyżeczkę oleju kokosowego. Masę wlewamy na patelnię zostawiamy na około minuty, przekręcamy na drugą stronę na około minutę i fit omlet gotowy. Omlet robi się bardzo szybko.


Polecamy go w wersji z masłem orzechowym. Całość naprawdę nie zajmie wam dłużej niż minut. Raz dwa trzy zakręcę patelnią, zawinę jeszcze lekko niedogotowany omlet w rulon i gotowe! W wersji na słodko podawać z dżemem. W celu przyrządzenia wersji wytrawnej, do przygotowanej uprzednio bazy dodać, podsmażoną cebulkę, szczypiorek, szynkę, boczek i pieczarki (do wyboru lub wszystkie razem).


Pyszny omlet na słodko

Można również dodać żółty ser pokrojony w kostkę, ser pleśniowy oraz starty parmezan. Kto powiedział, że omlet nie może być słodki? Przekonasz się, że był w błędzie, kiedy wypróbujesz nasz przepis na omlet na słodko z dżemem. Co tu dużo mówić – jest po prostu pyszny #128578; Do omletu możesz użyć dowolnego dżemu, jaki masz pod ręką. Pyszny jest też omlet z masłem czekoladowym i pokrojonym bananem.


Po minutach przewróć omlet na drugą stronę (użyj do tego płaskiej szpatułki). Smaż kolejne minuty do zarumienienia. Usmażony omlet przełóż na talerz, dodaj pomidorki, sałatę i ser.


Całość złóż na pół i zjedz od razu, ponieważ z czasem omlet traci na puszystości. Teraz najważniejsze, gdy omlet zacznie się ścinać, chwyć za patelnię i poruszaj nią aby złożyć omlet na pół. Smaż jeszcze przez kilka chwil a gdy się zarumieni zsuń omlet z patelni na talerzyk starając się go jeszcze raz zawinąć. Natychmiast podaj dekorując omlet francuski dżemem borówkowym i bitą śmietaną.


Pyszny omlet na słodko Przepis na: akademiasmaku 9. Kakaowy omlet z owocami Przepis na: love-your-life.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty