piątek, 20 czerwca 2014

Przepis na chleb z maszyny do pieczenia chleba

Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Dmichu - wszystkie maszyny do pieczenia chleba sa przeznaczone glownie do wypiekow na zwyklych drozdzach. Nie znaczy to,ze nie mozesz upiec w niej chleba na zakwasie.


Ciasto na zakwasie potrzebuje wielu godzin wyrastania,a zadna maszyna nie ma takiego programu. Musialbys poprostu wylanczac ja z pradu,a po wyrosnieciu ciasta wlanczac. Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza.


Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Będę zupełnie szczerza, że rzadko kiedy wyciągam z szafy mój automat do pieczenia chleba. Jestem po prostu miłośniczką wypieków z piekarnika, ręcznego zagniatania, a jeśli mikserem, to chociaż własnoręcznego formowania. Wyliczyłam sobie proporcje na bochenek o wadze około 750g.


Wsypujemy 5kg mieszanki Orkisz Hildegarda. Helo, jeśli posiadacie wypróbowany przepis na chleb pszenny z otrębami i siemieniem lnianym z maszyny do pieczenia chleba – to proszę przyślijcie , jeszcze nie piekłem, dostałem maszynę w prezencie i na początek dobrze byłoby, żeby się udał, abym się nie zraził. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.


Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba , mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Stałam się posiadaczką maszyny do pieczenia chleba (model lidlowski- SilverCrest) I uczę się jej (a proste to to jak nie wiem :). Witam i mam małe pytanie odnośnie wyboru sprzętu na później.


Wróciłem do użytkowania maszyny z Mango kupionej wieki temu (odkopanej przy okazji remontu u rodziców) - wcześniej korzystałem z przepisów z instrukcji, potem próbowałem robić chleb na zakwasie, który jakoś tam wychodził, ale nie było rewelacji. Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne.


Wszystkie składniki wrzucić do maszyny w kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do pieczenia chleba razowego, wybrać wielkość chleba 7g (lb) i pożądany kolor skórki. Po skończeniu pieczenia chleb wyjąć z maszyny i wystudzić na kratce. Robiłam kilkukrotnie ten chleb – nie wiem z jakiego powodu w środku chleba jest on wilgotny.


Co dziwne, wilgotny środek pojawia się na 2-dzień przy końcu chleba. Nie potrafię tego wyjaśnić, może komuś się tez tak zdarzyło? Temperatura, czas pieczenia i ilość maki z przepisu, rodzaj ziaren zmienny. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na z maszyny do pieczenia chleba. Po godzinie pieczenia wyjęłam chleb z keksówki i był całkowicie miękki na dole.


Nie było tego charakterystycznego pustego odgłosu przy pukaniu w spód. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek.


Chleb się udał wyśmienicie! Maszyny używam najczęściej tylko do wyrobienia i wyrośnięcia ciasta na chleb lub bułki, potem sama formuję pożądane kształty i piekę w zwykłym piekarniku. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok. Gatka napisał(a): A czy da sie zrobic chleb bez maszyny?


Oczywiście, że się da, ale lepiej piec w foremce niż taki samodzielny bochenek. Ja chleb na Wielkanoc do domowego smalcu piekę tak: szklankę mąki razowej mieszam z odrobiną wody i kilkoma łyżkami zakwasu żurkowego i zostawiam na noc. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie.


Przepis na chleb z maszyny do pieczenia chleba

Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1. ZAPRASZAM WIĘC DO PIECZENIA ORAZ DZIELENIA SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI I CZEKAM NA WASZE PYTANIA. Automat dopiero testuję (to był drugi przepis z którego piekłam), więc myślę, że jeszcze wykombinuję, jak ustawić maszynę by wyszła idealnie. Pisałam już o swojej przygodzie z maszyną do pieczenia chleba, przy okazji postu o zakwasie. Teraz podzielę się przepisem z którego korzystam.


Etykiety: chleb na zakwasie, z maszyny do pieczenia chleba, zakwas. To przepis na chleb na zakwasie, bez drożdży, bez piekarnika. Jest to przepis jaki najczęściej stosuje do wypieku chleba pszennego. Najlepszy efekt osiągnąłem zmniejszając ilość cukru do jednej, płaskiej łyżeczki.


Przepis na chleb z maszyny do pieczenia chleba

Dwie łyżki to za dużo, wychodzi wtedy słodki jak chałka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty