wtorek, 4 sierpnia 2020

Zupa szczawiowa

Przepis na prostą i pyszną zupę szczawiową. Zupa ze świeżego szczawiu, zabielana śmietaną, podawana z jajkiem ugotowanym na twardo. Koniecznie do ugotowania na wiosnę z młodego szczawiu. Jadamy ją głównie latem, dlatego że szczaw nie nadaje się do dłuższego przechowywania i najlepiej wykorzystać go zaraz po zerwaniu.


Zupa szczawiowa to prawdziwa klasyka wśród zup. Można podać ją na różne sposoby jak np. Jeśli nie macie zbyt wiele czasu na gotowanie, koniecznie wypróbujcie przepis na zupę szczawiową z gotowego przecieru. Najlepsza na świecie zupa szczawiowa z ziemniakami i jajkiem na twardo.


DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Dziś moją zupę przygotowałam zgodnie z przepisem Pani Magdy Gessler, która zaprezentowała ją w jednym z odcinków Kulinarnych Rewolucji. To sprawdzony i bardzo uniwersalny przepis babci, który przez lata się nie zmienił.


Zupa szczawiowa

Jak tylko pojawia się szczaw – natychmiast ja gotuję. Przekonaj się, że zrobienie zupy szczawiowej to żadna trudność. Nie wiesz jak ją ugotować? My też ją lubimy, dlatego nie obca jest nam zupa szczawiowa z ziemniakami, które dodają jej pożywności, a także przepis na domowy szczaw do słoika, który można potem wykorzystywać przez cały rok i cieszyć się zupą szczawiową ze słoika kiedy tylko najdzie nas na nią ochota!


Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania. Zainspirujcie się przepisem, jaki robiły wasze babcie. PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Lekko kwaskowata, orzeźwiająca i pożywna zupa szczawiowa doskonale smakuje z jajkiem ugotowanym na twardo i kromką razowego chleba. Jednak nie możemy się nim cieszyć cały rok, w końcu sezon na szczawiowe liście trwa kilka miesięcy.


Zupa szczawiowa

A potem posiekamy i zasolony szczaw w słoiczkach wędrował na półki do piwnicy. Wiadomo, że zupa szczawiowa najlepiej smakuje ze świeżego szczawiu. Pierwszą świeżą jadaliśmy w maju, gotowaną ze szczawiu zebranego rano na łące. ZUPA SZCZAWIOWA - tradycyjny, sprawdzony, domowy przepis.


Do garnka wlać litry wody dodać ziemniaki pokrojone w kostkę oraz marchew pokrojoną dowolnie, gotować do miękkości ziemniaków. W rondlu roztopić masło, poddusić na nim szczaw, zalać gorącym bulionem. Szczaw opłukać dokładnie i osączyć. Zupę szczawiową doprawić solą, pieprzem i ewentualnie cukrem.


Kliknij, aby zobaczyć przepis. Wiosna w pełni więc na talerzach pojawiła się zupa szczawiowa ze świeżego szczawiu, podana z ugotowanym na twardo jajkiem. Kroki wykonania: Liście szczawiu wystarczy przebrać żeby usunąć resztki trawy, dobrze wypłukać i osączyć, oderwać ogonki jeśli nie są już zbyt młode. Taka zupa kojarzy mi się z domem rodzinnym i nastoletnimi wspomnieniami, trzeba było troszkę nachodzić się po łące, aby zerwać odpowiednią ilość liści szczawiu. Sprawdź przepis na zupę szczawiową z jajkiem!


Gorąco polecam i życzę smacznego ! W smaku tej zupy wielu z nas zakochało się jeszcze w dzieciństwie. Warto jednak przepis na zupę szczawiową wykorzystywać częściej, bo zupa szczawiowa jest zdrowa i pyszna. Jak zrobić zupę szczawiową poznasz z naszych przepisów, oto wspaniała zupa szczawiowa z koperkiem czy też zupa szczawiowa z jajkiem.


Użyłam do niej gotowego szczawiu ze słoika. Dzięki temu zupę ugotowałam bardzo szybko. Kupny szczaw był krojony i bez konserwantów.


Opis przepisu: Autor: WINIARY Lekka zupa szczawiowa z jajkiem na twardo to klasyczny pomysł na domowy obiad. Duża ilość obecnych w niej warzyw czyni z niej świetny sposób na niejadka. Jest to prosty przepis na zupę szczawiową.


Zupa szczawiowa

Uwielbiam zupę szczwiową, którą robi moja Mama. Obowiązkowo zupa zawsze była zabielana śmietaną i podawana z ugotowanym na twardo jajkiem. To jedna z tych zup, które przypominają dzieciństwo i wszystkie obiady, które przygotowywała babcia. Nadszedł wreszcie czas na zupę szczawiową, szczaw jest młodziutki, soczysty i nieprzerośnięty.


Zupa jest bardzo prosta i szybka, ja lubię zmiksowaną wersję, czyli na gładko. Kiedy zajrzałam do mojej spiżarni i spojrzałam na słoiczki ze szczawiem (zrobiłam, żeby mieć w zimie pod ręką) już wiedziałam co zrobię na obiad. Nawet rosół czy pomidorowa nie robią takiej furory jak moja skromna zupa szczawiowa z jajkiem. Szybka zupka ze szczawiu ze słoiczka, robiona poza szczawiowym sezonem dlatego też użyłam szczawiu słoikowego, konserwowego.


Zupa z dodatkiem jajek pysznie smakuje z kromką świeżego razowego chlebka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty