czwartek, 27 sierpnia 2020

Żurek z butelki

Żurek z butelki

Kiełbasę wraz z przyprawami, marchewką, ziemniakami i czosnkiem zalać wodą i gotować przez około minut. Następnie wyjąć z wywaru kiełbasę i warzywa, dodać dobrze wymieszany zakwas z butelki – ewentualnie zupę dopełnić wodą, w sumie powinniśmy uzyskać około litrów płynu. Jeśli żurek ma być daniem obiadowym, to smacznie jest ugotować ziemniaki oddzielnie i podać w misce okraszone skwarkami z cebulką. Przepis pokrywa się z moim z tym, że białą kiełbasę dodaję na samym końcu zgodnie z zasadą, że należy ją parzyć, bo długie gotowanie pozbawia smaku.


Podoba mi się Pana blog. Białą kiełbasę zalać wodą i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć gaz i parzyć przez minut. Pokroić w plastry i włożyć do garnka. Gotować do miękkości ziemniaków.


Potem dać żurek z butelki według przepisu producenta. Wlewamy go tyle, w zależności od tego jaką chcemy mieć kwaśność. Dolewamy trochę wywaru do śmietany, by się nie zważyło) i gotujemy do zakipienia. Dodajemy trochę majeranku. Dołożyć grzyby, nakłutą widelcem białą kiełbasę, żeberka, liście laurowe, ziele angielskie.


Włoszczyznę oczyścić włożyć do garnka zalać l wody dodać białą kiełbasę surową,liść laurowy,ziele angielskie i gotować min. Jajka ugotować na twardo i pokroić na połówki. Wielkanoc, a to najlepszy czas na ugotowanie pysznego, armatycznego żurku. Zupy Żurek z białą kiełbasą i przepiórczymi jajkami.


Szybka zupka na zimowy obiadek. Po ugotowaniu kiełbasy- wyjąć ją z garnka i wlać żur z butelki, zagotować, zaprawić śmietaną wymieszaną z łyżką mąki. Durszlak Staropolski żurek na kiełbasie. Dania główne Krokiety ruskie.


Połączenie ulubionych krokietów i pierogów ruskich. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Kiedyś w sumie chyba sam spróbuję go zrobić. No ale miałem kupny, całkiem godnie się prezentował więc przyszła w końcu pora na żurek.


Oj, aj, ech i takie tam. Takiego wiecie zrobionego z żytniej mąki z wodą. Od kilku dni w mojej lodówce gościła butelka na oko całkiem sensownego zakwasu na żur.


Żurek z butelki

Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu. Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą! Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu!


Wielokrotnie już gotowałem żurek wg niego i zawsze się udaje. Zobacz nasze przepisy na Polki. Ja tylko dodaję więcej mięsa i rezygnuję z kartofli.


Jeśli mogę coś doradzić, to jeśli chcemy kupić zakwas gotowy, warto wybrać zakwas świeży, tzn. Jak robimy domowy żurek ? Z reguły są one bardziej wyraziste od tych pasteryzowanych w słoikach. Gotujemy 2L wody i wkładamy kość z mięsem. Z wędzonym boczkiem i suszonymi borowikami.


Charakterystyczny kwaśny smak zupy sprawia, że jest ona faworytką wszystkich miłośników wyrazistych kompozycji kulinarnych. Paszczaka zawsze wychodzi! Przepis na tradycyjny polski żur na zakwasie, żurek na białej kiełbasie. Kupiłem żurek w plastikowej butelce, jak go zrobić ? Przy koncu mozesz dac troche majeranku. Osobiscie jeszcze nie robilam tego z butelki bo mam usiebie domowo robiony zakwas ale powinno wyjsc to samo.


A jescze butelke wstrzasnij zanim wlejesz zeby sie wymieszalo. Wywar mam wlasnie z butelki. Chwilę gotujemy, aż smaki przegryzą się. Zakwas na żur lub żurek to podstawa przy szykowaniu kwaśnej zupy na bazie mąki żytniej.


Na samym końcu zabielamy zupę śmietaną wymieszaną z mąką (mąkę można pominąć) i kilkoma łyżkami płynu z żurku. Mój przepis na zakwaś do żuru i żurku stosuję od lat. Taki zakwas zawsze warto mieć w lodówce np.


Polecam też przepis na zakwas do białego barszczu, który szykuję na bazie mąki pszennej. Jest kwaśna, wyrazista, pachnie majerankiem i suszonymi grzybami. Doskonale smakuje jednak również z mięsnym dodatkiem.


Przepis Na Żurek Z Butelki - informacje, zdjęcia, materiały video. Wyrazisty smak nadadzą mu liczne przyprawy: ziele angielskie, liść laurowy, kminek oraz. Pani Magdo serdeczne dzięki za przepis.


Kiełbasę ugotowałem w reszcie rosołu z poprzedniego dnia a ziemniaki dodałem wraz z “wkładkę podsmażaną” i wszystko na koniec doprawiłem maggi zamiast soli (bo lubię choć niezdrowa). Rodzinie dałem z jajkiem ale sobie podsmażyłem grzanki z chleba. Zazwyczaj serwuje się ją z jajkiem na twardo, kaszą lub ziemniakami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty