czwartek, 10 grudnia 2020

Żurek z kiełbasą i jajkiem

Żurek z kiełbasą i jajkiem

Charakterystyczny kwaśny smak zupy sprawia, że jest ona faworytką wszystkich miłośników wyrazistych kompozycji kulinarnych. Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą! Dołożyć grzyby, nakłutą widelcem białą kiełbasę, żeberka, liście laurowe, ziele angielskie.


Zobacz nasze przepisy na Polki. Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu! Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu.


Od kilku dni w mojej lodówce gościła butelka na oko całkiem sensownego zakwasu na żur. Kiedyś w sumie chyba sam spróbuję go zrobić. No ale miałem kupny, całkiem godnie się prezentował więc przyszła w końcu pora na żurek. Takiego wiecie zrobionego z żytniej mąki z wodą. Durszlak Żurek z białą kiełbasą i jajkiem.


Oj, aj, ech i takie tam. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Dania główne Krokiety ruskie. Połączenie ulubionych krokietów i pierogów ruskich. Dodane przez margow: Tylko o kuchni.


Bozobardzo fajny pomysł. Jest to zupa na każdą okazję, odpowiednia zarówno na obia jak i na kolację, zwłaszcza w. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Całość ozdabiamy kleksem śmietany chrzanowej i posypujemy natką. Opis przepisu: Autor: WINIARY Świąteczno-niedzielny żurek z chrzanem, białą kiełbasą i jajkiem na twardo łatwo przygotować, gdy mamy w kuchni Żurek Nasza Specjalność WINIARY.


Chrzanowy żurek gotujemy na wywarze z białej kiełbasy, którą potem kroimy na plasterki i podajemy do zupy razem z ćwiartkami jajek. Długo testowałam różne żurkowe przepisy. Składniki na 8-porcji: ok. Już wiem że trzeba zacząć od naprawdę dobrej jakości zakwasu.


Zupa raz wychodziła lepsza, raz średnia, ale nie poddałam się. Jestem wielką miłośniczką żurku. Najlepszy będzie domowy zakwas, ale jeśli o nie. Wypróbujcie go nie tylko podczas Świąt Wielkanocnych! Zazwyczaj zakwaszam octem (jak w przepisie niżej), czasem kupuję torebki z mieszanką naturalnych składników (są takie!bez ulepszaczy, itd.).


Żurek z kiełbasą i jajkiem

Pani Magdo serdeczne dzięki za przepis. Po latach przyrządzania go, mieszania składnikami, dodawania nowych, wypracowałam przepis, którym pragnę się z Wami podzielić. Kiełbasę ugotowałem w reszcie rosołu z poprzedniego dnia a ziemniaki dodałem wraz z “wkładkę podsmażaną” i wszystko na koniec doprawiłem maggi zamiast soli (bo lubię choć niezdrowa). Rodzinie dałem z jajkiem ale sobie podsmażyłem grzanki z chleba.


Czasem podaję go w chrupiącej miseczce chlebowej, czasem tradycyjnie z boczkiem i białą kiełbasą. Gotuję go dosyć często i dlatego staram się tą zupę nieco urozmaicić. WIELKANOCNY ŻUREK Z JAJKIEM,BIAŁĄ KIEŁBASĄ I CHRZANEM - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Zagotować wodę,dodać przyprawę Kucharek,liście laurowe,ziele angielskie i kiełbasę w całości surową wędzoną polską.


Gotować na wolnym ogniu około minut następnie wyąć kiełbasę pokroić w plastry i dodać do wywaru. Dołożyć pokrojone w kostę ziemniaki i marchew,gdy ziemniaki będą miękkie dodać zakwas wg. Podoba mi się Pana blog. Jeśli żurek ma być daniem obiadowym, to smacznie jest ugotować ziemniaki oddzielnie i podać w misce okraszone skwarkami z cebulką.


Zupę nalaną do talerzy można ozdobić liśćmi świeżego majeranku. Kości wieprzowe wędzone zalać woda i gotować około minut. Biała kiełbasę parzoną włożyć do wywaru mięsno-warzywnego i gotować około minut. Następnie wkroić jarzyny: marchew, pietruszkę i seler i dalej gotować. Na w ielkanocnym śniadaniu królował Żurek z kiełbasą i jajkiem.


W mojej rodzinie nie gotowało się Barszczu białego, więc nie znałam go wcześniej. A bab cia gotuje do tej pory Zalewajkę - to też rodzaj barszczu z dodatkiem ziemniaków i suszonych grzybów (kiedyś poda m Wam przepis). Na szczęście mój debiutancki barszcz pod bił pod niebienia domowników, także moje :) Jest.


Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! Zupę wzbogaciłam o warzywa, dzięki czemu jest daniem bardziej wartościowym odżywczo, smaczniejszym i bardziej aromatycznym. Przepis na Żurek z białą kiełbasą i jajkiem. Od wielu lat gości na polskich stołach i ciężko sobie wyobrazić święta bez jego udziału.


Aby przygotować świąteczną zupę, należy skorzystać z najlepszych składników, które doskonale podkreślą smak domowego żurku. Efektownie wygląda podany w okrągłym chlebku, najpyszniejszy oczywiście zrobiony z własnego zakwasu. Lubię mocno kwaśny, koniecznie z jajkiem i białą kiełbasą.


U nas gości często, nie tylko podczas Świąt Wielkanocnych. Przygotowanie dania żurek z jajkiem i białą kiełbasą dni przed przygotować zakwas: w kamionkowym naczyniu zalać wrzątkiem szklanki mąki, ostudzić, dodać litr przegotowanej wody, skórkę chleba, roztarty czosnek, przykryć gazą, odstawić na dni w ciepłe miejsce. Po tym czasie można przyrządzić zupę.


Gorąco polecam i życzę smacznego ! A ja będę jadła żurek z kiełbasą, ale drobiową i podsmażoną na teflonie, więc wytopi się trochę tłuszczu, a będzie dodatkowo chrupiąca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty