wtorek, 15 września 2020

Zupa wiśniowa

W sezonie tej zupy nie może zabraknąć na naszym stole. Zupa wiśniowa mojej mamy. Sól w zupie owocowej jest bardzo ważna, bo to ona zwykły, słodki owocowy wywar zmienia w zupę właśnie.


Poza tym sól pozwala na. Dodać cukier,cynamon,gożdziki,kwasek cytrynowy i gotować minut. Kisiel rozppuścić w szklance wody wlac do zupy i zagotować wszystko. Zdjąć z gazu i zmiksować blenderem na gładka masę.


Orzeźwiająca zupa wiśniowa ze świeżych owoców z dodatkiem Kisielu o smaku wiśniowym WINIARY to idealne danie na upalny, letni dzień. Doprawiamy ją cynamonem i goździkami, a podajemy na zimno, z pszennymi grzankami, biszkoptami lub drobniutkim makaronem. Owocowa zupa wiśniowa z makaronem to szybkie słodko-kwaśne danie, które świetnie sprawdza się w czasie letnich upałów. Makaron gotujemy al dente zgodnie z przepisem na opakowaniu i przelewamy zimną wodą. Gotujemy na dużym ogniu aż się zagotują, a następnie zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok.


Wiśnie myjemy i zalewamy wodą. Składniki: kg wiśni łyżek cukru litry wody cynamon goździki śmietanka kremówka Szklankę wiśni odłożyć na później, resztę zagotować z wodą, cukrem, kawałkiem cynamonu i kilkoma goździkami. By ją szybko schłodzić, możesz wrzucić do niej kilka kostek lodu.


W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę. Zupę te przygotowuje się bardzo szybko, moja nie. Idealnie sprawdzi się na letni obia kolację czy jako deser. Dosładzamy do smaku cukrem i ewentualnie dodajemy sok z cytryny.


Zupa wiśniowa

Podajemy z makaronem i ewentualnie kleksem. Bardzo smaczna zupa owocowa - spróbuj koniecznie! Obserwuj bloga Obserwujesz bloga figowe smaki. Jak dla mnie to niewątpliwie smak lata.


Oczywiście zwolennicy ciepłych zup owocowych nie będą czekali, aż zupa wystygnie. Jednak ciepłe zupy owocowe niektórym niezbyt dobrze kojarzą się z przedszkolnymi posiłkami. Dziś na stole myggyleves, czyli węgierska zupa wiśniowa. Istnieje jednak pewna uniwersalna wersja receptury, którą można dowolnie modyfikować. Czy moderacja, to praca ? Dodane przez WZ-tek w: Na każdy temat.


Witam serdecznie Dziewczyny na Nowym Smakerze! Dla dzieci , Inne , Zupy I pachniała Saska Kępa, a ja chodziłam do przedszkola tuż obok domu Agnieszki Osieckiej. Zupy owocowe są na tyle specyficzne, że albo się je uwielbia, albo nienawidzi. U mnie w domu chyba nikt za nimi nie przepadał, bo z dzieciństwa jakoś słabo je pamiętam (w przeciwieństwie do innych potraw). Kojarzę, ze jadłam kiedyś zupę owocowa (wiśniową?) z makaronem i chyba ja nawet zjadłam.


Nigdy tak nie jadłam i jakoś nie mogłam się przekonać do tej wersji, więc swoją wiśniówkę podałam z makaronem i nieco zmodyfikowałam dodając czerwone wino. Gotowała ją babcia i podawała z. Uwielbiam obiady na słodko i przygotowuje je dość często. Do zupy wiśniowej idealnie pasuje makaron. Ja zdecydowałam się na świderki, ale równie dobrze możemy użyć dekoracyjnych kokardek czy innego rodzaju makaronu.


Zamiast makaronu możemy przygotować również kluseczki np. A poza tym wanilia doskonale współgra ze smakiem wiśni. Zawsze robię wiśniową z budyniem, jest pycha. Pozdrawiam, na pewno będę tu zaglądać. Na prośbę moich wnuczek chętnie gotuję to, co im smakuje.


Z radością spełniam ich życzenia i cieszę się kiedy widzę, że obiad u babci był smakowity. Dzisiejszą zupę zrobiłam z dwóch powodów, po pierwsze było bardzo ciepło, więc zimna zupa była najlepszą, jaką można podać w taką pogodę, a po drugie to min. To czas wakacji, kiedy babcia wychodziła do ogrodu i wracała z miską wiśni.


Zupa wiśniowa

Kiedy babcia szła z miską wiśni, wiedzieliśmy, że to właśnie ten dzień – dzień różowej zupy. Babcia podawała ją z ziemniakami posypanymi koperkiem (stąd i my sypiemy koperkiem). Ok litry wody, łyżki gęstej śmietany, Około 2-łyżki cukru do smaku (ilość cukru zależy od kwaskowości wiśni), Około ¼ łyżeczki cynamonu do smaku, łyżki wiśniowego kisielu, 2gram ulubionego makaronu (u mnie cienkie wstążki), Listki mięty, stokrotki, świeże owoce. Idealna zupa na lata - najlepsza mocno schłodzona. Jedna z ulubionych zup mojego dziecka, zresztą dla mnie też.


Podaję ją z makaronem, lanymi kluseczkami lub bezami. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Przepisy z kategorii zupa wiśniowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty