środa, 9 stycznia 2019

Omlet bez mleka na słodko

Jak zrobić omlet na słodko. To częste pytania w mojej korespondencji z czytelnikami. Mama nauczyła mnie jak zrobić omlet na słodko. Jadło się go u nas w domu z dżemem, powidłami lub roztopioną czekoladą.


Pyszny, puszysty i sycący omlet to doskonały pomysł na zdrowe śniadanie! Mam swój wypróbowany przepis na omlet biszkoptowy na słodko, ale w ramach eksperymentu postanowiłam wypróbować ten przepis. Ten jest bardziej suchy, ale co kto lubi.


Poszukiwany przepis - jajka gotowane na słodko. Dodane przez majga w: Tylko o kuchni. Dobrze smakuje zarówno w wersji na słodko, jak i na słono. OMLET to potrawa przyrządzana z roztrzepanych jajek z odrobiną mleka, które po doprawieniu wylewa się na nagrzaną patelnię z masłem i smaży do ścięcia się masy. Można przygotować omlet na słodko jak i na słono.


Bardzo szybko się go przygotowuje i można dodać do niego ulubione dodatki: szynkę, ser, paprykę. Może być podawany zarówno na słono jak i na słodko. Poniżej, przedstawiamy przepis na omlet z dodatkiem ulubionych owoców lub warzyw.


To czy zdecydujecie się na wersje z owocami lub warzywami zależy od was, smacznego! Nabyłem ostatnio naczynie do sporządzania omletu w kuchence mikrofalowej, zrobiłem zgodnie z przepisem zamieszczonym do tego naczynia, ale wyszedł mi gumiasty,dla mnie nie do zjedzenia! Zobacz jak przygotowuje się omlet z szynką.


Koniecznie dajcie znać, czy próbowaliście już omlet owsiany na słodko. A może macie inne pomysły na lekki omlet bez mąki i mleka? Podzielcie się swoimi przepisami!


A jeśli mój pomysł na omlet owsiany przypadł Wam do gustu, możecie udostępnić go znajomym. Wystarczy, że skorzystacie z przycisków poniżej. Aby uzyskań puszystą konsystencję omletu, ubija się całe jaja z dodatkiem niewielkiej ilości mleka, śmietanki a nawet wody, chodzi o to aby ubijając wprowadzić do masy. Potrzeba niewielu składników, aby zrobić omlet owsiany.


Ja lubię robić omlet na bazie mleka roślinnego – w tym przepisie użyłam mleka sojowego. Możemy zdecydować się na wersję na słodko lub na słono. Podpowiadamy, jak przygotować smaczny omlet na różne sposoby. Prosty przepis na omlet. Aby przygotować omlet nie potrzeba zbyt wiele.


Puszysty omlet na słodko towarzyszy mi od dzieciństwa. Przygotowywała mi go moja mama, teraz ja według jej przepisu, przygotowuję go mojemu synkowi, który go uwielbia. A jeszcze jak posmaruję nutellą, mógłby nie żywić się niczym innym. No ale wiadomo, co za dużo to niezdrowo!


Jeśli znudziły ci się normalne omlety proponuję omleta na słodko. Jest to świetna alternatywa dla dzieci, którym znudziły się już na śniadanie naleśniki czy gofry. Przepisów na omlet na słodko jest sporo, ja jednak przedstawię tutaj ich najprostszą wersję. Klasyczny omlet hiszpański wypełniony jest pieczonymi ziemniakami i siekaną cebulą. Hiszpańskie omlety składają się też z pomidorów, fasoli i szpinaku.


W wersji na słodko podawać z dżemem. W celu przyrządzenia wersji wytrawnej, do przygotowanej uprzednio bazy dodać, podsmażoną cebulkę, szczypiorek, szynkę, boczek i pieczarki (do wyboru lub wszystkie razem). Omlet robi się bardzo szybko. Można również dodać żółty ser pokrojony w kostkę, ser pleśniowy oraz starty parmezan. Po minutach przewróć omlet na drugą stronę (użyj do tego płaskiej szpatułki).


Smaż kolejne minuty do zarumienienia. Usmażony omlet przełóż na talerz, dodaj pomidorki, sałatę i ser. Całość złóż na pół i zjedz od razu, ponieważ z czasem omlet traci na puszystości. Grzybki wytrawne i na słodko. Na słodko dobrze smakuje z owocami i polany syropem.


Co to jest omlet grzybek?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty