poniedziałek, 7 marca 2016

Chleb z maszyny przepis

Przepis na prosty chleb z automatu. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Z automatu upiekłam już nie jeden smakowity chleb, jednak w porównaniu z tymi na zakwasie, zawsze będą poziom niższe pod każdym względem. Nie wynika to z mojego braku wiedzy dotyczącego obsługi tej maszyny, raczej z tego, że korzystając z własnych rąk i pieca da się to zrobić lepiej. Dmichu - wszystkie maszyny do pieczenia chleba sa przeznaczone glownie do wypiekow na zwyklych drozdzach.


Nie znaczy to,ze nie mozesz upiec w niej chleba na zakwasie. Ciasto na zakwasie potrzebuje wielu godzin wyrastania,a zadna maszyna nie ma takiego programu. Musialbys poprostu wylanczac ja z pradu,a po wyrosnieciu ciasta wlanczac. Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana.


A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. Aromatyczny i bardzo mięciutki bochenek z dodatkiem świeżo przesmażonej cebulki. Pyszny z wędlinami i pastami ziołowymi.


Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Jak na razie piekę z mąki z Lidla lub innych sklepów gdzie są specjalne mąki do chleba pieczonego w automacie. Na opakowaniach mąki zazwyczaj jest przepis na chleb o wadze 7g.


Chleb z maszyny przepis

Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. Witajcie, Kupiłam ostatnio gotową mieszankę do wypieku chleba (1kg na bochenki chleba), do której dodaje się tylko wodę. Wszystko było ładnie pięknie, ale na następny dzień chleb był twardy jak skała. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


Wsypujemy 5kg mieszanki Orkisz Hildegarda. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


Drożdżowy pszenny z pietruszką. Jest to przepis jaki najczęściej stosuje do wypieku chleba pszennego. Najlepszy efekt osiągnąłem zmniejszając ilość cukru do jednej, płaskiej łyżeczki. Dwie łyżki to za dużo, wychodzi wtedy słodki jak chałka. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok.


Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny.


Chleb z maszyny przepis

Chleb się udał wyśmienicie! Maszyny używam najczęściej tylko do wyrobienia i wyrośnięcia ciasta na chleb lub bułki, potem sama formuję pożądane kształty i piekę w zwykłym piekarniku. Pani przepis na taki chleb z maszyny ? Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie.


Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1. Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u nas w domu.


Ja oczywiście troszkę zmodyfikowałam składniki - zmiany podaję. Bochenek wyjmujemy z maszyny, a następnie odstawiamy na kuchenną kratkę do wystygnięcia na ok. Po tym czasie chleb będzie wciąż lekko ciepły z cudownie chrupiącą skórką.


Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie.


Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. A teraz coś, czego nie było od bardzo dawna. Od wieków już nie używałem mojej maszyny, ale ostatnio naszła mnie myśl pewna.


Założyłem tego bloga właśnie z myślą o chlebach z maszyny. Dopiero potem, znacznie później, zacząłem sam wszystko robić, a maszynę wysłałem na emeryturę. Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb z automatu. Ponieważ mieliśmy ogromy problem z zapadaniem się i opadaniem chleba kombinowaliśmy z przepisem aż mamy - idealny przepis na w pełni pełnoziarnisty chleb z maszyny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty