wtorek, 29 marca 2016

Przepis na chruściki drożdżowe

Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć.


Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Smaczne ,tanie ,łatwe w przygotowaniu. Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę.


Chruściki, zwane także faworkami, gościły na stole w domu mojego dzieciństwa po kilka razy. Lista przepisów na chruściki drożdżowe z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Przepis na chruściki drożdżowe

Chruściki drożdżowe Odlać troszkę mleka, lekko podgrzać, pokruszyć do niego drożdże, dodać łyżkę cukru i mąki. Wymieszać i zostawić do wyrośnięcia. Karnawał w pełni, więc koniecznie muszą być oponki, chruściki, pączki. Dziś przygotowałam dla mojej rodzinki chruściki drożdżowe. Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia… Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust.


Ze smaku przypominają mi nieco drożdżowe racuszki. Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu. Kasia łyżek cukru dkg drożdży jajka cukier waniliowy szczypta soli cukier puder na polewe Jeżeli zależy nam aby chrusty były długo świeże należy zrobić ciasto bez dodatku jajek. Tylko w karnawale można sobie pozwolić na taką dozę kalorii i zarazem.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chruściki drożdżowe faworki drożdżowe. Mąkę przesiać do miski, dodać sól i proszek do pieczenia, wymieszać. W drugiej misce ubić jajko i żółtka z łyżką cukru pudru na puszystą i gęstą pianę (ubijać przez ok. minut, początkowo najlepiej na parze aby żółtka się ogrzały). Przepisy z kategorii chruściki. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.


Mleko podgrzać żeby było letnie. Dodać drożdże, cukier i tyle mąki, żeby ciasto miało gęstość kwaśnej śmietany. Przykryć i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. Następnie do miski dodać resztę mąki, rozpuszczoną (zimną) margarynę, sól i ubite widelcem jajko. Składniki: kostka drożdży łyżeczki cukru zwykłego łyżki mleka żółtek śmietana mąka na oko 5kg szczypta soli Wszystko razem ugnieść i pozostawić do wyrośnięcia.


Później rozwałkować na kilka części,wycinać małe prostokąty i smażyć na oleju. Na koniec można chruściki posypać cukrem pudrem. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Chruściki. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Do słodkiego przysmaku wykorzystaj Cukier Wanilinowy WINIARY, a Twoje chruściki będą miały. Zagubił mi się gdzieś sprawdzony przepis na drożdżowe chrusty. Przeszukałam wszystkie moje bruliony i nic. Nie było wyjścia, trzeba było znaleźć coś nowego. Na przepis natknęłam się na blogu Coś słodkiego, poproszę.


Nie jest skomplikowany ani czasochłonny, a chruściki wychodzą pyszne. Polecam, tym bardziej, że karnawał w pełni! Chruściki, faworki, chrusty zwał jak zwał :) przepis mam ze starego zeszytu mamy.


Przepis na chruściki drożdżowe

Do przepisu daje słodką, a nie jak jest to w większości przepisów, kwaśną śmietanę. Chruściki faworki drożdżowe prosty przepis i składniki przepisy, które polubisz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty