środa, 9 marca 2016

Biszkopt po upieczeniu

Biszkopt po upieczeniu

Pieczony bez dodatku proszku do pieczenia, nic nie opadający. Jeśli boimy się stłuc kafelki można podłożyć szmatkę lub stary koc – ja na przykład rzucam na dywan. Nie wolno otwierać w tym czasie okien. PS biszkopt z jajek ucieranych oddzielnie też mi nie wychodzi, a ten zawsze.


Czy mogę w takim razie upiec jeden biszkopt np. Mam zamiar upiec ten biszkopt, ale w tortownicy o średnicy cm. Z przelicznika wynika, ze nalezy użyć ponad jajek, a przeciez tyle nie ubiję jednym mikserem. Pytanie brzmi jak długo piec taki biszkopt, bo będzie płytszy?


Po upieczeniu mozna spokojnie wyjac, nic sie nie stanie. Zwykle mam raczej klopot, ze robi sie za duza gorka, ktora trzeba czasem scinac, ale na to tez jest rada. Kiedy wierzch jest złoty, a patyczek wsadzony w ciasto wychodzi z niego nieoklejony ciastem, biszkopt jest gotowy. Przyznam szczerze, że kompletnie nie wiem o co Pani chodzi. To tylko składniki, jajka, mąka i cukier:-).


Kolejność dodawania składników do ubitych białek właściwie nie ma znaczenia. A niewykorzystane kawałki upieczonego biszkoptu można wysuszyć i użyć do tiramisu. Sukces polega na prawidłowym ubiciu jajek , a po upieczeniu, opuszczeniu z wysokości foremki z biszkoptem na podłogę.


Piszę nie bez powodu, bo wyobraźcie sobie, że. Przesiane i połączone mąki (jeśli pieczemy biszkopt kakaowy – kakao przesiewamy razem z mąką tortową i mieszamy) dodajemy partiami do masy, mieszając już delikatnie łyżką. Przelewamy masę do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia tylko na dnie (po upieczeniu ciasto przyklei się do boków tortownicy i nie opadnie). Jak przechowywać upieczony wcześniej biszkopt (na dni do tyg)?


Biszkopt po upieczeniu

Kroić od razu po upieczeniu ? Gdy lekko przestygnie, wyjąć go z piekarnika, oddzielić nożem od formy i odwrócić do góry dnem na blat wyłożony papierem do pieczenia. Przejdź na stronę główną Interii. SMACZNE TERAZ GOTUJĘ 2DODAJ DO KSIĄŻKI.


Każdy prosty biszkopt najłatwiej zepsuć już po jego upieczeniu. W ten sposób uzyskamy płaski biszkopt. Jego wadą było to, że po upieczeniu opadł i to mnie naprawdę mocno zmartwiło. Mimo to, był zjadliwy, a tart z jego użyciem wyszedł. Robiłam w dużej blaszce i coś mnie przyćmiło, bo wyłozylam papierem całą blachę łącznie z bokami.


Mój pierwszy biszkopt niestety nie wyszedł idealnie. I wyrósł ładnie, trochę go wybrzuszylo, ale po upieczeniu opadł do poziomu boków. Przypomniało mi sie o tym dopiero po minutach pieczenia. Czy ktoś wie gdzie mozna kupić.


Witam, postanowiłam dziś wypróbować Pani przepis i biszkopt wyszedl super. Mam siedmiomiesięczne dziecko. Od kiedy można podawać mu biszkopty. Biszkopty bezglutenowe Serdecznie witam. Czy różni się od tradycyjnej formy tego ciasta?


Biszkopt po upieczeniu

Tak naprawdę to po prostu klasyczna odmiana tego wypieku. Cała zagadka tkwi w odpowiedzi na pytanie – jak pokroić biszkopt na tort? Po całkowitym wystudzeniu biszkopt wycinamy z formy. Możecie go zamrozić, wcześniej pakując go szczelnie w folię spożywczą. Tak przygotowane ciasto, czyli zamrożone zaraz po upieczeniu, po odmrożeniu w lodówce będzie smakować jak świeże.


Dodatkowo będzie się też lepiej kroić. Pytałam o to szefa cukierników jednego z hoteli - to popatrzył na mnie jak na wariatkę. Dobrze ubity biszkopt NIGDY nie opadnie. Moja Mama piekła biszkopty przez lat, (dziś tego już nie robi - wiek)ja mając lat zaczynałam jej pomagać więc tak lekko licząc robię to od lat i nigdy ani mnie ani mojej Mamie BISZKOPT NIE OPADŁ.


Są tak napompowane powietrzem, że gdy po upieczeniu temperatura spada ciasto siada. Może też biszkopt pieczony był odrobinę z krótko, albo trzeba mu dać stygnąć powoli - wyłączyć piec uchylić odrobinę drzwiczki i dopiero po jakimś czasie wyjąć. To wymaga wprawy i wielu prób. Ostatnio piekłam biszkopt bez tłuszczu i proszku, ALE zaraz po upieczeniu rzuciłam nim w formie na podłogę razy. Podobno to jakiś tajemny sposób ;).


Był pyszny, nie opadł, nie zapadł się i musiałam tylko poczekać aż ostygnie… :) A propos, mam pytanie. Ja miałam upieczony biszkopt tydzień przed zrobieniem z niego tortu. Dodam że tej lodówki używam tylko do przechowywania ciast i chłodzenia napoi , więc nie ma tam obcych zapachów. Jeśli wiecie dlaczego biszkopt opada po upieczeniu i co mogłam zrobić nie tak w tym przepisie koniecznie dajcie mi znać, abym więcej tego błędu nie popełniła. Odczekaj minut zanim wyjmiesz biszkopt z formy.


Ostrożnie oddziel płaskim nożem brzegi ciasta od wewnętrznej części formy. Możesz wówczas odpiąć obręcz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty