poniedziałek, 5 czerwca 2017

Jak upiec biszkopt w piekarniku z termoobiegiem

Wszystkie zapadają się w sposób dramatyczny. Piekłam na różne sposoby, na różnych poziomach, z wykorzystaniem różnych funkcji, z różnych przepisów i zawsze efekt ten sam. Jeszcze czasami próbuję, ale chyba do serników będę wyciągać z czeluści piwnicy ten stary piekarnik.


Jeśli mogę coś dodać od siebie, to ciasta, które nie powinny zbyt rosnąć, w piekarniku elektrycznym zawsze ustawiam na grzałkę góra dół. Doskonale sprawdza się to w przypadku serników,tart i ciastek. Resztę zawsze piekę z termoobiegiem, bo jakoś łatwiej mi jest go wyczuć. Jaka jest roznica w pieczeniu ciasta-mam termoobieg a nie mam instrukcji,bo kuchnka została po poprzednich wlascicielach mieszkania.


Tortownicę, w której ma być pieczony biszkopt, przed wlaniem ciasta należy natłuścić oraz wysypać bułką tartą. Porada ta dotyczy jednak tylko spodu. Boków tortownicy nie wolno natłuszczać, gdyż w trakcie pieczenia ciasto odejdzie od nich, a pośrodku biszkoptu utworzy się niepotrzebne wybrzuszenie.


Poradnik o pieczeniu ciast, z Waszych komentarzy wiem, że miewacie problemy z ustawieniami piekarnika, więc ja dzisiaj podpowiadam, co zrobić, gdy ciasto opada, gdy pojawia się zakalec i jak piec ciasta, by były idealne. Na pewno przyda się to tym z Was, którzy dopiero zaczynają pieczenie i gotowanie, a wszystkich zapraszam też do zostawiania swoich rad. Stwórzmy fajny, duży poradnik. Biszkopt z termoobiegiem czy bez?


Forum Ostrowca Świętokrzyskiego. Ja piekę z termoobiegiem tylko mięsa i wtedy zmniejszam temperaturę i szybko i ładnie mi się przyrumienia a płyn odparuje. Po około minutach zwiększ temperaturę do 1st. C (1st. C zwykły piec) i piecz, aż biszkopt będzie złocisto-brązowy, a patyczek wbity w środek ciasta suchy.


Wystudź ciasto (najlepiej jest upiec biszkopt dzień wcześniej, wtedy jest łatwiej go przekroić) i przekrój na dwa placki. Placki nasącz zimną herbatą. Ciasta wyszło bardzo dużo, ubijalam mikserem planetarnym. Podczas pieczenia temp 1stopni, biszkopt wyrósł ponad formę najbardziej brzegami, środek nie bardzo chciał urosnąć.


Po rzuceniu biszkopem pojawiły się pęknięcia i się zapadł. Formę do ciasta wyłożyć papierem do pieczenia i wlać przygotowane ciasto. Drewnianym patyczkiem nakłuć ciasto, po wyjęciu go sprawdzić, czy jest suchy - jeśli tak, biszkopt jest gotowy.


Nie należy go wyjmować od razu z piekarnika. Uchylić drzwiczki, poczekać. Blachę wsuwamy do zimnego piekarnika, ustawiamy temperaturę na 160°C (w piekarniku z termoobiegiem) i pieczemy przez 50.


Mój nowy elektryczny piekarnik niestety szalał i nie mogłam dojść z nim do ładu albo przypalał od góry albo nie dopiekał z dołu. Po jakimś czasie przestałam sugerować się tym co napisane jest w instrukcji i na własną rękę przestawiałam opcje pieczenia w zależności od potraw i sprawdziło się. W piekarniku z termoobiegiem temperaturę można z kolei ustawić nieco niższą. To, w ilu stopniach piecze się bezy oraz jak długo trzyma się bezę w piekarniku, zależy również od pożądanej struktury ciasta. Jeśli beza ma być chrupiąca na zewnątrz i miękka w środku, warto ustawić niższą temperaturę lub piec ją krócej.


Mój biszkopt prawie zawsze ma maksymalne rozmiary (można go przeciąć na 4-plastrów) co skutkuje dużym tortem. Proszek do pieczenia - 1. Po upieczeniu należy go pozostawić w piekarniku by ostygł wraz z nim - dzięki temu unikniemy jego opadnięcia. Jeżeli chcemy upiec biszkopt kakaowy (na tortownicę ok. cm),. Ja piekę biszkopt z ciut innego przepisu i chętnie skorzystam z tego mam pytanie z czego może wynikać to że mój biszkopt zawsze rośnie w szpiczastą górę jak babka a nie jest tak płaski jak ten na zdjęciach?


Pavlovą jak inne bez najlepiej piec z termoobiegiem, pamiętajcie jednak, że termoobieg powoduje zwiększenie temp. Miłośnicy słodkości wprost nie wyobrażają sobie bez nich życia, podobnie jak profesjonalni cukiernicy, czy rozmiłowane w pieczeniu panie domu, które wykorzystują je do rozmaitych celów. Z grzałką góra i dół nagrzej piekarnik do 1stopni. To pytanie często zadają sobie osoby, które pragną upiec smaczny tort przełożony kremem i owocami. Tak, dla początkujących w kuchni może to się wydać nie lada wyzwaniem, a przecież pieczenie biszkoptu wcale nie jest takie trudne.


Mam tylko doswiadczenie z piekarnikiem gazowym, ktory przeciez ma tylko palnik od dolu i piecze swietnie. Bez termoobiegu należy przyjąć temperaturę 1stopni. Kurczaka należy piec bez dodatku tłuszczu.


Wystarcza sok powstający w trakcie pieczenia. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu. Szczególnie polecam tort z mango i kremem kokosowym, czy też biszkopt z musem truskawkowym. Dla tych, którzy nie tolerują glutenu mam również wersję biszkoptu bezglutenowego z opcją bez jajek kurzych! Jak upiec biszkopt do tortu?


C zy biszkopt pieczemy z termoobiegiem? Kolejną zagadką jest, czy biszkopt wkładamy do nagrzanego piekarnika czy raczej do zimnego? Już odpowiadam na wszystkie pytania!


C z termoobiegiem lub w nieco wyższej 180°C, gdy pieczemy bez. W internecie przepisów na biszkopt z aquafaby jest całkiem sporo. Odkąd trafiłam na informacje o tej cudownej cieczy i jej możliwościach ubijam ją i zastępuję nią jajka na okrągło.


Nie pomyślałabym, że mogę upiec wegański biszkopt, w konsystencji zupełnie taki jak ten na jajkach i do tego smaczny i miękki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty