poniedziałek, 19 czerwca 2017

Piernik tradycyjny

Piernik tradycyjny

Olla Obserwuj bloga Obserwujesz bloga RAROSSA. Można go przełożyć powidłami śliwkowymi lub ulubionymi masami (np. orzechową, marcepanową, z suszonej śliwki). Polukrować lub polać czekoladą.


Ciasto na piernik najlepiej zagnieść - tygodni przed świętami, a upiec na tydzień przed Bożym Narodzeniem. Tradycyjny przepis na piernik. Ciasto dojrzewa i dopiero po tym czasie je pieczemy. Pachnący swietami, piernik przekładany marmoladą i marcepanem oraz oblany czekoladą. Piernik staropolski z marcepanem.


To rodzinna receptura, która od lat gości w moim rodzinnym domu i jest przekazywana od pokoleń. Z tą jednak różnicą, że co roku jest ulepszna poprzez dodanie bardziej wykwintnych składników. Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający.


Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie. Jest idealny, pyszny, przełożony domowymi powidłami. Uwielbiam taki prawdziwy piernik i zapraszam do udostępniania przepisu dalej!


To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Sposób na świąteczny piernik w nowym wydaniu. Wypieki zwykle polewane są lukrem lub czekoladą i ozdabiane bakaliami. Przygotowanie tradycyjnego ciasta na piernik jest jednak bardzo pracochłonne.


Nie jest to tradycyjny sernik jaki jadlam kiedys u babc czy u gosci ,niewiem niby okej jest ale jest za wilgotny , za niski , ale przede wszystkim jest nijaki w smaku,moze to zalezy do sera bo uzylam vitello z biedronki ktory przed upieczeniem byl o wielel epszy w smaku. Jestem zawiedziona bo chcialo mi sie tradycyjnego sernika jaki byl kiedys podawany przez moje obie babcie i przez roznych. Durszlak - prosty piernik tradycyjny. Warto wykorzystać sprawdzony przepis na piernik z długo dojrzewającego ciasta, sporządzony według wskazówek naszych babć. Oto, jak zrobić doskonały piernik staropolski na święta Bożego Narodzenia.


Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa „pierny”, czyli pieprzny. Ale zapewniam Was, że warto dać mu szansę. Gdy już „dojrzeje” staje się miękki, niemal kruchy, rozpływa się w ustach, a unoszący się aromat cynamonu i przypraw.


Najczęściej jest przekładany powidłami, marcepanem lub masami. Wymaga przygotowania co najmniej miesiąc przed świętami, dlatego już czas się za niego zabrać. Dla mnie to najbardziej tradycyjny piernik, bo taki robimy od lat w domu. Zawsze w listopadzie, kiedy robi się zimno w cudowny sposób przypominam sobie o pierniku.


W tym roku pogoda nie przypomniała mi o nim i dopiero wyprawa do IKEA a właściwie znalezione tam świeczki o zapachu pierników. Chyba najbardziej popularnym jest ten mówiący, że piernik ten jest skomplikowany i że to „wyższa szkoła gotowania”. To sernik, który zawsze się udaje i wszystkim smakuje. Polecam nie tylko na Święta Bożego Narodzenia. U mnie sernik tradycyjny zawsze jest z rodzynkami na kruchym cieście.


Sernik tradycyjny to doskonałe ciasto na co dzień jak i od święta. Miałam ochotę na ciasto z miodem więc sięgnęłam po przepisy Siostry Anastazji i znalazłam przepis na piernik tradycyjny. Wykonuje się go dość szybko, jest smaczny i pulchny ale dla mnie to jest bardziej babka piernikowa. Ciasto na domowy staropolski piernik wigilijny najlepiej przygotować 4-tygodni przed Świętami, a upiec na tydzień przed Bożym Narodzeniem.


Masło utrzeć na puch, dodać pół szklanki cukru oraz żółtka i nadal ucierać. Z drugiej połowy cukru upalić karmel, wlać trochę wody, wymieszać i pozostawić do wystudzenia. Do utartych żółtek z masłem i cukrem, ciągle ucierając dodawać na przemian miód oraz karmel. Dodatek cynamonu, goździków oraz kawy intensywnie podkreśla charakterystyczny smak ciasta. Sprawdź nasze przepisy na wykwintny piernik!


Piernik tradycyjny

Kiedy piernik się studzi przygotowuję powidła: smażę je na patelni. Jest to ważny etap, ponieważ w czasie podgrzewania powideł dodatkowo uwalniają się pektyny, dzięki którym powidło cudownie oblepi nasz piernik, a dzięki temu, że powidła będą ciepłe to ciasto intensywniej i szybciej przejdzie zapachem śliwek. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Przepisy z kategorii piernik tradycyjny.


To tradycyjny smak, który zachwyca nawet najbardziej wybrednych miłośników słodkości. O jego wyjątkowości decyduje doskonale wyważona mieszanka składników i przypraw oraz piękny korzenny aromat. Znakomity piernik na święta do kawy, bardzo mięciutki, puszysty i delikatny z pyszną czekoladową polewą. Dzisiaj zapraszam na tradycyjny piernik.


Dla wszystkich przygotowujących świąteczne przysmaki w pośpiechu, mam dobrą wiadomość- surowe ciasto nie musi leżakować przed pieczeniem (tak jak w przepisie na piernik staropolski, który też jeszcze przed tymi świętami pojawi się na blogu :). Ręcznie zdobiony piernik wypieczony z tradycyjnego ciasta piernikowego. PIERNIK TRADYCYJNY , TZW. Wszelkie zdobienia wykonane są z jadalnego lukru królewskiego. Jajko, cukier, miód i olej utrzeć na gładką masę.


Do masy dodać mąkę, kakao, przyprawę do piernika i powoli lać mleko delikatnie mieszając. Moje ciasto na tegoroczny piernik leżakuje spokojnie w lodówce. Miałam taką ochotę na piernik gdy nastawiałam ciasto, że zrobiłam mały eksperyment- odjęłam sobie w blaszkę jedną porcję i upiekłam, a resztę ciasta zostawiłam na piernik świąteczny. Po upieczeniu piernik przełożyłam powidłami i pozwoliłam mu poleżeć dni.


Piernik tradycyjny

Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty