piątek, 16 marca 2018

Dobra ryba po grecku

Najlepszy przepis sprawdzony na rybę po grecku. Nie może jej zabraknąć w wielu domach podczas świątecznego przyjęcia. Zobacz najłatwiejsze przepisy na rybę po grecku. A ja jadłam w Grecji, a właściwie na Cyprze, danie przypominające rybę po grecku.


Były to kawałki ryby w trochę rzadszym niż nasz, sosie z włoszczyzny z listkiem laurowym i zielem angielskim. Smakowało podobnie i byłam bardzo zaskoczona tym daniem. Miruna do ryby po grecku. Do wykonania ryby po grecku zdecydowanie lepszym wyborem będzie ryba chuda.


Pamiętajmy, że warzywa dusimy z dodatkiem tłuszczu (najczęściej oleju lub oliwy z oliwek), a same warzywa również puszczą sok, stąd usmażona, tłusta ryba nie będzie dobrze komponować się w tym zestawie. Kiedy robię rybę po grecku, już z założenia przygotowuję więcej sosu warzywnego, bo znika podczas próbowania przez M. Pamiętam, że szukałam doskonałych proporcji, żeby była pyszna, idealna, cudnie otulona najlepszym sosem. Na patelni rozgrzej łyżki oliwy, podsmaż starte warzywa, lekko posól, a po kilku minutach przykryj patelnię i duś na wolnym ogniu. Gdy warzywa będą miękkie, układaj je na półmisku na zmianę z usmażoną rybą.


W razie potrzeby podlej niewielką ilością wody. Na wierzchu powinny być. Rybę po grecku robię od kiedy miałam starsze -naście lat.


I jedyne czego naprawdę nie lubiłam to smażenie ryby, a już szczególnie gdy była to ryba-fuj-mrożona w kostkach, czy glazurowane filety. Smażenie aromatycznej mieszanki warzyw, odpowiednie ich doprawienie to była zawsze moja domena. Zaskoczona jestem opinia p. Czy naprawdę w slepie mozna kupić dobra rybę po grecku ? Coś jak po grecku, żeby była w jednym naczyniu, z dnia na dzień lepsza. Cóż każdy moze sie wypowiadać jak uważa.


Jaka jest najlepsza ryba po grecku? Gorąco polecam tilapię, czy dorsza. Warto wybrać dobrej jakości rybę. Bardzo często sięgam po filety mrożone. Jest to jednak takie danie.


Pani Aniu, w poszukiwaniu przepisu na rybę po grecku zauważyłam, że przy swoim przepisie ma Pani oznaczenie bezglutenowe, zapomniała Pani, że rybę obtaczamy w mące pszennej ! Proszę zweryfikować oznaczenia w przepisach, w przeciwnym razie Może Pani komuś zaszkodzić. Sprawdź, jak rybę po grecku przyrządza Magda Gessler i zainspiruj się jej pomysłem! Teraz i ty możesz przygotować rybę po grecku Magdy Gessler. Podstawowe składniki to biała ryba, włoszczyzna i przyprawy.


Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron, przekładamy na głęboki półmisek. Rybę myjemy, obsuszamy ręcznikiem kuchennym, skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą i pieprzem, obtaczamy w mące. Tak podana ryba coraz częściej pojawia się na świątecznych stołach. Ja tez robię taka rybę, tyle ze nie dodaje papryki. Dobra Książka Kucharska Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Dobra Książka Kucharska.


Tradycyjne, polskie danie wigilijne - ryba po grecku - to filety rybne w sosie greckim. Można ją podawać na ciepło, lub na zimno. Soczysta ryba w towarzystwie duszonych warzyw to klasyka polskiej kuchni!


Dodane przez Tangerinka w: Tylko o kuchni. Po grecku to jest ryba z rusztu (z grilla). Sami przyznacie, że takiego przepisu brakowało na blogu – ryba po grecku, wbrew nazwie, to popularne i lubiane danie kuchni polskiej, i banalnie łatwo dostosować je do diety przyspieszającej metabolizm. Dzięki temu sprawdzonemu przepisowi przygotujesz przepyszną rybę po grecku, która będzie super smaczną pozycją w menu na Wigilię i święta Bożego Narodzenia. Ale za to jak taka ryba po grecku wygląda!


No zjawiskowo po prostu :) A do tego jest dobra na ciepło i na zimno. Być może nazwa ryby „po grecku” wzięła się stą że w kuchni śródziemnomorskiej bardzo popularne są warzywa duszone w oliwie, często z pomidorami. Podawane są na zimno jako przystawki. Kolor i wygląd podobny, ale smak całkowicie inny.


Dobra ryba po grecku

Moja ryba po grecku to tradycyjny, rodzinny przepis. Ryba jest delikatnie oprószona. Prosty przepis tradycyjny oraz przepis na wersję fit, czyli ryba po grecku dietetyczna. Dacie wiarę, że jadłam ją pierwszy raz w życiu? Nie przypominam sobie, żeby którakolwiek część mojej rodziny robiła tę potrawę na święta.


Przepis na rybę po grecku w dwóch wersjach. Zresztą to samo dotyczy osób spoza rodziny, nikt nigdy mnie nie uraczył rybą po grecku. Postanowiłam w końcu ją zrobić.


Dobra ryba po grecku

Taki domowy, wręcz dawny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty