piątek, 30 marca 2018

Placek drożdżowy z kruszonką

Ten placek drożdżowy z kruchą, słodką skorupką to smak mojego dzieciństwa. Taki placek piekła często moja mama. Sama bardzo go lubiła a mi najbardziej smakowała kruszonka posypana obficie cukrem pudrem. Placek do herbaty lub mleka jak i do pudełka z drugim śniadaniem dla dziecka.


Tak smakuje domowa kuchnia! Idealne ciasto drożdżowe z kruszonką jest pyszne i wspaniale pachnie. Musi być porządnie wyrośnięte, pulchne, lekkie, a kruszonka słodka i chrupiąca. Naszło mnie na ciasto drożdżowe.


Takie najzwyklejsze, jak kiedyś robiła babcia. Pachnące masłem, żółte od masła i jajek a nie od barwników. Bez żadnych kremów, udziwnień i obcych nazw;) Ot, zwykły placek drożdżowy z kruszonką. Zawsze wychodzi puszyste i utrzymuje świeżość przez kilka dni, a zapach waniliowej kruszonki podczas pieczenia tworzy w domu niesamowitą atmosferę.


Placek drożdżowy z kruszonką

Odkąd zrobiłam to ciasto w formie chałki mój chłopak nie je na śniadanie już nic innego (Polskie drożdżowe z kruszonką wygrało z ulubionymi herbatnikami włochów Mulino Bianco!). Szybki pyszny placek drożdżowy. Dodaj do pozostałych składników ciasta, wyrób odstaw na min. Kruszonka: składniki zagnieć włóż na min do lodówki.


Ciasto wyłóż natłuszczoną formę. Na koniec placek drożdżowy posypać cukrem pudrem (ja pominęłam). Tam gdzie nie ma zakalca jest mięciutkie, a bałam się, że będzie twarde, bo chyba dałam zbyt dużo. Polecam na drugie śniadanie i podwieczorek.


Pyszne domowy placek drożdżowy z kruszonką i owocami. Z podanych składników otrzymamy spore ciasto, ale nawet przez kilka dni świetnie przetrzyma się w lodówce (lub dłużej w zamrażarce - pokrojone na porcje). Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na placek drożdżowy z kruszonką. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Myślę że jednak tych drożdży było o wiele o wiele za dużo, Szkoda mojej pracy, ciasto do kosza. Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P). Placek drożdżowy kojarzy się z dzieciństwem, o czym zawsze wspominam przy drożdżowym przepisie. Ten zapach,który unosił się z piekarnika starej angielki w kuchni Babci,ciepłe, puszyste ciasto, wspaniałe chwile na wsi. To wszystko kryje się w jednym kęsie tego placka, w samym jego zapachu.


Tak więc chyba nikogo nie zdziwi fakt, że proponuję wam dziś kolejny przepis na pyszne ciasto. Tym razem proponuję wam drożdżowe ciasto z serem i kruszonką. Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, dodać do mleka razem z trzema łyżkami mąki, wymieszać.


Odstawić w ciepłe miejsce na kilkanaście minut by nieco podrosły. Do dużej miski wsypać resztę mąki, wlać mleko z drożdżami, dodać resztę cukru, roztrzepane jajko, sól i roztopione masło. Korzystam z tego przepisu robiąc drożdżowy placek ze śliwkami jak i cynamonowe rollsy.


Za każdym razem się udaje. S nawet jak nie chcę mi się brudzić miksera ani rąk i wymieszam wszystko dokładnie łyżką w misce. Jagody można zastąpić innymi owocami lata: malinami, truskawkami.


CIASTO DROŻDŻOWE Z BUDYNIEM I KRUSZONKĄ Najsmaczniejsze, najulubieńsze, najłatwiejsze. Teraz nie mieszamy mąki z całością, jeśli sypnie nam się kopczyk, to delikatnie wyrównać po wierzchu, ale nie łączyć z płynnymi składnikami. Przykryć ściereczką i zostawić na godziny. Zamiast śliwek możecie użyć również innych owoców np. Upiekłam crumble z kruszonka z roztopionego masła ( zaraz wstawię przepis ). Kruszonka jest zapieczona , drobna , smaczna z tym , ze troche inna niż znam drożdzowego.


Placek drożdżowy z kruszonką

Robi się fajnie i rzeczywiscie ,, gruzełki same powstają z tym , że potem troche za bardzo zapieka na gładko- ale moze to moje ,, nieumiejętności. Z masła, mąki, cukru pudru i cukru waniliowego wyrobić kruszonkę. Pod koniec pieczenia sprawdzić patyczkiem, czy jest gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty