piątek, 16 marca 2018

Leczo z samej cukinii

Zobacz też mój przepis na coś niezwykle pysznego, czyli cudowna sałatka z cukinii surowej z fetą. Oryginalne Węgierskie leczo nie zawiera cukinii, czy dodawanego często w polskich kuchniach kabaczka. Ja natomiast leczo zawsze przyrządzam z cukinią – tak lubię i dlatego mój przepis zawiera cukinię. Takie klasyczne, bez mięsa i dodatków.


Przepis na leczo z cukinii. Lekkie danie, którego głównym składnikiem jest cukinia. Można przygotowywać je przez cały rok. W sezonie letnim można skorzystać ze świeżych pomidorów, a w zimie z pomidorów z puszki.


Polecam podawać leczo z bagietką. Jest to danie jednogarnkowe, bardzo sycące, z dużą ilością warzyw, ale także z mocnym akcentem mięsnym. Gdy chcemy powrócić do tych smaków zimą koniecznie musimy zrobić kilka słoików leczo z cukinii Jest to leczo warzywne.


Podgrzewając leczo Zobacz więcej. Tradycyjna Kuchnia Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Tradycyjna Kuchnia. Robiłam je nie pierwszy raz, moja mama robi od paru lat, a przepis dostałam od teściowej. Składniki: kg cukinii z miękką łupką. W tym roku nie udało mi się całej porcji zamknąć w słoikach, bo cześć zjedliśmy na bieżąco, od razu po przygotowaniu;) Teoretycznie jednak całość powinna się zmieścić w ok.


Warzywne leczo pachnące słońcem i wakacyjnymi wspomnieniami. Zróbcie je koniecznie, bo jest pyszne! Doskonale smakuje późnym latem i jesienią, gdy sezon na warzywa w pełni. Dzięki pasteryzacji możemy zajadać się leczo z cukinii, papryki i pomidorów również zimą. Sprawdź, jak zrobić leczo na zimę w słoikach - podajemy sprawdzony przepis.


Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Leczo to bardzo łatwe i szybkie danie. Bardzo męskie danie ;) Występuje w wielu odmianach, a dziś prezentuję przepis na jego najbardziej tradycyjną wersję. Dzisiaj proponuję leczo z cukinii oraz innych dodatków.


Podsmażoną kiełbasę łączymy z cebulą i papryką, Gotujemy na małym ogniu dodając. Ketchup z cukinii z papryką. Po otwarciu słoiczka można dodać pieczarki, boczek lub kiełbasę, ugotować kaszę jaglaną lub ryż i obiad gotowy.


Całej naszej rodzinie smakuje jednak taka najprostsza wersja bez żadnych dodatków - takie warzywne leczo najczęściej jemy na zimno, na kanapkach. Przyznaję, miałam pewien problem z nazewnictwem tego dania. Polacy szybko pokochali węgierskie danie, które jest odpowiednikiem naszego bigosu, tyle, że zdrowszym, lżejszym i bardziej kolorowym.


Przez wiele lat papryka w nim zawarta, była dla mnie, mimo duszenia, twarda i ciężko strawna. D ziś na blogu przepis na pyszne leczo do słoika z cukinią. Dawniej, aby cieszyć się zimą jego wybornym smakiem, zazwyczaj je mroziłam. W ubiegłym roku jednak moje obie zamrażarki były tak wypełnione po brzegi owocami i grzybami, że na leczo nie starczyło już miejsca.


Zjadlam z kleksem smietany gestej kremowki i naprawde rozplywaja sie w ustach. Faktycznie trudno sie przewracaly na patelni bo chyba dodalam wiecej cukinii (niestety nie zwazylam), ale dodalam odrobine wiecej maki i bylo ok. Chyba najwazniejsze jest w tym przepisie by nie przesadzic z maka, wtedy beda puszyste i mieciutkie.


Robimy je z samej papryki lub z dodatkiem innych warzyw, na przykład marynowane ogórki z papryką. Pełna witamin papryka idealnie smakuje jako sałatka w połączeniu z cukinią i cebulą. Przetwory z cukinii, jak na przykład sałatka z cukini na zimę, często wymagają dodatku papryki, która wzbogaca smak sałatki. Sos cukiniowo paprykowy do makaronu , z samej cukinii jest dla mnie za mdły, na to posypać parmezanem.


Kotleciki , opanierować jak schabowego. Może jakaś pasta do chleba , widziałam w Lidlu , ja wzięłam akurat z bakłażana ale z cukinią też były , no a takie domowe będą pewnie lepsze i też można zawekować. Jeśli lubicie smak wędzonki, niezbyt chude dania, to leczo z kiełbasą będzie jak znalazł!


Proste, smaczne, delikatne i niskokaloryczne leczo z cukinii jest jednym z tych dań, które polecam osobom na diecie. Nie wiem czy powinnam nazywać to danie leczo, gdyż, tradycyjnie przygotowuje się je głównie z papryki i pomidorów, a w moim papryki brak…Nie mniej jednak leczo z patisona i cukinii jest pyszne! Z dodatkiem mojego ulubionego ostatnimi czasy, cytrynowego ryżu, stanowi znakomity, prawie jesienny obiad. Słoiki zakręciłam i odstawiłam do góry dnem do wystudzenia.


Następnego dnia pasteryzowałam je przez ok. Po otwarciu słoika do takiego lecza dodaję zawsze pokrojone w plasterki odtłuszczone parówki i podaję z ugotowanym na sypko ryżem. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sałatka z kolorowej papryki i cukinii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty