poniedziałek, 25 marca 2019

Muffinki z olejem

Proste babeczki waniliowe to najprostszy i zarazem jeden z moich ulubionych przepisów – widać to z resztą po tym, jak często znajdziecie go na stronie w najróżniejszych odsłonach (np. w wersji czekoladowej lub z budyniem). W zależności od fantazji, dostępnych produktów lub czasu można z niego przygotować słodką przekąskę „na szybko” lub eleganckie babeczki na przyjęcie. Najprostsze na świecie babeczki kakaowe i waniliowe.


Muffinki z olejem

Mimo iż są proste i szybkie w przygotowaniu, zachwycą smakiem i zapachem. Są miękkie i delikatne, pyszne. Jest to bazowy przepis na muffinki. Pod wpływem wysokiej temperatury kawałki czekolady rozpuszczają się i idealnie przesiąkają w babeczki. Innym pomysłem na wykorzystanie czekolady jest skorzystanie z przepisu na muffinki cytrynowe z kremem czekoladowym.


Dodane przez lamiaw: Tylko o kuchni. Uwielbiam jej przepisy, ponieważ są proste, a przygotowanie pysznego dania zajmuje niewiele czasu. Chociaż, jak przystało na prawdziwego łakomczucha, nie ma słodyczy, których nie lubię.


Muffinki z olejem

Zachęcam was do wypróbowania mojego ulubionego przepisu na muffinki bananowe. Po wyciągnięciu z pieca można upewnić się czy napewno są upieczone za pomocą drewnianego patyczka do szaszłyków. W drugiej misce połącz ze sobą mokre składniki: jajka, mleko, olej. Połącz składniki z mokrymi, używając do tego łyżki.


Przelej masę do foremek na muffinki. Piecz minut w piekarniku rozgrzanym do 1stopni Celsjusza. Ciastka mogą być przygotowane w wersji niskokalorycznej.


Do dietetycznych muffinek zamiast cukru można dodać słodzik, np. Wydrukowałam sobie ten przepis świetlne lata temu i wczoraj w ramach czyszczenia lodówki postanowiłam spróbować. Dobrze, że nie czytałam (tym razem) komentarzy, bo może bym zrejterowała ;) Wyszły, nic a nic zakalca, z tym że ja miałam biały ser w kawałkach, nieco go tylko rozdrobniłam widelcem przy mieszaniu z żółtkiem, więc moje wyszły jakby bardziej piętrowe - na dole.


Bazowa receptura na muffiny, którą można wzbogacać o dodatkowe składniki i upiec muffinki z owocami, z bakaliami, polewą. Jeden z najbardziej podstawowych przepisów na muffinki. Ja korzystam z przepisu Nigelli Lawson, jedynie co zmieniłam to odrobinę większe proporcje, aby wychodziła cała blacha muffinów. Lista przepisów na muffinki czekoladowe z olejem z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Wszystkie składniki, a więc mąkę, cukier, proszek do pieczenia i kakao mieszamy ze sobą w misce. W drugim naczyniu mieszamy ze sobą mokre składniki: jajka, mleko i olej. Mokre składniki wlewamy do suchych i szybko, niedbale mieszamy. Ciasto wlewamy do papilotek lub foremek na muffiny i pieczemy w temp. Są smaczne, wilgotne, czekoladowe i do tego szybkie i proste do przygotowania.


Jeśli chcecie, możecie posypać je z wierzchu kropelkami czekoladowymi lub kawałkami czekolady. Będą wtedy jeszcze bardziej czekoladowe. Ale ja chyba jestem jednak nieuleczalnie uzależniona od glutenu.


Wszystko jest ok – ciasto łatwo się wyrabia, muffinki na mące ryżowej pięknie się wypiekają, ale konsystencja jest dla mnie wciąż zbyt piaskowa. W jednej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Połączyć ze składnikami z pierwszej miski, mieszając trzepaczką krótko, tylko do połączenia się składników. Na końcu delikatnie wmieszać jabłka. Formę na muffinki wyłożyć papilotkami.


Ciasta z olejem Ciasta z dodatkiem oleju są nieco bardziej spoiste i mniej puszyste, niż ciasta na bazie masła czy margaryny, ale za to lepiej nadają się do wypieku rozmaitych muffinek czy tzw. Z olejem upieczemy też rolady, potrzebne do sporządzenia efektownego tortu z bananem i galaretką, przyrządzimy budyniowy placek z. Według tego przepisu mozesz zrobic pikantne muffinki (bardzo pyszne). Muffinki jogurtowe to taki klasyk. Ja zrobiłem właśnie z pszenno - żytnio - orkiszowej i wyszło tak sobie (moze jeśli były by na słono, to lepiej taka mąka by pasowała?) - czy przesiewasz mąkę w czasie przygotowań składników suchych? Przepis na muffinki z jabłkami.


Proste, mocno wilgotne muffinki z kawałkami jabłek. Glutenowe, czy nie obie wersje są bardzo smaczne. Zaufałam jej też w przypadku tego bezglutenowego wypieku. Dzisiejsze muffinki to połączenie czekolady i solonych.


Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty