poniedziałek, 13 maja 2019

Przepis na fale dunaju

Jedyne do czego mam zastrzeżenia to polewa czekoladowa, robiona z dobrej jakości czekolady wyszła twarda, ciężko było zjeść kawałek ciasta widelczykiem czy łyżeczką bo polewa. Wczoraj robiłam to ciasto po raz drugi, tym razem z podwójnej porcji w większej blaszce, pominęłam warstwę budyniową, ciasto oblalam polewą czekoladową. Ciasto fale Dunaju z wiśniami prezentuje się doskonale.


Z pewnością przyciągnie uwagę, jeśli przygotujesz je na specjalną okazję. Będzie także doskonałą propozycją na deser do codziennej kawy lub herbaty. Sekret jego wyglądu tkwi w odpowiednim przygotowaniu ciasta. Przyrządź je na bazie mąki pszennej. Jedną część wyłożyć na blachę, a do drugiej dodać kakao.


Na ciasto jasne wyłożyć ciasto ciemne, a na sam wierzch rozłożyć jabłka. Jesteś gotowy, aby zmierzyć się z tym zadaniem? Dla urozmaicenia: Podane w przepisie jabłka możesz zastąpić także wiśniami. CIASTO FALE DUNAJU Przygotowałam dla was przepis na ciasto fale Dunaju.


Tak się zastanawiam, że może powinnam napisać, że nie przepis, a po prostu ciasto fale Dunaju, które było bardzo popularne w latach 80’tych. Chcesz podzielić się swoimi przepisami? Gorąco zapraszam do przesyłania ich do mnie.


Wiśnie umyć i wydrylować. Miękkie masło utrzeć z cukrem. Cały czas ucierając wbić po jednym jajku.


Na moje nieszczęście miałam jeszcze taki jakiś przepis na te fale dunaju, że najpierw wkładało się jasne ciasto do podpieczenia, po kilkunastu minutach ciasto się wyciągło, nakładało się jabłka, ciemne ciasto i wkładało do piekarnika. I wkładając tą gorącą blachę do pieca, wyślizgnęła mi się i wszystko się wylało na. Pyszne kolorowe warstwowe ciasto, z dowolnymi owocami u mnie z wiśniami, kremem i polewą czekoladową. Według mnie ciasto to najlepiej smakuje, i prezentuje się właśnie z wiśniami. Przepyszne i bardzo dekoracyjne ciasto „Fale Dunaju” idealnie nadaje się na letni podwieczorek.


Przepis z książki “1CIASTA SIOSTRY ANASTAZJI”. Możemy przyrządzić je z ulubionymi sezonowymi owocami: truskawkami, jagodami, wiśniami (wydrylowanymi) lub na przykład brzoskwiniami (drobniejsze owoce jagodowe warto przesypać lekko mąką, aby nie opadały na dno). Ja sama dawno go nie piekłam, za to moja siostra piecze je regularnie i często udaje mi się załapać na kawałeczek #128521; Sama nazwa jest bardzo intrygująca i często się zastanawiałam skąd się wzięła. Większość z Was zna to ciasto i pewnie pod różnymi nazwami, choć najbardziej popularna nazwa tego proszkowego ciasta to Cia Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga kresowa panienka.


WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Fale Dunaju Dziś kolejny przepis z rodzimej kolekcji przepisów rodzinnych. Czekoladę siekamy i roztapiamy z olejem kokosowym w kąpieli wodnej.


Zdejmujemy z ognia i studzimy przez ok. Ostrożnie przekładamy na ciasto, robiąc fale skrobką do ciasta. Ponownie wkładamy na ok. Nieznane w moim domu rodzinnym, w którym w czasach PRL królował lamington. Jej mama upiekła je z dodatkiem zamrożonych, trzymanych specjalnie na tę okazję, wiśni bez pestek.


Przepis na fale dunaju

To doskonałe ciasto na jesienny deser - jest w nim kakao, jabłka i delikatny krem budyniowy. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Ciasto jest wilgotne, dosyć lekkie i dzielone na dwie części.


W kakaową warstwę wkładamy wiśnie, które ożywiają smak ciasta i dodatkowo po przekrojeniu tworzą fajną falę. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ewa wachowicz przepisy fale dunaju. Dwukolorowe ciasto – jasne i kakaowe, połówki lub ćwiartki jabłek albo brzoskwiń, czasem wiśnie czy śliwki i budyniowy krem. Proste w wykonaniu, niby nic szczególnego ale do popołudniowej kawy i na gości powitanie – jak znalazł. Zamiast wiśni możesz użyć jabłek, gruszek a nawet dyni.


Przepis na fale dunaju

Dziś odświeżam stary przepis na ciasto. A że kiedyś bardzo mi smakowało postanowiłam go przypomnieć moim domownikom. Białka ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy połowę cukru i miksujemy do czasu aż białka będą sztywne i szkliste. Z pozostałym cukrem miksujemy żółtka - dodajemy do białek. Stopniowo wlewamy olej - miksujemy.


Ucierane ciasto waniliowo-kakaowe, owoce, no i krem lub bita śmietana. U mnie wersja z jabłkami, choć można też użyć wiśni, agrestu czy śliwek. Do tego ulubiony śmietankowy krem budyniowy, który schłodzony smakuje trochę jak pianka w ptasim mleczku, pycha!


Przepis na fale dunaju

Możemy do niego użyć ulubionych lub aktualnie dostępnych owoców, jest pyszne i szybkie, gorąco polecam :). Fale Dunaju Jedno z tych bardzo prostych i dekoracyjnych ciast ze starego zeszytu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty