czwartek, 12 listopada 2020

Żur wielkanocny przepis

Żur wielkanocny przepis

Drogi Krewetko, bardzo fajny przepis :) pozwolę sobie jednak dodać, że hartujemy jedynie kwaśne śmietany, żeby się nie zwazyly. W związku z tym nie ma potrzeby hartowania śmietany lub. Druga sprawa, to również ta śmietana. Staropolski żur to prosta, mocna polska zupa. Dzisiaj przepis na żurek wielkanocny.


Nie taki zwykły a prawdziwy żurek wielkanocny na białej kiełbasie, z wędzonką, chrzanem, idealny! Ten przepis w Waszym wykonaniuDodaj swoje zdjęcie. Czy konieczny jest zakwas na żurek? Jak spieprzyć przepis na żur według Lidla. Ciekawe, bo od wielu lat gotuję żurek na składnikach kupowanych w Lidlu.


A tak po prostu - gotujemy białą kiełbasę - lepsza ta zupełnie surowa, ale na tej parzonej robię od wielu lat i też jest dobry. Jak lubimy dodajemy warzywa (a jak zmiękną to ziemniaki), jak nie to i tak wyjdzie dobry. Ugotowaną kiełbasę przełożyć na ciepły talerz.


Żur wielkanocny przepis

Do garnka wlać zakwas na żur – tyle, by zupa była wystarczająco kwaśna i gęsta. Kiełbasę pokroić w plastry, usmażyć na patelni na odrobinie oliwy (powinna być mocno rumiana). Przyprawić solą i pieprzem. Mój ulubiony, tradycyjny przepis na żurek wielkanocny na wędzonce i białej kiełbasie. Ten wyjątkowy żurek zabielam odrobiną śmietanki, by był delikatniejszy.


Czasem dodaję też łyżkę tartego chrzanu. Każdy ma swój przepis na żur, żurek lub barszcz biały. U nas zawsze wielkanocny żurek tradycyjnie pojawiał się na świątecznym stole, oj tak,. Wypróbuj żurek z dodatkiem grzybów, z kiełbasą i jajkiem, doprawiony aromatycznym majerankiem. Specjalność naszej polskiej kuchni znana od pokoleń.


Przepis na Żurek wielkanocny. Zakwas na żurek robiłam kilka lat temu i jeśli masz ochotę zrobić swój zakwas na żurek to zapraszam do tego przepisu na żurek wielkanocny. Jak już wspomniałam mój żurek wielkanocny musi być na bogato – gotowane jajka, biała kiełbasa, gotowana marchewka Bardzo istotne jest by nie oszczędzać na białej kiełbasie. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Sprawdzony i pyszny przepis od mamy. Kiszenie żuru czyli jak zrobic domowy zakwas na żurek. W dużym garnku gotujemy bulion używając obranej włoszczyzny, kiełbasy i żeberek. Zobacz przepisy na najlepsze żurki! Zalewamy wszystko zimną wodą (około litrów), dodajemy liście laurowe i ziele angielskie.


Po zagotowaniu zmniejszamy ogień i po minutach wyciągamy kiełbasę, kroimy ją w grube kawałki i przykrywamy. Po kolejnych minutach wyjmujemy żeberka i obieramy z nich mięso, które ponownie wrzucamy do. Wielkanocny mojej Babci. Różnica polegać może na tym, że jest to żurek lub barszcz biały.


W centralnej i wschodniej Polsce jada się barszcz biały, natomiast żurek popularny jest raczej na południu i na zachodzie kraju. Słowo “żur” nie pochodzi z języka niemieckiego. Durszlak DOMOWY ZAKWAS NA ŚLĄSKI ŻUR. Skąd pomysł, że szklanka mąki to 5g? Niektórzy lubią dodawać do niej jednocześnie suszone grzyby.


Oczywiście wielkanocny żurek wyśmienicie smakuje również z kromką chrupiącego wiejskiego chleba. Poprosiłam mojego ukochanego jakiś czas temu aby ugotował żur. Następnego dnia po pracy wróciłam zadowolona, że nie muszę gotować.


Kochany mój podał mi obiad ze zmartwioną miną i powiedział : że to kolo żuru nawet nie stało. Ja nie przejmując się zbyt tym stwierdzeniem, spróbowałam. Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą! Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu. Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu!


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na żur wielkanocny na wędzonce. Jakie są przepisy na żurek wielkanocny? Jak przyrządzić wielkanocny żurek?


Zbliżają się święta, więc coraz więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty