środa, 18 listopada 2015

Przepis na drożdżowe ciasto

Przepis na puszyste ciasto drożdżowe. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście.


Przepis na drożdżowe ciasto

Ciasto jest miękkie i delikatne. Nie jest jednak łatwe w przygotowaniu, a do jego przyrządzenia konieczna jest znajomość kilku zasad. Zdecyduj się na mąkę pszenną, którą koniecznie wcześniej przesiej.


Witam, to moje pierwsze ciasto drożdżowe w życiu. Szarlotka wyszła super , zrobiłam z dwóch porcji w wiekszej blaszce. Domowe, lekkie ciasto drożdżowe - jego cudowny zapach pamiętamy z dzieciństwa. Niestety, ma opinię czasochłonnego i trudnego w wykonaniu, dlatego mało kto dziś piecze je w domu.


Gdybyście jednak się zdecydowali - mamy dla was dziecinnie prosty przepis na ciasto drożdżowe bez wyrabiania! Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe. Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku.


Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę. Kategoria ciasta i placki drożdżowe. Zacznij od szykowania rozczynu do ciasta drożdżowego ze śliwkami. Dodam, że ciasto wyrabiał mój pomocnik - K. Następnym razem podzielę ciasto na dwie porcje, gdyż w dużej blasze wyszło go baaaardzo dużo. Piekę ciasta drożdżowe już od kilku lat ale ten przepis na pewno powtórzę.


Jest pyszne, wyrośnięte i rzeczywiście nie wymagało wiele pracy-to pierwsze ciasto drożdżowe upieczone w moim życiu i pełen sukces! Mój narzeczony jest w siódmym niebie a ja poprawiłam sobie humor na trzy dni przed terminem porodu przepysznym wypiekiem! Gratuluję przepisu i szczerze polecam!


Dodane przez celabrate w: Tylko o kuchni. Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych drożdży,świeże trudno tu dostać. Lista przepisów na szybkie ciasto drożdżowe z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Przepis na drożdżowe ciasto

Super przepis, jutro jadę do mamy która ma dzisiaj lat a piekła nam pyszne ciasto drożdżowe jutro ja jej zawiozę. To po niej uwielbiam drożdżowe ze skórką pomarańczową i rodzynkami. Natomiast kilka razy piekłam według tego przepisu a dzisiaj zamiast oleju dodałam kostkę roztopionego masła zobaczę jaka będzie różnica. A jeśli mamy ochotę na nieco mniejsze smakołyki, przygotujmy rogaliki drożdżowe lub drożdżowki z serem, dżemem, owocami lub innym pysznym nadzieniem.


Szczególnie w Wielkanoc królują na naszych stołach ciasta drożdżowe, pełne bakalii i aromatycznych przypraw. Już sam ich aromat sprawia radość. Sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z owocami - łyżką mieszane, NIE wyrabiane od MniamMniam.


Smacznie, szybko i tanio. Pyszna kruszonka na ciasto drożdżowe zyskuje, kiedy dodamy do niej wanilię, cynamon, kakao czy potłuczone migdały. W Dzień Dobry TVN swoje przepisy przedstawiła Katarzyna Bukowska. Zawsze się zastanawiam, dlaczego nawet te z najlepszych cukierni na drugi dzień są już twarde i nie smakują tak dobrze. Pyszne, puchate drożdżowe z owocami i kruszonką to wypiek, który po prostu trzeba mieć w swoim kulinarnym repertuarze sprawdzonych i udanych receptur ;-) Najlepsze jeszcze ciepłe, ale długo zachowuje świeżość - nawet przez kilka dni po upieczeniu, trzeba je tylko przechowywać pod przykryciem i delikatnie podgrzać przed podaniem.


PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania. Dziękuję za ten przepis.


Przepis na drożdżowe ciasto

Obawiałam się troszeczkę, ponieważ pierwszy raz robiłam ciasto drożdżowe, którego nie trzeba było wyrabiać, ale efekt końcowy był wyśmienity. Jest to według mnie, najłatwiejsze ciasto drożdżowe. Co to jest za drożdżowe to ja nie wiem!


Pierwszy raz udalo mi sie upiec drożdżowe ciasto i wyszlo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty