poniedziałek, 19 grudnia 2016

Jak studzić biszkopt

Jak studzić biszkopt

Nie wolno otwierać w tym czasie okien. PS biszkopt z jajek ucieranych oddzielnie też mi nie wychodzi, a ten zawsze. Gdy biszkopt wystygnie (najlepiej upiec dzień wcześniej i następnego przecinać) w taki oto sposób (sprawdzone przeze mnie już wielokrotnie): weź nitkę, okrąż nią biszkopt na takiej wysokości na jakiej chcesz przeciąć, skrzyżuj trzymane oba końce, ściśnij i gotowe #128578; powodzenia. Mój pierwszy biszkopt niestety nie wyszedł idealnie.


Jego wadą było to, że po upieczeniu opadł i to mnie naprawdę mocno zmartwiło. Dodane przez Garfield w: Tylko o kuchni. Zaznaczam nożem wysokość na jakiej będzie cięty. Obwiązuje biszkopt nitką tak aby była w wyznaczonych nacięciach.


Biszkopt powinno się studzić w piekarniku przy. Zaciskam pętlę coraz mocniej tak aby nitka wbiła się w biszkopt. Prezentuję biszkopt, który można nazwać idealnym. Jest puszysty, wysoki i prosty - co jest niewątpliwym atutem przy krojeniu go na tort. Rośnie bez proszku do pieczenia.


Cała tajemnica tego cuda tkwi w. Można zwiększyć proporcje. Oczywiście same grzałki. Ja włączam piec na samym początku, gdyż biszkopt robi się bardzo szybko i nie można go zostawiać i czekać aż piec się nagrzeje. Do klasycznego biszkoptu z truskawkami możesz dodać galaretkę, bitą śmietanę lub krem, pomogą ci w tym nasze przepisy.


Dzięki nim wykonanie tej prostej przekąski stanie się o wiele łatwiejsze. Początkowo biszkopt mnie przerażał. Bałam się, że się nie uda. Czytałam, że trzeba go mieszać w jedną stronę, bo inaczej jak nic nie wyjdzie (i to w prawą, bo kręcenie w lewą gwarantuje sromotną porażkę), że najlepiej z impetem rzucić nim o ziemię, że trzeba przetestować średnio przepisów, żeby znaleźć ten idealny. Wstawić do całkowicie nagrzanego piekarnika i piec – minut.


Po wystudzeniu okroić brzegi nożem, wyjąć ciasto na talerz, nasączyć ponczem z herbaty, soku i ew. JAK UPIEC PUSZYSTY BISZKOPT – ZASADY WYPIEKU. Jedynym ustępstwem są tutaj białka. Jeśli są zimne szybciej się ubijają.


Zimny biszkopt obrysować w formie ostrym nożem a następnie wyjąć z formy. Góra ciasta powinna po wyjęciu stanowić jego spód. W ten sposób otrzymamy idealnie równą powierzchnię. Wyszedl znakomity, smakowal wszystkim.


Roznica w samku prawie niewyczuwalna. Kiedy biszkopt będzie gotowy, należy pozostawić go przez ok. Po tym czasie, biszkopt można wyciągnąć i pozostawić do całkowitego wystudzenia.


Zazwyczaj po wystudzeniu biszkopt wyjmuję do góry nogami, czyli góra stanowi spód ciasta. Ostudź przez minut w lekko uchylonym piekarniku, a następnie na kratce. Najlepiej studzić biszkopt w otwartym i wysuniętym piekarniku.


Aby uzyskać idealnie równy wierzch ciasta należy studzić je na papierze do pieczenia odwrócone do góry nogami. Wystudzony biszkopt podziel na dwa blaty. Przez wiele lat nie potrafiłam upiec go i posiłkowałam się niedobrymi gotowcami, aż poznałam przepis doskonały. Następnie przygotuj poncz. Od tamtej pory już nigdy nie kupiłam gotowego biszkoptu i nie zdarzyło mi się, żeby mi ten biszkopt nie wyszedł.


Ja umieszczam między dwoma deskami - musi mieć od dołu dostęp powietrza, bo zaparuje. Mimo tego, że piekę w samej obręczy - trzymają go nie natłuszczone boki. Upieczony biszkopt wyjmujemy z formy dopiero po całkowitym ostudzeniu. Odcięcie go od boków formy zanim zdąży wystygnąć spowoduje skurczenie jego brzegów i zapadnięcie. Jak uzyskać ładny, równy biszkopt?


Jak studzić biszkopt

Po drugie - wszystkie, absolutnie wszystkie składniki muszą swoje odstać na wierzchu, żeby mieć taką samą temperaturę. Nigdy nie wyszedł mi biszkopt na jajkach prosto z lodówki (ucierane ciasta też wszystkie miały zakalec). Chcę się z Wami podzielić przepisem na biszkopt który idealnie nadaje się do tortów, nie opada, mięciutki i puszysty. Zmniejszyć prędkość miksera i wsypywać po łyżce zmieszaną mąkę z budyniem i proszkiem. Wysmarować tortownicę (ok. cm) tłuszczem, wylać biszkopt.


Piec w 1stopniach Celsjusza (przez pierwsze min. nie otwierać piekarnika). Gdyby tak chcieć zdrowszej wersji, można przygotować to ciasto na biszkopcie z kaszy jaglanej zwiększając o połowę ilość składników i dodać do ciasta trzy łyżki kakao. Tradycyjny, kakaowy biszkopt piekę bez dodatku proszku, jest bardziej delikatny i puszysty niż te z nim.


Studzić na j ściereczce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty