piątek, 16 grudnia 2016

Placek pleśniak przepis

Placek pleśniak przepis

Pleśniak robiony po raz pierwszy. Niestety spód ciasta wyszedł bardzo mokry. Może jednak warto podpiec spód tak jak zalecają w komentarzach? Kolejnym razem wezmę też kwaśny dżem - bo teraz wyszedł za słodki ( mój błąd). Przepis na pleśniak z jabłkami.


Wspaniałe połączenie kruchego ciasta, kwaskowatych powideł śliwkowych lub dżemu, jabłek i słodkiej pianki bezowej. Dla prawdziwych smakoszy! Jeśli lubisz połączenie kruchego ciasta z owocami i kakao, ten przepis jest właśnie dla Ciebie! Na co dzień i od święta!


Ciasta pleśniak z wiśniami nie powstydzi się żadna gospodyni! Największą popularnością pleśniak cieszył się w latach 80. Sprawdź przepis na pleśniaka z dżemem!


Placek pleśniak przepis

Zagnieć ciasto z mąki, posiekanej margaryny, żółtek i proszku do pieczenia. Powstałą porcję podziel na trzy części - jedną większą i dwie mniejsze. Do jednej z mniejszych dodaj łyżki kakao i ponownie zagnieć, aż ciasto się zabarwi. Małe kawałki ciasta włóż do lodówki lub zamrażarki.


Upieczona na złoty kolor jest chrupiąca i dobrze komponuje się z delikatną owocową pianą. Po upieczeniu ciasto pleśniak posypuje się cukrem pudrem albo podaje je z polewą. Zamiast powideł wykorzystuje się też świeże owoce. To zdecydowanie jedno z moich ulubionych ciast. Nie wyobrażam sobie świąt bez niego.


WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Od razu zaznaczę, że nie jest to mój ulubiony przepis na pleśniak. Swój wielokrotnie sprawdzony mam, ale nie robiłam tak daaawno, że musi jeszcze poczekać na swój dzień na blogu.


Lista przepisów na pleśniak ze śliwkami z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Pośrodku ciasta zrobić dołek, wlać do niego żółtka i zagniatać całość, tworząc okruchy.


Chrupiące, kruche ciasto przełożone dżemem porzeczkowym i lekką, słodką pianką zachwyci i zniknie do ostatniego okruszka. Po raz pierwszy z wiśniami i orzechami jadłam u koleżanki. Bardzo mi posmakował i teraz bardzo często też piekę go dla mojej rodziny. Kruchy spód przykryty warstwą owoców, puszystą bezą i kruszonką ze startego ciasta. Nie trzeba wcześniej podpiekać spodu, wszystkie warstwy pieczemy jednocześnie.


Na specjalne życzenie paru czytelniczek pyszny pleśniak. Górę wieńczy piana z białek i kruszonka. PLEŚNIAK (SKUBANIEC) to kolejne z ciast, które znam od zawsze i do którego co jakiś czas wracam #128578; Mój przepis różni się trochę od tradycyjnego przepisu na pleśniaka. Ponieważ lubię jak piana w cieście jest widoczna dodałam do niej budyń i olej, których nie było w przepisie podstawowym. Skorzystałam jednak z porad w komentarzach i piekłam min w 1st.


Na moją blachę (21x40) słoiczek dżemu okazał się za mało - smak był słabo wyczuwalny, następnym razem nałożę go więcej. Efekt wspaniały, ciasto świetnie się prezentuje i wychodzi naprawdę duża blaszka wysokiego ciasta. Prosty przepis na smaczne ciasto z pianą oraz z powidłami. Skubaniec jest bardzo smaczny - wiem, bo słyszałam wiele takich opinii - i sama zresztą tak uważam!


Słodycz bezy została idealnie zrównoważona lekko kwaskowatymi powidłami, a całość. Gdy będzie za gęste kilka łyżek mleka roślinnego, krowiego lub wody. Ciasto z pianą zwane również pleśniak. Jest wiele przepisów na to ciasto, ale my dziś skupimy się na mniej znanej formie, a mianowicie przygotujemy ciasto pleśniak z budyniem i jabłkami.


Placek pleśniak przepis

Prawda, że brzmi smacznie? Nie dość, że brzmi, to i wygląda, a smakuje jeszcze lepiej. Popularny pleśniak, kruche ciasto z pianką, w tradycyjnym przepisie dwukolorowe warstwy kruchego ciasta przełożone są dżemem.


Aż szkoda nie wykorzystać sezonowych owoców, dlatego zamiast dżemu proponuję śliwki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty