czwartek, 8 grudnia 2016

Pierniki miekkie

Pierniki miekkie

WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Nie zdążą dobrze wyjść z piekarnika a już znikają! A tak na serio, świetne są. Zastanawiało mnie nie wyrastanie zaczynu drożdżowego ani ciasta, ale moje obawy były niesłuszne bo wyszły tak pyszne, że musiałam chować przed moimi maludami bo wszystkie by wpałaszowały, a nawet polukrowane jeszcze nie były! Najlepsze pierniki na swiecie.


Dlugo szukalam dobrego przepisu , teraz moge powiedziec ze to bedzie moj rodzinny przepis -oczywiscie pozyczony. Miekkie i tak smaczne , ze trudno to opisac. Szybkie i miękkie pierniczki W tym roku zagapiłam się i nie zrobiłam pierniczków dużo wcześniej przed świętami, aby miały czas zmięknąć. Postanowiłam więc znaleźć przepis na pierniczki, które od razu Zobacz więcej.


Zawsze z niecierpliwością czekałam, aż zmiękną lub też jadłam jeszcze ciepłe z piekarnika. Do garnka dodajemy masło i mió całość podgrzewamy ciągle mieszając aż do rozpuszczenia, następnie wkruszamy drożdże i mieszamy. Mąkę łączmy z sodą, przyprawą korzenną, cukrem pudrem i mieszamy.


Pierniki miekkie

Smaczne i miękkie od razu po upieczeniu. Jeśli tak jak ja w tym roku nie mieliście czasu się wcześniej zdecydować, a myślicie, że już za późno, ten przepis jest dla Was! Są miękkie, lekko kruche i nadają się do jedzenia i dekoracji od razu po upieczeniu. Na każdą okazję - Wigilię Szkolną czy do pracy, dla dzieci i znajomych.


W zależności od tego jak grube będą nasze pierniczki i jak długo będą pieczone, wyjdą po upieczeniu miękkie lub twardsze. Te miękkie można jeść i dekorować od razu. Twardsze można przygotować wcześniej i odłożyć do zamkniętego pojemnika. Wyjmujemy i pozwalamy przestygnąć, po czym lukrujemy.


Jeśli planujecie upiec pierniki na Święta wystarczy podwoić lub potroić składniki. Miskę przykryć szczelnie np. PIERNIKI OD RAZU MIĘKKIE - NAJLEPSZY PRZEPIS NA PIERNIKI BEZ LEŻAKOWANIA - takie pierniki robię w moim domu od lat :) po wystygnięciu nie robią się twarde dl. Po tygodniu odrywać po kawałku ciasta i dobrze wyrobić, aż będzie miękkie, plastyczne i śliskie.


Jeśli dodatkowo piernik jest przekłądany domowymi powidłami i lukrowany lub pokryty czekoladą, to jestem w niebie #128521; Dzisiaj zapraszam na szybką wersję – krajnkę piernikową. Taki klasyczny piernik czy ciasto na pierniczki, powinno najpierw leżakować w lodówce, potem po upieczeniu mięknąć w pudełku z dodatkiem jabłka lub wody. Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.


Sprawdź nasze najlepsze przepisy! Bardzo smaczne pierniczki miękkie zaraz po upieczeniu- po prostu rozpływają się w ustach. Te piekę bez polewy, bo przekładam je do puszki i przez dwa tygodnie mam awaryjnie coś słodkiego do kawy. Można do puszki włożyć skórki lub kawałki jabłka oddzielone kawałkiem papieru- dłużej będą mięciutkie. Myślicie już o Świętach?


Oto moja propozycja na świąteczne pierniczki. Przepisów na te pyszne wypieki nigdy dość. U nas w zeszłym roku ten przepis sprawdził się świetnie. Jeśli ciasto będzie zbyt sypkie dodać więcej płynnego miodu do osiągnięcia odpowiedniej konsystencji i zmiksować. Wałkować na stolnicy na grubość - mm lekko podsypując mąką (grubsze pierniczki są bardziej miękkie po upieczeniu).


Wykroić pierniki, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli zależy ci na miękkich pierniczkach, koniecznie wypróbuj poniższy przepis. Dzięki temu ciasteczka będą bardzo smaczne.


Najsmaczniejsze będą, jeśli przygotujesz je przed samymi. Miękkie, pulchne mini-pierniki, pachnące przyprawą korzenną i… świętami. Pierniki można posmarować jajkiem.


Do garnka z grubym dnem wsyp 1g cukru kryształowego oraz wlej ml wody. Włącz palnik na średnią moc i wykonując okrężne, powolne ruchy zrób brązowy karmel – ważne aby nie mieszać łyżką (im cukier bardziej się skarmelizuje, tym pierniczki będą ciemniejsze). Dostałam go kiedyś od dziewczyny z sieci, zwanej Potworową Mamą(pozdrawiam serdecznie). To był mój pierwszy przepis i pozostałam mu wierna do dzisiaj, bo są to tak pyszne i miękkie pierniki, że znikają w mgnieniu oka, a ja musze co chwilę piec kolejne partie.


Z podanych proporcji wychodzi ok. Miękkie pierniczki Troszkę modyfikuję go z roku na rok, ponieważ po. Strasznie się bałam tego, czy pierniki wyjdą miękkie.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ala piecze i gotuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty