wtorek, 18 listopada 2014

Amoniaczki ciasteczka przepis

Amoniaczki ciasteczka przepis

Spodobał mi się jej pomysł na cukrową posypkę na wierzchu. Margarynę ucieramy z cukrem, dodajemy jajka, odrobinę soli, cukier waniliowy, mąkę, i amoniak rozpuszczony w ciepłym mleku. Wyrabiamy ciasto na jednolitą masę i odstawiamy na godzinę w chłodne miejsce.


Ciasteczka mojego dzieciństwa, pyszne, chrupiące, po prostu super. Składniki: szklanki mąki pszennej (ok.6g), szklanka cukru pudru (ok.1g ), amoniak spożywczy opakowanie g, łyżka cukru waniliowego, 2g masła, żółtka, całe jajko, pół szklanki kwaśnej śmietany , dodatkowo jedno jajko i cukier trzcinowy do. Przedstawiam przepis na babkę drożdżową według receptury słynnej siostry Anastazji. Amoniaczki to ciasteczka, które pamiętam z mojego dzieciństwa. Babka bardzo szybka w przygotowaniu.


Szkoda tylko, że podczas rośnięcia mocno straciły kształt. Chyba każdy z nas pamięta, kiedy piekła je babcia, mama, albo my sami. Wystarczy odrobina proszku amoniaku spożywczego, żeby ciasteczka stały się. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę.


Amoniak spożywczy jest jednym z rodzajów proszków do pieczenia, zapewniającym puszystość ciast i chrupkość ciasteczek. Amoniak znacząco wpływa na wygląd naszych ciast i ciasteczek, które – jeśli użyjemy odpowiedniej ilości amoniaku i zachowamy właściwe proporcje reszty składników – powinny być dobrze. Jak sama nazwa wskazuje ciasto jest z dodatkiem amoniaku, zamiast sody oczyszczonej, czy proszku do pieczenia. Podczas pieczenia w kuchni unosi się delikatny zapach amoniaku.


Amoniak w proszku w torebeczce dostaniecie chyba w każdym sklepie. Sięgnęłam po starsze przepisy i odnalazłam prosty przepis na ciasteczka - amoniaczki. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Izioni pyszne smaki.


Amoniaczki ciasteczka przepis

Ciastka, które są znane od dawna i na pewno większość z Was kojarzy je ze swojego dzieciństwa. Doskonałe do herbaty lub ze szklanką zimnego mleka. Wychwalała te ciasteczka, że takie pulchne, że mogą długo poleżeć no i strasznie smaczne;) Pomyślałam no dobra trzeba spróbować dopytałam gdzie kupić ten amoniak bo jakoś wcześniej nie widziałam go w sklepach i ruszyłam na zakupy :).


Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. I słusznie, bo są słodkie, proste w przygotowaniu, a przede wszystkim przepyszne. Najmłodsi będą zachwyceni, a gwarantujemy, że i dorośli będą podbierać ciasteczka gdy nikt nie będzie patrzył. CIASTECZKA – NAJLEPSZY PRZEPIS.


Na moim kanale na YouTubie znajdziecie proste przepisy na ciasteczka, żeby subskrybować kanał i nie przegapić nowych filmów, wystarczy kliknąć tutaj:PRZEPISY JOLI NA. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na amoniaczki ewy wachowicz. Mąkę przesiać i posiekać razem z margaryną. W osobnej misce rozmącić jajka i żółtko z cukrem, śmietaną i amoniakiem.


Najlepsze przepisy na przepyszne, domowe ciasteczka w jednym miejscu. Tradycyjne amoniaczki , kruche z cukrem, pierniczki, ciasteczka z ziarnami, owsiane, kokoski. Proste ciasteczka świąteczne. Bez używania foremek, z podstawowych składników dostępnych w każdej kuchni (nie potrzeba nawet jajka).


Amoniaczki ciasteczka przepis

Możecie dać dzieciom do wykonania, niech trochę nabrudzą w kuchni i przy okazji może zużyją tę posypkę, która zalega. AMONIACZKI WEDŁUG PRZEPISU MOJEJ MAMY - tradycyjny przepis z mojego rodzinnego domu :) Najlepszy! Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Przepisy z kategorii amoniaczki. Ja własnie zrobilam amoniaczki z tego przepisu.


Są całkiem niezłe, dodałam więcej amonikau niz w przepisie. Problem jest tylko taki ,ze nie wyszły takie super wyrośnięte,jak mojej babci. Dobrze się przechowują w zamkniętej puszce lub słoju.


Nie wiem jak długo mogą stać , bo u mnie z reguły dłużej nie wytrzymują jak dwa tygodnie. Masło przekładamy do miski i ucieramy z cukrem. Dodajemy po jednym jajku i dalej ucieramy. Schładzamy w lodówce ok. Ciasto krótko zagniatamy i zawijamy w folię.


Wszystkie składniki siekamy nożem, a następnie szybko zagniatamy gładkie ciasto. Zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika na ok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty