czwartek, 14 grudnia 2017

Przepis na leczo z ryżem

Witam proszę o dobry przepis na buraki z papryką takie do słoików robiłam raz ale coś mi nie wyszło bo były nie zbyt smaczne. Bardzo smaczna bomba witaminowa na Zimowe. Zapraszam po mój najlepszy przepis na najbardziej klasyczne leczo.


Takie leczo to fantastyczny i bardzo sezonowy pomysł na obiad. Ze świeżymi pomidorami i bazylią. Dla wszystkich, którzy uwielbiają leczo, choć może niekoniecznie z kiełbasą, polecam lżejszą wersję z kurczakiem.


Leczo z kurczakiem, cukinią i kukurydzą. Pomysł na pyszny obiad - Papryka faszerowana ryżem i mięsem. Warto pokombinować z farszem i ilością sera, ale klasyczny przepis też jest dobry.


Poszatkowaną cebulę poddusić na oleju, podsmażyć z nią przez minut kiełbasę pokrojoną w plasterki lub kostkę, a potem dorzucić paprykę i pomidory i dusić przez około minut, a następnie dodać cukinię, podlać odrobiną wody, dodać przyprawy (OSTROŻNIE Z CHILI!) i koncentrat. Jednogarnkowe, sycące, z dużą ilością warzyw, ale też z mocną mięsną nutą. Były już na Kwestii Smaku gołąbki w stylu chińskim oraz gołąbki z bakłażana, teraz pora na tradycyjne polskie gołąbki! Więcej niż 1przepisów. Ten przepis jest szybki i łatwy, dlatego udaje się każdemu.


Przygotowanie naszego leczo z cukinii zajmie nam ok. Ponieważ miałam w domu dużo czerwonej papryki, to uznałam, że zrobię właśnie takie proste i smaczne leczo z papryki. Jest proste w przygotowaniu i dość szybkie. Nawet niecierpliwi będą zadowoleni.


Przepis na leczo z ryżem

A smakosze zachwycą się jego aromatem i smakiem. Na patelni o wysokich brzegach rozgrzać olej. Filet z kurczaka umyć, osuszyć. Przepyszne, delikatne leczo. W sam raz na upalny dzień.


Można podawać jedynie z ryżem lub delikatną białą rybą - sandaczem lub dorszem :) Szbkie danie na letnie popołudnie. Cebulę drobno posiekać, rozgrzać olej - zeszklić na nim cebulę. Cukinie umyłam wykroiłam pestki , pokroiłam w kostkę. Rozgrzałam patelnię wlałam odrobinę oleju i wrzuciłam cukinię.


Umyłam paprykę wykroiłam pestki i pokroiłam ją w paski dodałam do cukinii. Warzywa pokrój w kostkę a kiełbasę w plastry. Do garnka wrzuć kiełbasę, cebulę i paprykę.


Dodaj pomidory z puszki i przyprawy. Danie podawaj na gorąco z ryżem lub z pełnoziarnistym pieczywem. Mieszanka przypraw jest wymyślona przez moją mamę. Tego dania Ona nie pozwala mi doprawiać, sama bierze torebeczki i dosypuje przyprawy.


W wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Już dawno zagościło na stałe w kuchni polskiej i warto w sezonie na paprykę nacieszyć się jego smakiem. Dzisiaj zabieram się za to leczo. Mam wszystkie tu wymienione produkty warzywne z własnego ogródka.


Muszę je wykorzystać aby się nie zmarnowały. Dobry pomysł z takim przetwarzaniem. Zamierzam leczo przechować w słoikach, po uprzedniej pasteryzacji, na okres jesienno-zimowy. Kiełbaskę dodam po otwarciu słoika- podsmażoną.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Nie pamiętam czy po raz pierwszy poznałam smak tego dania w Toskanii czy też w Polsce, ale utkwił on na długo w mojej pamięci. Takie domowe leczo z cukini jest super proste i dość szybkie do zrobienia.


Ważną informacją jest to, że ja zawsze przepis na leczo z cukinii szykuję w jednym garnku. Moje leczo z cukinia znika w godzinę, więc uwierzcie mi, że gotuję je dość często. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią!


Przepis na leczo z ryżem

Wróć do: przepisów na leczo LECZO z ryżem. Mniej typowy przepis na leczo, bo z dodatkiem ryżu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty