poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Makowiec moje wypieki

Witam makowiec zawsze mi peka przejrzalam komentarze i mysle, ze z tych dwoch powodow ktore najczesciej Pani podaje to mam za cienki rozwalkowane ciasto, ciasto walkuje na wymiar 35×czy zatem zrobic troche mniejszy prostokat? Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany.


Makowiec moje wypieki

Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić.


Makowce zawijane, babki i keksy makowe, torty makowe, seromaki jak i makowce z owocami i innymi dodatkami. Kruche ciasto z tego przepisu jest bezbłędne, do tego masa makowa, wykończenie z kruchego ciasta i gotowe. Natomiast jedn wolą drożdżową struclę, inni seromak, a jeszcze inni makowy zawijaniec z francuskiego ciasta. Makowiec to ciasto, który lubi prawie każdy.


Ubóstwiasz za to wilgotne wypieki? Jeżeli tak, makowiec japoński na pewno przypadnie Ci do gustu. Zaprzyjaźnią się z nim osoby, które lubią mak, bakalie oraz jabłka.


Zawsze szybko znika z patery. Seromakowiec na kruchym spodzie. Mam dla Was kolejną propozycję na ciasto świąteczne – seromakowiec na kruchym spodzie, czyli ciasto zarówno dla wielbicieli makowców jak i sernikożerców #128578; Jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę na święta, bo trafia w gusta wielu osób i zawsze szybko znika. Prosty przepis na makowiec na Święta.


Makowiec moje wypieki

To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa. Z podanych składników zagnieć ciasto - w razie konieczności dodaj odrobinę zimnej wody - ja dałam jajko, bo ciasto nie chciało się odpowiednio lepić, nawet po dodaniu wody. Domowe Ciasta i Torty na indywidualne zamówienie. Najlepsze składniki niepowtarzalny smak. Stokrotka Domowe Wypieki na każdą okazję Komunia Wesele Urodziny.


Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego. Nasz sklep z akcesoriami do pieczenia w końcu ujrzał światło dzienne! Czyli allinclusive na Domowych Wypiekach! W końcu będziemy mogły dzielić się z Wami przepisami na kreatywne wypieki, a Wy będziecie mogli z nami piec!


Od dziś nie ma wymówek, że nie mam formy i pytań gdzie kupić. Ciasto jest wilgotne i przez bardzo długi okres czasu zachowuje swoją świeżość. Przed przygotowaniem makowca japońskiego masę makową miesza się z smażonymi jabłkami. Można je zetrzeć na tarce lub pokroić w kostkę.


Podczas smażenia warto dodać do nich cynamon, goździki, miód i na sam koniec bakalie. Artykuły - makowiec moje wypieki (510) Moje wypieki i desery Dorota Świątkowska, autorka jednego z najpopularniejszych blogów kulinarnych, mojewypieki. Co ciekawe, w domu mojego męża także tradycyjny makowiec drożdżowy był podstawą każdych świąt, ale pojawiały się także inne wypieki, które w moim domu nie były znane lub popularne. Ile rodzin tyle smaków, a jak widać tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze taki sam!


Wszystko miksujemy razem i pieczemy! Użyłam do niego gotową masę makową, powiem, że jak dla mnie był naprawdę smaczny. Szczególnie ważny jest dodatek czekolady, dzięki niej zwykły makowiec przybiera postać dość wykwintnego torciku makowo - czekoladowego. Makowce i pierniki to ciasta, które królują na stołach podczas świąt Bożego Narodzenia, natomiast bez babek i mazurków każda Wielkanoc byłaby niepełna.


Ciasta – desery na każdą okazję Puszyste serniki i słodkie szarlotki uwielbiamy za ich tradycyjny smak. Nic nie pobije babcinego sernika lub szarlotki, której smak przypomina ten z rodzinnego domu. Upieczony makowiec wyjmujemy z piekarnika, zostawiamy na noc do wystudzenia, następnie posypujemy obficie cukrem pudrem.


Moim zdaniem makowiec japoński stanowi poważną konkurencję dla tradycyjnego. Masę przekładamy do formy na ostudzony spó równamy powierzchnię i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180° C na ok. Na kruchym cieście, z bakaliami smakuje wybornie. Z wierzchu makowiec japoński polewam czekoladą, ale i bez polewy jest przepyszny!


Jeśli zastanawiasz się jakie ciasta zrobić na świąteczny stół to skuś się na taki makowiec, prosty do zrobienia i na pewno wychodzi. W przygotowaniu nie jest trudny, ale trochę czasu zajmie nam szykowanie maku, co całkowicie się opłaci, jak zjemy kawałeczek pysznego, domowego makowca. Przepyszny i bardzo prosty makowiec – wilgotny i aromatyczny, z jabłkami, bez mąki jest bowiem tak wyjątkowy, że ciężko mu się oprzeć. Ten przepis podałam w ostatnim numerze magazynu „Uroda życia”, w którym pojawiły się moje nowe propozycje na świąteczne potrawy.


Makowiec moje wypieki

Jestem zupełnie niedoświadczoną osobą jeśli chodzi o słodkie wypieki, stąd poproszę o poradę. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty