wtorek, 17 kwietnia 2018

Ciasto na pierniki twarde

Stolnicę podsyp mąką i rozwałkuj na niej ciasto na grubość ok. Wykrawaczami wytnij kształty pierników. Pierniki możemy ozdobić lukrem lub polewą czekoladową, a także dowolną posypką. Wspaniały pomysł na piernik jest związany z dwiema uroczystościami. W dniu chrzcin dziecka nastawia się ciasto do leżakowania a piecze się z niego piernik na wesele syna lub córki.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Nie wychodzi mi ciasto na pierogi. Moz ektos poradzi jak zrobic miekkie? Jak maka najlepiej ,czy trzeba dawac jajko? Zimne ciasto jest twarde, dlatego przed pieczeniem ogrzewam je przez pewien czas w temperaturze pokojowej.


To jest ciasto na piernik. Jeśli ciasto będzie zbyt sypkie dodać więcej płynnego miodu do osiągnięcia odpowiedniej konsystencji i zmiksować. Wałkować na stolnicy na grubość - mm lekko podsypując mąką (grubsze pierniczki są bardziej miękkie po upieczeniu). Sugerowany czas przydatności do spożycia to dni.


Przepisy, jak zrobić - Smaker. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na jak uratować twarde ciasto. Na stolnicy połącz mąkę z sodą oczyszczoną, przyprawą do pierników, cukrem pudrem i dodaj tłuszcz.


Całość posiekaj, po czym usyp górkę, a w jej środku zrób dołek. Wlej do niego miód i jajko. Wyrób z tych składników ciasto. Kiedy uzyskasz jednolitą konsystencję, rozwałkuj ciasto na stolnicy na grubość około mm. Nie zdążą dobrze wyjść z piekarnika a już znikają!


Ciasto na pierniki twarde

A tak na serio, świetne są. Zastanawiało mnie nie wyrastanie zaczynu drożdżowego ani ciasta, ale moje obawy były niesłuszne bo wyszły tak pyszne, że musiałam chować przed moimi maludami bo wszystkie by wpałaszowały, a nawet polukrowane jeszcze nie były! Nie ma nic gorszego niż ciasto kruche, które jest twarde jak deska. Co zrobić, aby ciasto do tarty lub szarlotki było kruche i miękkie? Do ciasta użyj tylko żółtek, białka sprawią,że będzie twardsze.


Ciasto może być klejące, ale nie dodawać mąki. Piernik z góry może wyschnąć, ale to nic nie szkodzi). Po tygodniu odrywać po kawałku ciasta i dobrze wyrobić, aż będzie miękkie, plastyczne i śliskie. Wałkować, podsypując blat mąką na grubość mm i wykrawać foremkami pierniczki. Nie wiem jak to sie stalo ale w zyciu nie ponioslam takiej kleski.


Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wogole nie urosly sa twarde i bardzo szybko sie pala. Robilam wiele razy potrawy i ciasta z blogow ale ten przepis. Poleglam na calej lini chociaz probowalam dwa razy.


Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Twarde Pierniki Spółkę Akcyjną z siedzibą w Toruniu, ul. PIERNIKI OD RAZU MIĘKKIE – NAJLEPSZY PRZEPIS NA PIERNIKI BEZ LEŻAKOWANIA – takie pierniki robię w moim domu od lat #128578; po wystygnięciu nie robią się twarde dlatego można je przygotować w każdej chwili #128578;. Na szczęście ciasto na te pierniki zrobiłam już w poniedziałek i wczoraj tylko wykrajałam je i piekłam. Bardzo przepraszam ale ciasto na pierogi robi sie BEZ jajka.


Moja babcia robi bez jajka, ja owszem, dodaję, a na dodatek dodaję do ciasta nieco oleju i trochę mleka zamiast wody. Ja wiem, że to nie ortodoksyjnie, ale ciastko w ogóle nie wychodzi twarde, jest spręzyste i smakuje dobrze. Pyszne, prześliczne, kruche i korzenne - pierniczki na choinkę.


Na pewno jeszcze raz je zrobię. Moje leżało w lodówce godziny. Pierniczki rewelacja, super ciasto, nie za rzadkie, nie za twarde. Dzieci jedzą na bieżąco Może lepiej,.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty