czwartek, 15 listopada 2018

Przepis na plesniaka

Przepis na pleśniak z jabłkami. Wspaniałe połączenie kruchego ciasta, kwaskowatych powideł śliwkowych lub dżemu, jabłek i słodkiej pianki bezowej. Sprawdź przepis na pleśniaka z dżemem! Zagnieć ciasto z mąki, posiekanej margaryny, żółtek i proszku do pieczenia. Powstałą porcję podziel na trzy części - jedną większą i dwie mniejsze.


Do jednej z mniejszych dodaj łyżki kakao i ponownie zagnieć, aż ciasto się zabarwi. Małe kawałki ciasta włóż do lodówki lub zamrażarki. PLEŚNIAK – tradycyjny, wypróbowany przepis na to pyszne ciasto. Miksować mieszadłem miksera lub siekać składniki na stolnicy aż powstanie drobna kruszonka (można też rozdrabniać palcami, jak na tradycyjne kruche ciasto).


Dla prawdziwych smakoszy! Jeśli lubisz połączenie kruchego ciasta z owocami i kakao, ten przepis jest właśnie dla Ciebie! Na co dzień i od święta! Największą popularnością pleśniak cieszył się w latach 80.


To zdecydowanie jedno z moich ulubionych ciast. Nie wyobrażam sobie świąt bez niego. Jego niewątpliwą zaletą jest to, że ciasto długo pozostaje świeże – pleśniaka można nawet upiec 2-dni wcześniej, a w dzień przyjęcia zająć się czymś innym. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Pośrodku ciasta zrobić dołek, wlać do niego żółtka i zagniatać całość, tworząc okruchy.


Ważne: Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza.


Następna warstwa to powidła śliwkowe własnej roboty. Ubiłam na sztywno białka z resztą cukru i nałożyłam pianę na powidła. Ostatnia warstwa to pozostała część zamrożonego, jasnego ciasta. Chrupiące, kruche ciasto przełożone dżemem porzeczkowym i lekką, słodką pianką zachwyci i zniknie do ostatniego okruszka.


Po raz pierwszy z wiśniami i orzechami jadłam u koleżanki. Bardzo mi posmakował i teraz bardzo często też piekę go dla mojej rodziny. Cukier podany jest łącznie dla ciasta i białka.


Jak robiłem założyłem, że do ciasta potrzeba ok. Tyle dodaje zwykle do szarlotki. Nie jest jasne czy wszystkie kawałki ciasta wkłądamy do lodówki czy tylko ten od spodu.


Program można obejrzeć w telewizji Polsat, Polsat ATM ROZRYWKA. Skorzystałam jednak z porad w komentarzach i piekłam min w 1st. Na moją blachę (21x40) słoiczek dżemu okazał się za mało - smak był słabo wyczuwalny, następnym razem nałożę go więcej. Niedawno moja mama upiekła na swoje imieniny pleśniaka, którego sporą porcję dostaliśmy na wynos. Mojej córce tak zasmakował babciny wypiek, że domagała się powtórki - w trybie pilnym :) W weekend wyciągnęłam stary zeszyt (taki jeszcze z panieńskich czasów), odnalazłam przepis i wzięłam się za pieczenie ciasta.


Przepis na plesniaka

Masa jabłkowa do pleśniaka z jabłkami. Jabłka prażone przekładamy do miski, dodajemy cukier i cynamon -wszystko dokładnie mieszamy. Pleśniak czyli klasyka sprzed lat. Jak zrobić beze do pleśniaka. Białka ubijamy na sztywną pianę, a pod koniec ubijania wsypujemy porcjami cukier.


Na schłodzony spód wykładamy masę jabłkową i. Do przygotowania tradycyjnego pleśniaka używa się dżemu z czarnej porzeczki, ale można zastąpić go innym dżemem lub konfiturą z leśnych owoców. To ciasto, które świetnie sprawdza się jako letni. W tym miejscu możesz zgłaszać sytuacje, w których może dochodzić do nadużyć lub błędów technicznych. W poniższej ramce wpisz problem, który zwrócił Twoją uwagę.


Dzisiaj pleśniak, no bo kto nie lubi pleśniaka ;) Ja uwielbiam, ale ten postanowiłam zrobić na styl jesienny czyli z jabłkami. Margarynę utrzeć z żółtkami, wsypać mąkę, proszek do pieczenia. Wyrobić podzielić na trzy części. Ciasto nie jest bardzo słodkie,.


Pierwszą nałożyć na blachę i podziurkować widelcem. Nałożyć na nie dżem potem ciasto z kakao. Mąkę, łyżki cukru, margarynę, żółtka z jaj i proszek do pieczenia ugniatamy razem tak długo aż ciasto samo odejdzie od ręki, potem ciasto dzielimy n. W razie niejasności prosimy korzystać ze wskazówek zawartych w instrukcji obsługi i książce podstawowej.


Przepis na plesniaka

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ewa wachowicz przepisy ciasto pleśniak. WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia, dodajemy żółtka, margarynę, zagniatamy gładkie ciasto, dzielimy na trzy części, do jednej dodajemy kakao, zagniatamy.


Krok 3: Układamy warstwy pleśniaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty