poniedziałek, 12 listopada 2018

Makowiec na kruchym cieście zawijany

Makowiec zawijany w kruche ciasto. Odstawić do lodówki i mocno schłodzić. Mak zalać wrzątkiem na minut. Odsączyć i przemleć razy. MAKOWIEC W KRUCHYM CIEŚCIE.


Makowiec na kruchym cieście zawijany

Jak przygotować samodzielnie cukier waniliowy? Większość przepisów na tę roladę opiera się na drożdżowym lub krucho-drożdżowym cieście, a zawijak Babci przygot owuje się z półkruchego ciasta. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Masło wrobiło się bardzo szybko, z wyrobieniem ciasta nie było problemów, a robiłam wszystko ręcznie. Po upieczeniu kawałeczek odkroiłam, bo już się nie mogłam doczekać i muszę powiedzieć, że w smaku petarda.


Masa makowa pyszna, nie odstaje od ciasta. Najlepszy makowiec na świecie. Bardzo dziękuję za przepis i inspiracje. Przedstawiam mój prosty przepis na makowiec zawijany z ciasta drożdżowego. Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, bowiem nie ma potrzeby szykowania zaczynu.


Do tego cudownie wygląda na Świątecznym stole. Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. W mojej rodzinie nie ma świąt bez makowca. Pojawia się on obowiązkowo obok sernika, piernika i miodownika. Poznaj smaczny przepis na makowiec drożdżowy oblany białą czekoladą – tradycyjny wypiek na Wigilię, który zachwyci zgromadzonych przy stole gości!


Kruche i maślane ciasto z wilgotną masą makową z dodatkiem orzechów i żurawiny. Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. Zawijany makowiec z bakaliami to ciasto, którego nie może zabraknąć na wigilijnym stole.


W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Mak jest także składnikiem szeregu innych świątecznych potraw takich, jak kutia (do jej przygotowania potrzebne są także mió mleko lub śmietanka) oraz kluski z makiem. Na pierwszy rzut oka makowiec wygląda zwyczajny, suchy ale jest przepyszny. Zrobiła go moja mama a cała rodzina nie mogła się mu oprzeć.


Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i na czas przygotowania masy makowej owinąć je folią i wstawić do lodówki. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Ciasto idealne również dla tych, którzy obawiają się ciasta drożdżowego.


Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Do przygotowania został jeszcze sernik z pomarańczą i miodowe, świąteczne pierniczki. A na wigilijnym stole pojawi się barszczyk czerwony, pierogi z grzybami i karp.


Makowiec na kruchym cieście zawijany

Do popijania aromatyczny kompot z suszu. Wybór należy do ciebie, a obie wersje będą równie dobre. Ten makowiec to perełka wśród ciasta i moja propozycja na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia.


Uwaga: u mnie ciasto wyszło dosyć wysokie, ale użyłam blaszki 24×cm. A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego wigilijnego przysmaku, możesz dodać kandyzowane owoce. Gotowy makowiec zawijany najlepiej udekorować lukrem i posypać bakaliami. Pani dodać żółtka, a później pianę z białek i dodać więcej bakalii, ja bardziej lubię makowiec z bakaliami na kruchym cieście, pozdrawiam serdecznie. Zrobilam wczoraj ten makowiec i wlasnie po ostygnieciu pokroilam.


Prosty, szybki i bardzo smaczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty