wtorek, 20 listopada 2018

Masa makowa przepis

Domowa masa makowa przepis. Masa z mielonego maku z bakaliami, orzechami, rodzynkami, skorką pomarańczową. Dorota napisala,od kiedy robie sama mak moje wypieki makowe wychodza jak ze zdjec, samo to ze kogo obdaruje wypiekami mi powie ,ze jeszcze nie jedli tak dobrego ciasta, dziekuje Dorota za wszystkie rady porady.


Po moczeniu i odciśnięciu z płynu mak należy dwókrotnie zmielić. Taka gotowa masa makowa jest idealna nawet do tortów. Jeśli chodzi o drożdżowe wypieki, to polecam mój przepis na pyszne ciasto z masą makową. Zobacz więc przepis na babkę drożdżową makową. NAJLEPSZA SZYBKA DOMOWA MASA MAKOWA (BEZ MIELENIA) – szybki i prosty sposób na przepyszną, domową masę makową bez konieczności mielenia.


Masa makowa to przepis na mak do makowca i mak do ciast. W święta masa makowa musi pojawić się w każdym domu. Używa się jej do ciasta, do tradycyjnego makowca, do rogalików, kutii i innych dań z udziałem maku.


Jest kilka sposobów na masę makową. Najprostszy, to kupić gotową masę makową w puszcze. Dodane przez perpetuum w: Tylko o kuchni. Kiedyś znalazłam przepis na makowiec na biszkopcie, w którym biszkopt nie był pięknie wyrośnięty i ni siadał pod ciężarem maku. Kroki wykonania: Mak opłukać zimną wodą i dokładnie osączyć (najlepiej, aby co najmniej godzinę poleżał na gęstym sicie wyścielowym podwujnie złozona gazą).


Przepisy z kategorii masa makowa. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Masa makowa przepis

BabciaGotuje:) Obserwuj bloga Obserwujesz bloga UwagaBabciaGotuje. Jeśli lubicie wypieki z makiem nie możecie przejść obojętnie obok tego przepisu. Do tego jest łatwa do przygotowania.


Możemy zrobić ją samemu z mielonego maku lub kupić gotową. Wolę jednak mak przygotować od podstaw, tzn. Całe ziarno ugotować i samodzielnie zmielić. Raz, że łatwiej osączyć z wody, dwa, że smak nieporównywalnie lepszy.


Dodatkowy wysiłek się opłaci #128077;#128578; Pychota! Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. To najbardziej pracochłonny etap, ale kiedyś ucierano mak w makutrze, czyli glinianej misie z karbowanym środkiem. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Aniu, przepis świetny, to moje pierwsze podejście do makowca, wcześniej myślałam, że to wyższy poziom wtajemniczenia;) Mam tylko jeden mały problem, który przeszkadza w krojeniu a mianowicie powstaje pusta przestrzeń pomiędzy masą a górną warstwą ciasta.


Jak zrobić Prosta domowa masa makowa (bez mielenia) Doskonała do makowca, seromaku, bułeczek czy jako nadzienie do rogalików. Do masy makowej używam bowiem maku mielonego. Nie będę Was oszukiwać, że odkąd pamiętam korzystałam tylko z masy domowej. Powiem więcej, kiedy gotowe masy makowe pojawiły się w sklepach moja mama zaczęła je wykorzystywać do sernika z makiem.


Masa makowa przepis

Witam serdecznie, żeby przygotować pyszne wypieki z masą makową, wcześniej należy odpowiednio przygotować mak. Mak można kupić gotowy mielony i go tylko spar. Marcina, więc postanowiłam upiec drożdżowe rogaliki.


Nie miałam białego maku, dałam niebieski, ale wyszły pyyyycha! Masę makową kupujecie czy robicie sami? Radzę zrobić ją w domu, to bardzo proste, a taka masa jest smaczna i bez sztucznych dodatków.


Przy okazji możecie zrobić masę makową pełną bakalii. Ja właśnie taką masę, w której jest dużo suszonych owoców i orzechów, lubię najbardziej. Wiem, ze juz sezon swiateczny sie skonczyl, ale. Wam dziś proponuję przepis jeszcze świąteczny. Na szczęście, aby upiec makowiec nie musimy czekać do Bożego Narodzenia, więc przyda się on przez cały r. Szybka masa makowa bez mielenia.


Teraz kilka podpowiedzi. Mak chłonie różną ilość mleka, w zależności od producenta, więc warto w razie konieczności dolać odrobinę mleka, aby masa nie była zbyt sucha. Bakalie jak rodzynki, żurawina warto wcześniej namoczyć.


Masa makowa przepis

Masa jest gęsta, pełna ulubionych bakalii, pozbawiona wody, która powoduje w cieście zakalca. Jeśli nie macie możliwości zmielić samodzielnie maku, to mak mielony w torebce ułatwi Wam życie zdecydowanie. Bardzo dobra masa do ciast. Składniki: mak, cukier puder, mió margaryna, jajka, gęsta śmietana kremowa, mąka ziemniaczana, bakalie. Na pewno pobije na głowę te z puchy.


Jednak niższy stopień trudności nie wiąże się z niższym stopniem jakości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty