poniedziałek, 10 grudnia 2018

Przepis na ketchup

Nawet te bez zagęstników, barwników i aromatów zawierają sporo dodanego cukru, którego staram się unikać. Z dojrzałych letnich pomidorów proponuję Wam zrobić pyszny domowy ketchup. Czy to mniejszą porcję do bieżącej konsumpcji - jako dodatek do kanapek lub mięsa z grilla, czy na zapas zawekować w słoikach i przechować do zimy. Lubię ketchup od zawsze i zdarza się nawet, że polewam nim świeże pomidory ;) W pełni sezonu, kiedy pomidory są smaczne, aromatyczne i przede wszystkim tanie, polecam samodzielne przygotowanie ketchupu w domu.


Ketchup to stały element „wystroju” mojej lodówki. Domowy ketchup to doskonały dodatek do hot dogów, pizzy czy hamburgerów. Chociaż w sklepach mamy duży wybór, żaden nie zastąpi takiego ketchupu, który jest zdrowszy, smaczniejszy oraz pozbawiony ulepszaczy. Dowiedz się, jak zrobić pyszny domowy ketchup! Nie zawiera konserwantów, sztucznych dodatków ani nadmiaru cukru.


Dodając do ketchupu ulubione przyprawy, możemy stworzyć doskonały dodatek do kanapek, mięs i wędlin. Czy wiesz, że w niektórych z keczupów dostępnych w sklepach w ogóle nie ma pomidorów? Warto zrobić keczup samodzielnie. A ja byłam święcie przekonana, że ketchup zawdzięczamy Hiszpanom, Włochom lub innym „ludom” śródziemnomorskim, a tu proszę Chiny! Generalnie ketchup kojarzy się z pomidorem ale świetne w smaku sosy uzyskujemy z różnych warzyw na przykład papryki, ogórków, owoców jak brzoskwinie, jabłka, śliwki, gruszki a nawet grzybów.


Przepis na keczup pochodzi z jednej z moich ukochanych książek Tart and Sweet (według niej robiłam min. ogórki z chilli czy syrop z malin z wodą różaną) – opracowały go Amerykanki, które wiedzą, co to jest dobry keczup! Sekretem tego keczupu jest odpowiedni wybór przypraw, które nie są bezpośrednio dodawane do masy pomidorowej, ale robione jako tzw. Wśród przepisów na przetwory z cukinii to chyba właśnie ketchup jest najbardziej popularny, dla wielu obowiązkowy do zrobienia w sezonie na cukinię ;-) Co mi się w nim najbardziej podoba (oprócz oczywiście smaku), to idealnie gęsta konsystencja, którą uzyskujemy właśnie dzięki cukinii. Keczup (ketchup) to jeden z podstawowych sosów na zimno.


Niezbędny do kanapek, grzanek, mięs, niektórzy polewają nim frytki. Zamiast kupować, lepiej wyprodukować go samodzielnie. Wypróbuj nasz przepis na domowy ketczup. DOMOWY KETCHUP – wypróbowany przepis, na prawdziwy domowy ketchup.


Tym razem przyszła kolej na ketchup ekspresowy. Co ważne ma dokładnie taką konsystencje jak ketchup ze sklepu, bez grudek, delikatny, lekko słodki, esencjonalny, odrobinę kwaskowy. Jest prosty, łatwy i przyjemny. Cukinię razem z obraną cebulą ścieramy na tarce o jarzynowych oczkach. Dodajemy sól, mieszamy i odstawiamy na godziny.


Po tym czasie dodajemy cukier i na bardzo małym ogniu gotujemy przez minut, często mieszając (ketchup lubi się przypalać). Przepisów na domowe ketchupy czy jak kto woli keczupy są tysiące :) Jedni wolą przepis na keczup łagodny w smaku, nieprzesadnie pomidorowy inni wolą przepis na keczup pikantny, mooooocno pomidorowy :) Dla mnie domowy ketchup to przede wszystkim zachowanie smaku moich własnoręcznie wyhodowanych pomidorów w słoiczku. Właśnie, właśnie, chodzi o ten przepis, osoba, która użyła rzekomo tego produktu, milczy. Ja przewertowałam wszelkie dostępne mi książki kucharskie, stare i nowsze, ale nie trafiłam na przepis na ketchup z czerwonej porzeczki. Może ktoś zna takowy i podzieli się z nami tą wiedzą.


Przepis na ketchup

Gdy się zrobi raz swój własny,. Keczup z dyni Keczup z dyni przepis na wspaniały dyniowy sos a właściwie chutney. Doskonale pasuje do mięs, kanapek, czipsów i ośmielam się twierdzić, że nawet do makaronu. Od razu poprosiłam o przepis, bo wszyscy, byli nim zachwyceni.


Taki ketchup doskonale nadaje się nie tylko do parówek czy innych kiełbasek ale również do innych dań. Możemy go stosować do makaronów, ryżu czy też jako dodatek do mięs. Kliknij, aby zobaczyć przepis. Miło będzie w zimowy wieczór otworzyć swój własny słoiczek pachnących pomidorów i poczuć lato na talerzu. Moją wersję ketchupu możecie modyfikować.


Przepis na ketchup

Należy próbować i doprawiać wedle smaków. Przygotowanie dania ketchup z cukinii. Cukinię i jabłka obierz, zetrzyj na grubej tarce, posól, połóż na sicie i odstaw na minimum godziny. Zblenduj i przetrzyj przez sitko, żeby pozbyć się pestek i skórek. Pomidory pokrój, ugotuj tak, żeby odparowały.


Używałam go do chrupiących zapiekanek, pizzy i hot-dogów. Nigdy nie zamieniłabym go na sklepowy. Gdy zobaczyłam przepis na nietypowy ketchup z cukinii u Majanki i Dzikowca od razu wiedziałam, że wcześniej czy później go. Gorący domowy ketchup włożyć w małe, przystosowane do jednorazowej konsumpcji słoiczki i pasteryzować minut. Po pasteryzacji odwrócić słoiki do góry dnem.


Taki domowy ketchup może być idealnym zamiennikiem ketchupu ze sklepu, gdzie czasem nie wiadomo, co jest w środku. Także warto samemu przygotować domowy ketchup. Placki owsiane - prosty przepis. Cebulę i paprykę kroimy w kostkę.


Papryka marynowana według mojego przepisu. Królik z porem w sosie musztardowym. Podsmażamy aż się zeszkli. Następnie dodajemy posiekaną ostrą papryczkę, chwilę smażymy razem z cebulą. Pierwszy przepis jaki robiłem z tej strony to ketchup domowy.


Niestety jestem bardzo rozczarowany. Człowiek się cieszy, że już prawie gotowy i trzeba od nowa obierać pomidory i liczyć na to ze będzie lepiej. Ma wspaniały smak pomidorów, jest aromatyczny i pasuje do wszystkiego. Ten przepis na ketchup nie wymaga użycia sztucznych barwników, substancji zagęszczających i ogromnych ilości soli oraz cukru.


Chyba mama przekazała mi tą niechęć, bo u mnie w domu ocet używano jedynie do ogórków konserwowych, czasem jakiś grzybków. Jeśli, podobnie jak moja babcia, nie przepadasz za tym sklepowym, w sezonie na pomidory polecam przygotować własny, domowy keczup (lub, jak kto woli, ketchup), z podduszonych na oliwie pomidorów i cebuli, z dodatkiem aromatycznych przypraw, zmiksowanych na gładko w blenderze. Keczup ugotowany we własnej kuchni ma zupełnie inny smak niż ten butelkowy ze sklepu, a dodając według.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty