czwartek, 31 lipca 2014

Suchy biszkopt

Mi biszkopt wychodzi super z góry, wsadzam patyk, jest suchy, ale niestety jak juz ostygnie i odwracam go do gory nogami, to jest delikatnie wilgotny. Jeśli patyczek jest suchy – możemy wyciągnąć. Istnieje teoria, że od razu po wyciągnięciu ciasta z piekarnika warto biszkopt zrzucić z ok. Patyczek powinien pozostać suchy.


Biszkopt piekę bez dodatku proszku do pieczenia. Wyrasta ładnie i proszek jest tutaj zbędny. Jeśli ktoś jednak obawia się, że mu ciasto nie wyrośnie to może dodać łyżeczkę proszku do pieczenia, mieszając go z mąką. Wodę wzięłam z ciecierzycy że słoika z Lidla ( taką sama jak w Biedronce) i niczego nie redukowałam. Ubiła się na sztywno bardzo szybko.


Mam zamiar upiec ciasto z truskawkami. Jednak za każdym razem,kiedy robię to ciasto, biszkopt jest suchy. Starając się tak usilnie spełnić tyle warunków aby upiec biszkopt to zaraz kogoś zniechęcimy kogoś początkującego do działania.


A biszkopt to banał a już zrobić dobre drożdżowe to już potrzeba nawet lat testowania i eksperymentowania. A nie mówiąc o francuskim. Ja od dziecka pomagałem w kuchni. Upieczony nie powinien być zbyt suchy. Nakłuwajmy widelcem ciasto, a następnie skrapiajmy je delikatnie sokiem wyciśniętym z pomarańczy.


Będzie suchy, ale przeważnie go nasączamy, więc problem powinien zniknąć :). Robię tort urodzinowy dla teścia i pomyslalam o jednej warstwie o kokosowym smaku. Wymyśliłam sobie wafelki princesse pokruszone w malakserze Plus. Dodane przez Eleta w: Tylko o kuchni. Znacie może sposoby jak sprawić, aby pieczony schab nie był suchy ? Szukaliście przepisu na biszkopt idealny?


Suchy biszkopt

Taki, który nigdy nie opada i jest prosty jak stół? Do tego jest potrzebny idealny przepis i ten poniżej właśnie taki jest! Wypróbowałam już wiele przepisów na biszkopt, ale ten jest najlepszy, zawsze wychodzi, pięknie i równo wyrasta, no i oczywiście jest bardzo smaczny. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu.


Też ten biszkopt uwielbiam, bo nie jest suchy i bardzo pulchny. Ostatnio upiekłam go też w tortownicy, ale trochę ciężko było przekroić , mimo wszystko było smacznie. Drewnianym patyczkiem nakłuć ciasto, po wyjęciu go sprawdzić, czy jest suchy - jeśli tak, biszkopt jest gotowy. Nie należy go wyjmować od razu z piekarnika.


Uchylić drzwiczki, poczekać minut. Dopiero teraz można wyjąć ciasto. Położyć na ruszt, niech wystygnie. Kolejny przepis na biszkopt, tym razem biszkopt makowy, który będzie idealny jako baza do świątecznych wypieków. Przygotowanie biszkoptu nie jest trudną sprawą.


Wspaniałą sprawą jest to, że nie trzeba namaczać i mielić maku, ponieważ w tym przepisie wykorzystujemy całe i ziarenka. Idealny biszkopt, to taki, który nie potrzebuje żadnego proszku do pieczenia ani dodatku sody oczyszczonej. Idealny biszkopt sam pięknie rośnie dzięki dobrze ubitym wcześniej białkom oraz dobrze przygotowanej masy biszkoptowej. Idealny biszkopt nie jest w środku zakalcem, nie jest za suchy ale też nie jest nadmiernie wilgotny, bo każdy biszkopt nasączamy przecież ulubionym syropem. Jeśli biszkopt nie będzie nasączony będzie za suchy i nie połączy się z kremem.


Suchy biszkopt

A dodatkowo, dzięki ponczowi, można dodać dodatkowy ciekawy smak. Zastanawiałam się też nad torem biszkopt z kremem z mleka migdalowego budyniu i margaryny (niestety nie możemy masła)- jakie owoce i poncz mogą współgrac z takim kremem. Nigdy nie otwieraj piekarnika w czasie pieczenia. Lekkie zarumienienie wierzchu świadczy o tym, że biszkopt jest gotowy. Jeśli jest suchy biszkopt jest dobrze upieczony.


W przeciwieństwie do biszkoptu tłuszczowego, tradycyjny biszkopt warto nasączyć, żeby nie był suchy. Aby nie zabarwić biszkoptu na niepożądany kolor, Marlena nasącza biszkopt roztworem wody z cukrem i kwaskiem cytrynowym. Niektórzy lubią użyć soku ze świeżych cytryn czy owoców ale pamiętać należy, że potrafią one zgorzknieć. Moja mama mówiła, że proszku do pieczenia dodaje do biszkoptu ten, co nie umie go upiec.


Ponieważ tradycyjny biszkopt jest raczej suchy, trzeba go odpowiednio nasączyć. Suchość” biszkoptu zależeć będzie w dużej mierze od rodzaju mąki jakiej użyjecie. Dla przykładu, jedna z naszych subskrybentek twierdzi, iż korzystając z tego samego przepisu, biszkopt wychodzi jej mniej suchy kiedy używa do niego mąki typu 450. Nie chciałabym żeby tort wyszedł suchy s nie mam niestety czasu żeby pięć próbny tort.


Aby zrobić biszkopt w innym kolorze, np. Wówczas bardzo często dodaje się również szczyptę proszku do pieczenia. Skorzystaj z mojej porady.


Słuchajcie jak nasączyć biszkopt żeby był w sam raz, tzn nie za mokry nie za suchy? Jest na to jakiś sposób. Wczoraj robiłam ciasto i wydawało mi sie że nasaczyłąm niedużo a ciasto pływa. Jak upiec biszkopt na tort?


Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia i wysmaruj masłem. Do tak przygotowanej formy wlej masę biszkoptową. Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz około pół godziny.


Suchy biszkopt

Możesz włączyć funkcję termoobiegu. Po tym czasie wbij patyczek i sprawdź, czy jest suchy po wyjęciu. Jeżeli tak, biszkopt jest gotowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty