wtorek, 15 lipca 2014

Przepis na karpatke

Klasyczna karpatka zrobiona jest z ciasta parzonego, które pięknie wyrasta, tworząc wysokie góry i masy budyniowej. Dla mnie jest to idealny przepis na karpatkę. Masa jest zbita, nic nie wypływa po bokach a karpatka wygląda i smakuje świetnie.


Najlepszy przepis na karpatkę, czyli tradycyjne polskie ciasto ptysiowe, które rośnie podczas pieczenia i jest pofalowane, przełożone masą budyniową. Masę można zrobić z domowego budyniu lub z gotowego budyniu z proszku. Resztę mleka doprowadź do wrzenia razem z masłem. Do gotującego się mleka z masłem wlej powoli rozrobiony proszek i gotuj do zgęstnienia energicznie mieszając (ok. minutę). Krem odstaw do całkowitego przestygnięcia.


Kiedyś mąż powiedział, ze zjadł by Karpatke. Odpowiedzialam, ze to dla mnie czarna magia. I tu mi sie przez przypadek trafił ten przepis. Od tej pory to nasze ulubione ciasto. Robie go na święta i na codzień.


O jejku,uwielbiam karpatke. A Twój przepis jest świetnie opisany i gdyby nie to,że już zabrałam się za robienie ciasta banoffee,to pewnie przygotowałabym właśnie karpatke. Zatem karpatka druga w kolejce #128578;.


Będę znów nieskromna - podobno moja karpatka jest p-y-s-z-n-a :-). Moja - bo robię ją swoim wypróbowanym od lat sposobem. Ciasto parzone - takie jak ptysiowe. Krem maślano - budyniowy ma kilka zalet. Dla nas głównym plusem jest fakt, że nie jest bardzo maślany (maślanym mówimy stanowcze NIE) - dodaję.


WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Podawaj ją z ptysiowymi kulkami zamoczonymi w kolorowym lukrze lub ze świeżymi owocami (truskawkami, borówkami, malinami) – wtedy opcjonalnie udekoruj też wierzch listkami mięty. Tak przygotowana karpatka doskonale sprawdzi się jako deser po uroczystym obiedzie. Koniecznie wypróbuj nasz przepis. Opis przygotowania Wodę zagotować z masłem, cukrem i solą.


Zmniejszyć płomień do minimum, dodać mąkę i energicznie mieszać łyżką, aż zrobi się jednolita szklista masa (5-minut). Dodane przez babciaaneczka w: Tylko o kuchni. Prawdziwe rurki z kremem są z ciasta francuskiego, więc korpusy można upiec tydzień wcześniej, a napełnić kremem dzień przed planowanym podaniem. Skubaniec jest bardzo smaczny - wiem, bo sł Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pychotka blog kulinarny. Kliknij, aby zobaczyć przepis. Następnie dodać wymieszaną z proszkiem do pieczenia mąkę i mieszać do czasu, aż ciasto będzie odchodziło od garnuszka.


Niełatwo jest znaleźć przepis na karpatkę godny polecenia. Niniejszy pochodzi prosto z zeszytu mamy mojej koleżanki. To jest jej wypiek popisowy! Pieczony głównie od święta, wprawia w zachwyt wszystkich domowników i gości.


Nic dziwnego, bo trudno taki smak odnaleźć w cukierniach. Tym bardziej - polecamy! Dzisiaj przepis na kremowy, delikatny sernik bez dodatków. Wielka księga ciast siostry Anastazji F Zobacz więcej.


A na jaki rozmiar blaszki jest ten przepis na karpatke ? Karpatka to kaloryczny, ale przepyszny i warty grzechu deser. Obok pięknie wyrastającego, budyniowego ciasta nie sposób przejść obojętnie. Poniżej przedstawiamy klasyczny przepis na karpatkę. Postępuj wedle wskazówek, a upieczesz ciasto o puszystej, ale zbitej konsystencji! To tylko woda, troche masla, maka i jajka.


Przepis na karpatke

Karpatka przepis klasyczny. Przepis na Tradycyjna karpatka – przepis. Całość ciasta jest „sztywna”, a mas budyniowa nie wypływa na boki przy krojeniu.


Ten przepis pochodzi od mojej cioci, która jak dla mnie robi najlepszą Karpatkę na świecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty