poniedziałek, 20 lipca 2015

Placek drożdżowy z owocami

Placek drożdżowy z owocami

Polecam na drugie śniadanie i podwieczorek. Pyszne domowy placek drożdżowy z kruszonką i owocami. Z podanych składników otrzymamy spore ciasto, ale nawet przez kilka dni świetnie przetrzyma się w lodówce (lub dłużej w zamrażarce - pokrojone na porcje). Pierwszy z nich to wykonanie odpowiedniego rozczynu. Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i odstawić do wystudzenia.


Na koniec placek drożdżowy posypać cukrem pudrem (ja pominęłam). Szybki pyszny placek drożdżowy. Dodaj do pozostałych składników ciasta, wyrób odstaw na min. Kruszonka: składniki zagnieć włóż na min do lodówki.


Ciasto wyłóż natłuszczoną formę. Myślę że jednak tych drożdży było o wiele o wiele za dużo, Szkoda mojej pracy, ciasto do kosza. Odstawić pod przykryciem, aby wyrosło. Cukier i masło rozpuścić w mleku, odstawić, by lekko przestygło.


Placek drożdżowy z owocami

Do mąki dodać szczyptę soli, roztrzepane jaja, ciepłe mleko z cukrem, masłem i wyrośniętymi drożdżami. Otrzymuję od Was wiele ciepłych słów odnośnie przepisów na ciasta drożdżowe :) Pamiętam jak kiedyś upieczenie idealnego ciasta drożdżowego wydawało mi się czymś niemożliwym. Zawsze wychodził zakalec albo totalny suchar. Wszystko się zmieniło, kiedy poznałam tajniki. Moje ulubione ciasto drożdżowe, które można dowolnie modyfikować, a czasem najlepiej smakuje jako zwykła, duża puszysta drożdżówka, z ogromną ilością kruszonki na wierzchu.


Jest bardzo miękka i pachnąca. Nawet przygotowanie kruszonki nie sprawi wam kłopotu. Placek drożdżowy ze śliwkami to wbrew pozorom najłatwiejsze i najzdrowsze ciasto z owocami.


Wystarczą dorodne śliwki węgierki, trochę wolnego czasu i dwie zaradne ręce. Ponoć mówią, że jestem najbardziej zakręconą 40-to latką w Polsce. Uwielbiam drożdżowe z owocami. Biszkopty, ciasta kruche, ucierane, drożdżowe, serniki pieczone oraz na zimno z przeróżnymi owocami: truskawkami, jagodami, wiśniami, śliwkami, jabłkami, porzeczkami, czereśniami.


Idealne ciasto deserowe do kawy. Doskonały podwieczorek ze szklanką mleka. Wbrew pozorom to najzdrowsze i najszybsze ciasto z owocami i kruszonką.


Jeśli do tej pory nie robiliście takiego ciasta, to koniecznie spróbujcie. Nawet kruszonka jest tu dziecinnie prosta. Lato nie może obejść się bez wypieków z wiśni. Tym razem cudownie wilgotny placek drożdżowy ze wspomnianymi wiśniami. I ani trochę nie przesadzę, jak powiem, że to najwspanialsze ciasto drożdżowe z wiśniami jakie kiedykolwiek jadłam.


Przepis dostałam od babci. Drożdżówka bez wyrabiania jest bardzo prosta, trochę inna w smaku od tradycyjnej, ale biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie nie mamy z nią nic do roboty, to można się nią zachwycić. Jagody można zastąpić innymi owocami lata: malinami, truskawkami.


Smaczne ciasto z owocami sezonowymi. Desery Placek z owocami. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście.


Kasia radzi, jak upiec placek drożdżowy z owocami. Jak przygotować idealny lukier? Puszyste drożdżówki, wielkanocna babka, bożonarodzeniowy makowiec czyli wszystko o cieście drożdżowym. Jak długo piec ciasto drożdżowe?


Placek można posypać cukrem pudrem lub polukrować. Mieszamy z sokiem z cytryny i gotujemy na małym ogniu przez minut. Pieczemy godzin, co jakiś czas mieszając, aż dżem się zagęści.


Ja moją cięłam nożyczkami (surowe ciasto) i te cięte skrawki posypałam owocami oraz naprawdę smakowitą kruszonką. Wyszło pysznie, a pomysł z cięciedecydowanie do powtórki;) Do kawy, do mleka, zamiast kanapki. Pyszne ciasto ze słodką kruszonką i owocami to przysmak, który bez wątpienia nigdy się nie znudzi. Sprawdź nasz przepis na pyszny i szybki placek drożdżowy.


Ciepły owocowy placek drożdżowy posmakuje każdemu, zwłaszcza zaserwowany z lodami śmietankowymi i ciepłym sosem waniliowym. Zaproś do pomocy w kuchni dzieci – będzie to dla nich wspaniała zabawa i niezapomniane przeżycia, które na długo zapadną im w pamięć, budując wspomnienia z dzieciństwa. Puszyste ciasto po ostudzeniu można oprószyć cukrem pudrem lub cukrem waniliowym. Przygotowuje się ją z cukru, mąki pszennej oraz masła. Słodki deser jest idealny na domowe uroczystości lub jako przekąska w ciągu dnia, np.


Drożdżowy placek z rabarbarem i truskawkami. Nie raz piekłam już to ciasto-zawsze wychodzi przepysznie. W sezonie z owocami świeżymi,ale teraz mam tylko mrożone truskawki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty