wtorek, 18 października 2016

Najlepsze pierniki

Dzisiaj zapraszam po przepis na najlepsze pierniczki świąteczne! Można je zrobić w każdym momencie przed Świętami, przed samą Wigilią lub nawet trzy tygodnie wcześniej. Na każdą okazję - Wigilię Szkolną czy do pracy, dla dzieci i znajomych. Przepis na pierniki z miodem musi się pojawić wśród ciast na Święta.


Takie pierniczki można również śmiało zawiesić na choice.

Sprawdzony przepis na pierniki nie zawsze szykuje się tylko i wyłącznie z miodem. Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na pierniki, które piecze się w naszej rodzinie odkąd pamiętam. Zarówno moja Mama jak i ja każdego roku próbujemy nowe przepisy, ale pierniki z tego przepisu pieczemy niezależnie od tych ‚nowych’. Nie wyobrażam sobie świąt Bożego Narodzenia bez smaku tych pierniczków. No i właśnie tak ucięło.


A chodziło o to czy lukrowanie istotnie wpływa na słodkość pierniczków. Ani ja ani moje otoczenie nie lubimy bardzo słodkich ciast czy ciastek i zastanawiam się czy wobec tego że chcę pierniki ozdobić lukrem mam robić je dokładnie wg przepisu czy ograniczyć ilość cukru i ewentualnie o ile.

Tym co nie wychodzi coś muszą robić nie tak, albo używać złej mąki itp. I co do pieczenia, każdy przecież ma swój rozum i jak trochę się zna na gotowaniu to wie, że trzeba pilnować jak się piecze ciasta pierniki czy inne wypieki, a nie mieć pretensje, że zły przepis podany bo komuś pierniki się spaliły – no bez jaj. Nie zdążą dobrze wyjść z piekarnika a już znikają! A tak na serio, świetne są.


Zastanawiało mnie nie wyrastanie zaczynu drożdżowego ani ciasta, ale moje obawy były niesłuszne bo wyszły tak pyszne, że musiałam chować przed moimi maludami bo wszystkie by wpałaszowały, a nawet polukrowane jeszcze nie były! Zbliża się Boże Narodzenie podpowiadamy więc, jak przygotować pyszne pierniczki! Pyszne i proste pierniki! Zobacz najłatwiejsze przepisy.


Sprawdź, jakie składniki i ile czasu potrzebujesz. Puszysty piernik dojrzewający, przełożony śliwkowymi powidłami, to jedno z najsmaczniejszych bożonarodzeniowych ciast. Choć zwykle zaleca się, by zagnieść go na mniej więcej 4-tygodni przed świętami, powinien udać się również wtedy, gdy przygotujecie go lub tygodnia wcześniej. Trudno sobie wyobrazić bez nich święta.


Poznajcie NAJLEPSZE PRZEPISY na świąteczne pierniki: pierniki z miodem, pierniki lebkuchen, pierniki korzenne, proste pierniki. Wymieniaj obierki co 1-dni. Ja dodatkowo dodaje kwiatuszki anyżu, aby pierniki chłonęły ich zapach.


PIERNIKI OD RAZU MIĘKKIE – NAJLEPSZY PRZEPIS NA PIERNIKI BEZ LEŻAKOWANIA – takie pierniki robię w moim domu od lat #128578; po wystygnięciu nie robią się twarde dlatego można je przygotować w każdej chwili #128578;.

Wszystko zaczęło sie dwa tyg. Ja ciast nie jadam, nie przepadam za nimi, ale też mi się zachciało, tyle że jedynie upiec te pierniki, bo slinka na mysl o nich wcale mi nie ciekła. Kiedy powinno sie upiec pierniki żeby były najlepsze? Dodam że dopiero wczoraj zagniotłam (z wielkim trudem, ciekawe co zniego wyjdzie) ciasto. Jak upiekę trzy-cztery dni przed świętami pierniki to starczy czy nie?


Piekarnik nagrzać do 1stopni C (góra i dół bez termoobiegu). W szerokim garnku na małym ogniu roztopić masło, dodać cukier i wymieszać. Dodać mió powidła śliwkowe, przyprawę korzenną lub piernikową, cynamon i kakao. Pierniki toruńskie w minionych wiekach nie zawsze traktowano jako przysmak, lecz często jako dzieło sztuki rzemiosła artystycznego.


Pierniki takie zyskały dużą popularność w Europie jako upominki i były przechowywane przez właścicieli wśród drogocennych przedmiotów. Skoro autorka przepisu tak twierdzi, ja mogę się tylko przyłączyć do tej opnii, nie jestem bowiem piernikowym fanem. To moje pierwsze pierniki jakie w życiu upiekłam i bardzo nam posmakowały. Na święta upiekę następną porcję.


Witam, pani Doroto od lat korzystam z tego przepisu , pierniki zawsze wychodzą , domownicy je uwielbiają a goście już kilka dni przed świętami dopytują czy w tym roku też będą pierniczki ;) Chciałabym w tym roku na szkolny kiermasz zrobić małe piernikowe domki na kubek i nie jestem pewna czy ten przepis się sprawdzi czy lepszy będzie przepis na Domek z piernika? Zapach pierniczków jest nieodłącznym elementem każdych świąt Bożego Narodzenia. Pierniczki na święta przygotowuje się z dodatkiem pszczelego miodu – tylko osoby uczulone mogą go zastąpić sztucznym – tłuszcz (masło lub smalec), cukier, mąka, jajka.


Aromat temu wypiekowi nadaje mieszanka przypraw – można wsypać gotową albo samodzielnie zemleć cynamon, kardamon, goździki, imbir, odrobinę gałki muszkatołowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty