środa, 26 sierpnia 2015

Jak upiec pyszny biszkopt

Jak upiec pyszny biszkopt

Do tego jest potrzebny idealny przepis i ten poniżej właśnie taki jest! Wypróbowałam już wiele przepisów na biszkopt, ale ten jest najlepszy, zawsze wychodzi, pięknie i równo wyrasta, no i oczywiście jest bardzo smaczny. Zaczynam od przepisu na biszkopt idealny, a w innych wpisach znajdziecie kilka propozycji na wykorzystanie biszkoptu.


Jak upiec pyszny biszkopt

Najlepszy i najładniejszy biszkopt jaki kiedykolwiek udało mi się zrobić. Nie wierzę własnym oczom, szkoda że w komentarzu nie da się wrzucić zdjęcia. Pachnie cudnie, na pewno jest pyszny.


O co tak naprawdę chodzi w puszystym i wysokim biszkopcie? Dobrze, jeśli jego góra jest równa – wtedy łatwo można pokroić go na warstwy. A ja bym proponował , na każde jajko łyżka cukru i łyżka mąki, z tymże jedną łyżkę mąki pszennej zastępujemy łyżką mąki ziemniaczanej, do mieszania żółtek z białkami użyłbym łyżki a nie miksera ,do mieszania z mąką również , biszkopt dzięki temu będzie wyższy , bardziej puszysty. Idealny biszkopt powinien być lekki i delikatny.


W przypadku biszkoptu rzucanego zrób podobnie. Najlepiej nie wyjmować go od razu - przez około minut powinien pozostać w otwartym piekarniku. Pierwszy raz piekłam biszkopt.


W sumie nie wiem co się stało, ale podczas pieczenia ładnie mi wyrósł, ponad formę, a potem opadł do polowy. Do całkowitego ostygnięcia najlepiej odłożyć na całą noc. Ciasto studzimy w piekarniku, a odkrawamy boki dopiero, kiedy biszkopt całkowicie ostygnie. Całe szczęście, na tyle był jeszcze wysoki, że dalo się go przekroić na pół, natomiast stało się też coś dziwnego, góra się zwęziła, nie wiem jak to opisać.


Choć zrobić biszkopt jest dość łatwo, diabeł tkwi w szczegółach. Warto wiec zwrócić uwagę na niuanse, któe sprawią, że ciasto zawsze sie uda. Najlepiej upiec biszkopt wieczorem, a dopiero na drugi dzień przekrajać. Dodane przez Garfield w: Tylko o kuchni.


Zaznaczam nożem wysokość na jakiej będzie cięty. Obwiązuje biszkopt nitką tak aby była w wyznaczonych nacięciach. Zaciskam pętlę coraz mocniej tak aby nitka wbiła się w biszkopt. Już przekrojony na blaty i gotowy do dalszej obróbki. Biszkopt kakaowy z tego przepisu piekłam już kilkakrotnie.


Dziś po raz pierwszy musiałam go upiec w rozmiarze XXL 30Xi miałam obawy jak to wyjdzie przy takiej wielkości. Zrobiłam z jajek L. Dziś trochę podstaw – przepis na biszkopt kakaowy – ten wynalazłam na Moich Wypiekach i już wielokrotnie wypróbowałam – nigdy mnie nie zawiódł #128578;. Na swoje potrzeby stworzyłam sobie tabelkę przelicznikową składników na różne moje foremki i powiesiłam sobie na lodówce, abym nie musiała za każdym razem sobie tego liczyć. Wychowałam się w stronach, gdzie biszkopt robi się z wielkim namaszczeniem i przekonaniem, że ciasto wymaga wiele delikatności i starania: najpierw ubijanie białek na sztywno ze szczyptą soli, potem dodawanie zbełtanych żółtek, delikatnie mieszając łyżką.


Przyznaję, że robiłam to ciasto z ogromną obawą. Do tego przepisu na pyszny biszkopt z truskawkami zbierałam się już kilkukrotnie. Nie ma chyba osoby, która nigdy nie jadłaby owego specjału lub nie widziała jak jej mama lub babcia robią tort urodzinowy albo inny powszechnie występujący wypiek, którego podstawa składa się właśnie z biszkoptu. Upiekłam kilka biszkoptów z truskawkami zanim zdecydowałam, że ta akurat wersja jest tą idealną. Nie jest to bowiem takie proste, by upiec jednocześnie puszysty i wilgotny biszkopt i do tego z całkiem sporą ilością soczystych i dużych owoców.


No i pyszny jako podstawa tortów lub ciasta z kremem. Sam też smakuje wyśmienicie. Potrzebuje przepis na biszkopt. Chce zrobic takie ciacho krysztalek (przlozone kremowka z galretkami), ale.


W końcu znalazłam idealny przepis na biszkopt na tor t. Ciasto jest pu szyste, pulchne, świetnie wyrasta i łatwo je przekroić na cztery, a nawe t pięć cienkich blató w. Ni e może się nie udać, o zakalcu nie ma mowy. Prosty przepis na biszkopt, który nie upada. Z nim Twoje torty zawsze wyjdą rewalacyjnie!


Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty