środa, 2 listopada 2016

Jak upiec dobry piernik

Najbardziej znana wersja piernika, tym razem dla tych, którzy nie mają cierpliwości czekać na piernik dojrzewający. Oto łatwy przepis na piernik świąteczny w czekoladzie. Polecamy również inne przepisy na świąteczne pierniki: Piernik z bakaliami, Piernik na piwie miodowym oraz Piernik z owocami. Zrobiłam i zdegustowałam, w smaku bardzo dobry, ale struktura mi wyszła bardziej zbita i suchawa. Na Twoim zdjęciu widać że jest taki puchaty, mięciutki.


Wszystko wg przepisu, dałm masła i oleju pół na pół. Jaki w ogóle powinien być piernik? Pewnie co kucharka to inne ma zdanie i przepis. Zrobienie zakwasu na prawdziwy domowy chleb jest bardzo łatwe, choć nieco czasochłonne. Cały proces trwa cztery dni, a piątego dnia można.


Oznacza to, że ciasto nie musi leżakować, ani przed pieczeniem, ani po nim. Wystarczy upiec, by po ostygnięciu delektować się pachnącym, mięciutkim piernikiem. Jeśli z ciasta chcecie upiec pierniczki, zajrzyjcie jak upiec staropolskie pierniczki nadziewane w czekoladzie. Ciasto na piernik staropolski najlepiej zagnieść - tygodni przed świętami, lecz zagniecione tygodnie przed świętami będzie równie smaczne :-). Składniki: 5g miodu naturalnego np.


Piernik przełożony powidłami śliwkowymi i oblany polewą z mlecznej czekolady (opcjonalnie również z dodatkiem kawy zbożowej). To piernik idealny, nie ma osoby, której by nie smakował :-) Błyskawiczny do przygotowania, nawet przez tych, którzy nie mają miksera. Piernik staropolski dojrzewający to ciasto, które obrosło w tak wiele mitów, że aż trudno się z nimi mierzyć. Chyba najbardziej popularnym jest ten mówiący, że piernik ten jest skomplikowany i że to „wyższa szkoła gotowania”.


Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny. Jak zrobić doskonały piernik na Święta Bożego Narodzenia? Czytałam o nim mnóstwo pozytywnych opinii, więc postanowiłam go upiec.


Idealny wypiek na święta Bożego Narodzenia. Najczęściej jest przekładany powidłami, marcepanem lub masami. Przepis na piernik domowy. Zwyczajny, szybki piernik. Za najlepszy piernik jaki w życiu jadłam, uważam w dalszym ciągu, że jest ten, który wypiekał Zobacz więcej.


Piernik jest miękki, puszysty, aromatyczny, ale nie wilgotny i nie zbity. Sposób przygotowania: Roztop margarynę z cukrem, miodem i przyprawą do piernika. Potem wlej śmietanę i zagotuj. Gdy całkowicie ostygnie, dodaj żółtka, mąkę, sodę i cynamon, a na końcu pianę z białek.


Najłatwiejszy piernik jaki piekłam. Nie dodajemy miodu a jedynie powidła lub dżem. Ja dodałam domowy dżem pomarańczowy, ale bardzo dobry będzie wiśniowy, truskawkowy lub śliwkowy.


Na koniec można polać go czekoladową polewą, ale i bez tego jest bardzo smaczny. Miałam piec lepki piernik z powidłami ale ten mnie pokusił prostotą i szybkością wykonania (co ma znaczenie przed Świętami). Piszesz, żeby nie trzymać go w lodówce, ile czasu może stać? Bo chciałam go upiec w niedziele, więc by 2dni musiał postać do świąt.


Smalec używam wieprzowy,na gęsim nie piekłam. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga cookentials. Ja z połowy robię mały piernik,a z drugiej połowy pierniczki. Jezeli nie pieczesz na takiej z wyposażenia piekarnika to ja wszystko dokładnie opiszę w drugiej części przepisu.


Możesz zrobić z połowy porcji. Zdążysz spokojnie upiec,bo przepis będzie zaraz po 12. Piernik to ciasto, które swoim zapachem przypomina o nadchodzących świętach. Lecz zawsze smakuje niezależnie od okoliczności. Desery Szybki piernik marchewkowy.


Piernik tradycyjny piecze się na Święta Bożego Narodzenia, jednak dobry piernik jest ciastem mile widzianym przez cały rok. Aby pierniki były gotowe na Boże Narodzenie tradycyjnie ciasto zarabia się po tuż Andrzejkach. Aromatyczny i korzenny, piernik jest też najzdrowszym spośród wszystkich ciast. Tradycyjnie podaje się go na Boże Narodzenie, ale odpowiednio przystrojony pięknie prezentuje się również na wielkanocnym stole.


Sprawdzony przepis na piernik znajdziesz poniżej. Piernik to aromatyczne ciasto przygotowywane na bazie płynnego miodu spadziowego lub wielokwiatowego. Dodatek cynamonu, goździków oraz kawy intensywnie podkreśla charakterystyczny smak ciasta.


Tradycyjny, świąteczny lub staropolski – do wyboru jest wiele rodzajów. Sprawdź nasze przepisy na wykwintny piernik! Piernik na miodzie – Dzisiaj zapraszam na pyszny, aromatyczny piernik z dużą ilością naturalnego miodu i przypraw korzennych. Jest wilgotny, cudownie pachnie i wspaniale smakuje. W przygotowaniu jest prosty i uważam, że szybki.


Jak upiec dobry sernik – z termoobiegiem czy bez? W jakiej temperaturze powinno się piec sernik? Na pewno nie wyższej niż 180°C, a niektóre przepisy zalecają nawet temperaturę maksymalną 150°C, co ma zminimalizować ryzyko popękania. Piec najlepiej na środkowym ruszcie w piekarniku, bez termoobiegu, z grzaniem góra-dół. W listopadzie zeszłego roku zamieściłam przepis na ciasto dojrzewające na piernik staropolski.


W kolejnym poście (w grudniu) wytłumaczyłam jak upiec placki z tego ciasta i pokazałam jak wyglądają końcowe etapy składania i dekorowania piernika. Niektórzy z Was piekli go etapowo, razem ze mną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty