środa, 16 listopada 2016

Przepis na chleb z mąki orkiszowej na drożdżach

Chleb orkiszowy na drożdżach. Bardzo prosty chleb, w całości wykonany z jasnej mąki orkiszowej z dodatkiem pestek słonecznika, sezamu oraz siemienia lnianego. A chleb, który upiekłam nie jest zwykłym chlebem. Jest bardzo szybki w przygotowaniu, ale to nie jego jedyna zaleta. Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie.


Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). Ciekawe jest też to, że orkisz był bardzo popularny już w starożytności i to właśnie wypiekami z mąki orkiszowej posilali się słynni, rzymscy gladiatorzy. Do chleba można dodać dowolne ziarna. Supr przepis na domowy chleb orkiszowy razowy.


To chlebek szykowany z mąki orkiszowej razowej na suszonym zakwasie żytnim oraz na suszonych drożdżach. Wystarczy wymieszać ze sobą wszystkie składniki! Prosiłabym o przepis (na razie na drożdżach) na chlebek prosty, bez dodatków, mleka i mąki pszennej. A orkisz z natury swojej jest mocniejszy i ingerencja w wyrastanie zboża nie jest aż tak wymagana.


Przepis na chleb z mąki orkiszowej na drożdżach

Zakwas żytni wczoraj zaczęłam hodować, za kilka dni być może spróbuję upiec na zakwasie, więc gdyby miała Pani prosty przepis na chlebek na zakwasie z mąki jak wyżej, to też poproszę. Robiłam z pełnoziarnistej mąki orkiszowej oraz z białej, i z tej ilości wychodzi. Otóż z braku mąki orkiszowej zastąpiłem ją mąką żytnią razową, dalej wszystko jak w przepisie 200g zakwasu orkiszowego, sól, woda (chyba dodałem za mało tym razem, bo skórka chleba byla dość twarda) i 500g mąki razowej żytniej. Można do niego dosypać ulubione dodatki, np. Składniki: szklanki mąki orkiszowej białej.


Wyniki wyszukiwania dla chleb z maki orkiszowej na drożdżach pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Wydaje mi się, że to za sprawą mąki orkiszowej pieczywo tak diametralnie pot Zobacz więcej. Kolejny przepis na pyszny chleb. Ten chleb to kolejny wypróbowany przepis z bloga Liski i muszę przyznać, że jest jednym z najlepszych chlebów jakie jadłam.


Mój pierwszy chleb upieczony…ze względu na brak profesjonalnej kuchni i zdezelowany piekarnik elektryczny (delegacja) wyszło rewelacyjnie. Tym razem chleb orkiszowy pieczemy w zwykłej keksówce. Ten chleb orkiszowy na drożdżach wyszedł bardzo sprężysty i wilgotny.


Mój poprzedni przepis na chleb orkiszowy wymagał pieczenia go w garnku żeliwnym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Pyszny i zdrowy chleb orkiszowy.


Piekarnik rozgrzej do temperatury 2st. Wstaw chleb i piecz go minut (grzanie góra-dół). Następnie chleb wyciągnij z foremki i dopiekaj jeszcze z minut.


Jeśli za szybko się rumieni połóż na wierzch folię aluminiową. To co w nim jest najfajniejsze, to mała liczba składników i prostota wykonania. Studź na kratce do pieczenia. Gotowy chleb wydaje głuchy odgłos gdy w niego pukniemy od spodu. W sumie mąka chlebowa, mąka razowa, woda, drożdże i sól.


Jeżeli chodzi o mąkę proponuję użyć pełnoziarnistej mąki pszennej lub orkiszowej. Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę. Nie testowałam z mąką żytnią więc nie odpowiadam za ewentualne niepowodzenia. Wilgotny, mięciutki, z chrupiącą skórką, dużymi porami, bardzo szybko wyrastający chleb pszenno – orkiszowy na drożdżach.


Przez bardzo szybko wyrastający rozumiem chleb, który potrzebuje maksymalnie minut (przy dwóch wrastaniach w misce i foremce), aby być gotowym do pieczenia. Nie dodawałam już mąki tylko wilgotnymi dłońmi uformowałam bułki. Nie wyrosły tez do gory tylko na boki się rozlały. Użyłam mąki orkiszowej pełnoziarnistej i pszennej 5(bo tylko takie miałam). Powinnam dodać więcej mąki żeby ciasto się nie kleiło?


Przepis na chleb z mąki orkiszowej na drożdżach

Prosty chleb z mąką orkiszową. Taki dość klasyczny, idealny na śniadanie. Możecie do niego dodać różne ziarna lub suszone owoce. Mąka orkiszowa, przygotowywana z niemodyfikowanej przez człowieka pszenicy, jest jedną z najlepszych mąk pszennych.


Dzisiaj mam dla Was kolejny prosty przepis na chleb orkiszowy, który znalazłam na blogu Przepis na chleb. Nie wyrasta tak dobrze jak klasyczna mąka chlebowa ze względu na niższą zawartość glutenu, za to jest bogatsza w minerały i niższy indeks glikemiczny. Asiu a czy masz jakis przepis na chleb z maki żytniej i owsianej ? Chyba ze w tym moge mąkę orkiszowa zamienić na mąkę owsiana ? Z tego co wiem to takie na zakwasie w. Testowałam mnóstwo przepisów ale według tego przepisu na chleb pełoziarnisty mojego autorstwa, pieczywo wychodzi pyszne i zawsze się udaje.


Bułki wyrabiane w automacie na świeżych drożdżach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty