wtorek, 30 maja 2017

Jak się robi botwinkę

Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Botwina, czyli młode buraczki, jest bardzo delikatnym i szybkim w gotowaniu składnikiem. Przepis jak przygotować farsz? Botwinka to zupa, która najlepiej smakuje mi na następny dzień po ugotowaniu. Zupa z botwiny zasmakuje całej rodzinie!


Jak podać barszcz z botwinki? Zupę podajemy z gotowanymi oddzielnie ziemniakami. Po ugotowaniu ziemniaki odcedzamy dodajemy łyżkę masła i łyżkę siekanego koperku. Ziemniaki wstrząsamy tak, żeby obtoczyły się w maśle i koperku.


Wyniki wyszukiwania dla jak gotuje sie botwinkę pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Jednak jego zapach na dłużej nie jest przyjemny. Prosta, szybka, pyszna zupa z botwiny to idealna zupka na letnie dni.


Sezon na botwinkę się zaczął, więc pewnie w większości Waszych domów taka zupa z botwinki na stole już się pojawiła, lub pojawi. Jeśli Wasze przepisy na zupę z botwinki się zagubiły lub nie jesteście z nich zadowoleni, albo nigdy jeszcze takiej zupy nie próbowaliście zrobić, to skorzystajcie z tego. Moim skromnym zdaniem najlepszym dodatkiem do tej zupy jest dobry makaron jajeczny (najlepiej domowy, ale ja nie mam czasu na robienie domowego…może kiedyś :))! To cudowne wspomnienie z dzieciństwa: wciąganie nitek makaronu i ochlapywanie się różowo-czerwoną zupą #128512; Taka botwinka to idealny dodatek do letniego obiadu. Raz , że wszystko jest świeże, a dwa, że tanie.


Przyznam szczerze, że ta zupka smakuje za równo na ciepło jak i na zimno. Nie od dziś wiadomo, że botwinkę można podawać w formie chłodnika, dlatego zapraszam Was do wypróbowania tego przepisu. Dodane przez ZielonaKuleczka w: Tylko o kuchni.


Może mi ktos powiedzieć jak zrobic botwinkę w słoiki? Widziałam taki przepis ponad rok temu na smakerze, ale miałam juz za duże buraczki więc nie robiłam a teraz nie mogę znaleźć tego przepisu. W tym odcinku przedstawię mój sposób jak zrobić botwinkę. Jest ona bardzo lekka gdyż zawieranie w sobie niewiele składników. Mój przepis na zupę opiera się na świeżej botwince oraz ziemniakach.


Taka zupa z zieleniny jest idealną propozycją na sezonowe danie, gdyż jak wiadomo botwinka najlepsza jest latem. Kuchnia - Forum dyskusyjne. Botwinka po staropolsku to zupa, bez której trudno sobie wyobrazić polską kuchnię. Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach.


Jak się robi botwinkę

Odciąć liście botwinki od buraczków, dokładnie umyć liście i obrać buraczki. Liście posiekać na desce, razem z gałązkami, buraczki pokroić na cienkie plasterki. Buraczki obieramy i drobno kroimy. Wrzucamy buraczki do litra osolonej wrzącej wody i gotujemy około minut. Liście i łodygi z buraków kroimy drobno i dodajemy do gotujących się buraków.


Gotujemy jeszcze minut. Dolewamy śmietankę i całość doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy koperek i zupa jest gotowa. Unsubscribe from SmakowiteDania?


Jak się robi botwinkę

Jeśli lubicie botwinkę to zróbcie koniecznie do słoiczków. U mnie w domu się robi wiele przetworów, ale jakoś akurat botwinki nie mieliśmy nigdy zasłoiczkowanej. W ogóle jestem za robieniem przetworów - można się potem ulubionymi smakami, domowej roboty cieszyć cały rok. Uwielbiam moją babcię między innymi za jej wspaniałą kuchnię. Wiosną babcia robi rewelacyjne zupy ze świeżych warzyw.


Sposób przygotowania tej zupy jest tak prosty, że botwinka regularnie pojawia się na moim stole. Naprawdę każdy poradzi sobie z jej przyrządzeniem, więc do dzieła i botwinka na stół. Szpinakożerca jedzący botwinkę…tak wiem już, że nie należy uczyć dziecka jedzenia łyżeczką na zupie z buraków!


Botwinkę oczyszczamy z brzydkich liści, tak aby zostały te najładniejsze i najzdrowsze. Botwinkę i buraczki dokładnie płuczemy, liście kroimy w paski, a buraczki w kostkę lub plasterki. Pokrojone buraczki i botwinkę wkładamy do garnka, zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by woda pokryła warzywa. Robi się je błyskawicznie - w 15. Podbijam, bo chciałabym zrobic dziś botwinkę i mam pytanie.


Otóz mam świeżutki wywar warzywno- mięsny (z indyka) i zastanawiam się. Sałatki Sałatka z selerem naciowym. Czuję się stara i zdaję sobie sprawę, że na wszystko robi się za późno. Dopiero wtedy dodajemy botwinkę chwile gotujemy i zalewamy śmietaną. W tym samym czasie gotujemy ziemniaki osobno.


Jak się robi botwinkę , to wszyscy wiedzą. Albo i nie, ale i tak każdy może ją zrobić po swojemu. Ta zupa w każdym domu wydaje mi się trochę inna. To normalne, dobre i fajne. Są takie dania, które musz Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Napiecyku. Ta cudowna kremowa fit zupa z botwinki praktycznie robi się sama. Moment na krojenie warzyw, moment na gotowanie i miksowanie. Botwinka wyszła pyszna, ja zrobiłam ją z buraczkami pokrojonym Zobacz więcej. Sposób wykonania zupy z botwinki: Włoszczyznę oraz botwinkę bardzo dokładnie opłucz i obierz.


Tylko raz w roku mamy okazję zajadać się tą niezwykle szybką do zrobienia i super pyszną zupą nowalijkową. Następnie w całości – razem z liśćmi – pokrój ją na niewielkie kawałki. Zagotuj bulion drobiowy z ziarenkami pieprzu i listkiem laurowym. Liście botwinki pokrój drobno, buraczki – w półplasterki.


Włóż włoszczyznę oraz buraczki. Choć w ogródkach botwinka nie nadaje się jeszcze na przetwory, ale ta na straganach jest już w sam raz. A taka botwinka w słoikach, to rarytas na zimowym stole, to wspomnienie wiosny, to pomysł na szy Zobacz więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty