poniedziałek, 1 lipca 2019

Zupa kartoflanka

Zupa kartoflanka

Leczo wegańskie (Post dr Dąbrowskiej) 4. Sałatka śledziowo – ziemniaczana. Kartoflanka - prosta zupa, która niezmiennie zachwyca smakiem. Według uznania kartoflanka może być podana z kiełbasą. Ja gotuję taką zupę na wywarze warzywnym, tylko pod koniec dodaję przesmażoną cebulkę (ja lubię piórka , a żona pokrojoną w kostkę). Potem odlewam do mniejszego garnka dwie chochle , dodaję śmietany i miksuję.


Mieszam z resztą i na talerz, plus natka pietruszki lub koperek. Dodane przez zojkaw: Tylko o kuchni. Poszukuje wyprobowanego przepisu na zupe-krem ze szparagów. Do zasmażki wlewamy płynu z zupy i mieszamy energicznie rózgą, następnie wlewamy wszystko do garnka, mieszamy i gotujemy razem jeszcze min. Fakt to nie jest klasyczna kartoflanka, ale jest pyszna.


Najlepszym dowodem jest mój mąż który jest zakochany w zupie pomidorowej. Dzisiaj zrobiłam kartoflankę wg przepisu Magdy i powiedział, ze mogę ja gotować. Moja córka ma dwie ulubione zupy i jest to właśnie kartoflanka lub serowa. I właśnie zrobiłam taką kartoflankę.


Jest to zupa gęsta i ba Zobacz więcej. To smak mojego dzieciństwa. Moi rodzice dość często robili ją, gdy byłam mała. Pomysłów na smaczne wykorzystanie skromnych ziemniaków nie. W czasie kiedy wywar na zupę zaczyna nam się gotować dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz tak na wyczucie troszkę soli i pieprzu ja dałam jeszcze łyżkę jarzynki, gotować do momentu kiedy ziemniaki będą prawie miękkie w tym czasie dodać do zupy przygotowane kluseczki.


Wiele najbardziej popularnych dań w kuchniach światowych robi się w zasadzie „z niczego” czyli z tego, co akurat mamy w domach. Przygotowana na bulionie mięsnym kartoflanka będzie wyrazista, sycąca i pyszna. Zupy goszczą na moim stole przez cały rok. Latem podaję zupy orzeźwiające pod postacią chłodników, natomiast zimą chętnie sięgam po przepisy na rozgrzewające i sycące kremy. Jednym z takich dań jest kartoflanka, czyli zupa z ziemniaków.


Nie zawiera wymyślnych składników, podstawą są ziemniaki. Jednocześnie zachwyca swoim doskonałym aksamitnym smakiem - poznaj przepis na jej wersję w otoczeniu smakowitych przypraw! Moja domowa kartoflanka jest prostą zupą, taką wiejską, można powiedzieć, że pasterską.


Moja kartoflanka powstała z dodatkiem soczewicy czerwonej łuskanej. Marchewki ziemniaki, selera i pietruszkę obrać, umyć osuszyć. Zupa kartoflanka z zasmażką.


Pietruszkę, ziemniaki i marchewki kroimy w kostkę 2. Do garnka wlewamy około l wody. Dodajemy warzywa, liście laurowe , ziele angielskie oraz sól i pieprz. Zupę warto podać z chlebem, bagietką, groszkiem ptysiowym lub smażonymi grzankami. Dobrym pomysłem jest przygotowanie zupy z pieczonych ziemniaków, a fanom ostrych przypraw spodoba się pikantna zupa krem z ziemniaków. Gorąca, pachnąca wędzonką, z kawałkami ziemniaków i wiejskiej kiełbasy, zaciągnięta śmietaną.


Pyszna i rozgrzewająca, ale sprawdzi. Moja dzisiejsza zupa to kartoflanka z lekką, drobiową kiełbasą z piersi kurczaka, gotowana. Zupy Kwaśna jałowcowa kartoflanka. Ciekawa wg mnie propozycja na zupę z kiszona kapustą. Letni zestaw w skład którego wchodzą młode marchewki, pietruszki i cukinie oraz soczyste pomidory będzie smakował każdemu.


Ta lekko kwaskowa zupa o orzeźwiającym smaku idealna na południowy posiłek. Bardzo mi posmakowała tym bardziej, że. Wielbiciele mogą ją zabielić śmietaną lub jogurtem.


Podstawą jest wywar jarzynowy, do tego ziemniaki, cebula i pieczony czosnek. Z zupy wyjmij część ziemniaków, resztę warzyw zmiksuj z wywarem. Kiełbasę pokrój w talarki, zrumień na oleju. Dodaj do zmiksowanej zupy razem z majerankiem, curry i odłożonymi ziemniakami. Całość gotuj jeszcze minut na małym ogniu.


Zupa kartoflanka

Wtedy zupę zblenduj (jeśli zupa będzie za gęsta, dodaj więcej bulionu), dodaj śmietankę, dopraw do smaku. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Boczek pokrój w cienkie paseczki, podsmaż na j patelni, aż stanie się rumiany i chrupiący (nadmiar tłuszczu odsącz na ręczniku papierowym). Zupę podawaj z boczkiem, pietruszką i grzankami.


Rodzina i znajomi ale przed Panią chylę czoła i uczę się bo korzystam z Pani przepisów i nie zetknęłam się z takim który by mi nie smakował Dzięki wielkie POZDRAWIAM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty