wtorek, 4 lipca 2017

Mazurek makowy

Przepis na łatwy mazurek wielkanocny. Mazurek makowy to popisowy przepis mojej babci. Nie wiem jak przekonałam ją, aby zdradziła mi swój sekret, ale udało się. Jest on tak pyszny, że postanowiłam nie chować tego przepisu na mazurka w szufladzie, ale podzielić się nim z innymi. Wielkanocny mazurek w innym wykonaniu – nie na kruchym cieście z dodatkiem masy, lecz makowy z orzechami włoskimi.


Mazurek makowy

Może nieco zaskakująco ale bardzo smacznie. Kroki wykonania: Mąkę wysypać na stolnicę dodać cukier,proszek, wymieszać. Dodać masło posiekać szerokim nożem aby nie było grudek tłuszczu. Tego mazurka makowego robiła na święta babcia mojego męża – babci już nie ma z nami, więc zrobiłam go teraz ja.


Idzie Wielkanoc, a ja wprost kocham mazurki! Za ciasto z makiem dam się pokroić o każdej porze roku i mam wrażenie, że tak było zawsze. Bardzo wykwintny mazurek makowy dla wielbicieli ciast z makiem i kajmaku. Jest nieziemsko pyszny, słodki i bardzo makowy.


A skoro mój Tata jest mistrzem w robieniu tego ciasta, to dzisiaj dla odmiany zapraszam do kuchni moich Rodziców. Dzień przed pieczeniem mazurka zaparzamy mak. Zalewamy go mlekiem z wodą i gotujemy przez około godziny. Jeżeli płyn zbyt szybko wyparuje, należy go uzupełniać, aby mak się nie spalił.


Ugotowany mak studzimy, najlepiej cała noc, następnie mielimy trzykrotnie w maszynce. Pyszny mazurek makowy na chrupiącym, kruchym cieście z Proszkiem do pieczenia WINIARY będzie bardzo dekoracyjny, gdy polukrujemy go, a następnie ozdobimy orzechami włoskimi i polewą z kilku kostek stopionej czekolady. Masę makową można dowolnie doprawić, np. Jajka ubić z cukrem, dodawać stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, cynamon, masę makową, skórkę pomarańczową i roztopione masło. Płaską okrągłą formę do pieczenia wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.


Mazurek makowy

Kajmakożercą :) Jeśli tylko pozostaje mi nie wykorzystany w całości kajmak, przekładam go do miseczki i od razu wkładam w niego łyżeczkę. Uwierzcie mi, że każda jego ilość zniknie jeszcze tego samego dnia :) Dlatego na moim Wielkanocnym stole z pewnością staną co najmniej dwa wypieki z użyciem tej. Obok popularnego mazurka na kruchym spodzie z polewą czekoladową, zawsze pojawiał się mazurek makowy na białkach.


Będąc dzieckiem bardzo lubiłam to ciasto. Mama najczęściej ozdabiała je roztopioną czekoladą, ja tym razem postanowiłam posmarować jego wierzch masą kajmakową. Piekę go także latem, wówczas na wierzchu ciasta. Gotujemy i cały czas mieszamy, aż powstanie gęsty budyń. Zestawiamy z ognia i ostawiamy do wystudzenia.


Masło miksujemy z kurem pudrem na puszysta masę. Dodajemy stopniowo budyń i miksujemy na gładki krem. Kremem przekładamy blaty makowe. Pyszny przepis na mazurek makowy z suszonymi daktylami, figami, żurawiną i orzechami pekan, polany gorzką i białą czekoladą.


Idealny dla miłośników maku. Do masy makowej można dodać inne, ulubione bakalie np. Mazurek, który prezentujemy jest bardzo smaczny a przy tym. Przygotować masę makową. Do cukru wkruszyć drożdże, wymieszać i odstawić.


Mak zalać gorącym mlekiem. Po minutach odcedzić i dwukrotnie zmielić w maszynce do mięsa. Dodać bakalie (wcześniej pokrojone w drobną kostkę i zalane rumem), płatki migdałowe i posiekane orzechy oraz bułkę tartą i mąkę ziemniaczaną. Pomimo, że to ciasto nazywane jest mazurkiem, bardziej powiedziałabym, że jest to ciasto tortowe. Jest to bardzo dobry przepis na wykorzystanie białek.


Smakuje jak „Białkowiec” przełożony masą kokosową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty