wtorek, 4 lipca 2017

Przepis na pyzy drożdżowe

Pyzy drożdżowe na parze Przepis otrzymałam jakieś lata temu. Rzadko te pyzy robię, ale bardzo mi smakują. Idealnie komponują się z gulaszem lub bitkami.


Pasują też do innego mięsa z sosem. Ja podałam do gulaszu wieprzowego. Poza tym dziecko też zje ze smakiem. Pyzy lub pyzy ziemniaczane to tradycyjne polskie kluski w kształcie kulek, który powstają z ziemniaków ugotowanych i surowych (drobno startych). Dodaje się też trochę mąki ziemniaczanej i jajko.


Pyzy gotujemy w wodzie i podajemy ze smażoną na smalcu cebulką lub cebulką z dodatkiem boczku. Mąkę przesiać, wlać wyrośnięty rozczyn, wbić jajka,dodać szczyptę soli, wyrobić ciasto, wlać olej. Postawić do wyrośnięcia.


Do miski wsypać przesianą mąkę, dodać sól, zrobić wgłębienie, wbić jajka, dodać resztę mleka, roztopiony tłuszcz. Na końcu wyrośnięte drożdże. Tego przepisu nauczył mnie mój mąż i wydaje mi się, że pyzy drożdżowe gotowane na parze są potrawą charakterystyczną dla regionu Wielkopolski.


Można je kupić w sklepie, ale te kupne nijak się mają do tych prawdziwych, domowych. Polecam Wam je bardzo – możemy kombinować z czym je podamy. Może to być mięso, gulasz, sos grzybowy.


Dodane przez basiunia w: Tylko o kuchni. Do królika w śmietanie moja latorośl wymarzyła sobie pyzy drożdżowe, a ja bez zastanowienia skorzystałam z tego przepisu :) W trakcie przygotowań ktoś się oparł na przygotowanych do rośnięcia pod ściereczką pampuchach,więc byłam zmuszona uformować je od nowa i byłam bliska płaczu, że perfekcyjny obiad będzie totalną. Przepis na pyzy drożdżowe pochodzi od mojej znajomej, która jak dla mnie jest mistrzynią w ich przyrządzaniu. Zdarzyło nam się ze sobą wspólnie gotować, pracować w kuchni i przyrządzić nie jedną kulin Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga My deer kitchen. Z gotowego ciasta formować placuszki, nakładać łyżeczką Nutellę lub marmoladkę i zlepiać bułeczki. Następnie maczać w rozpuszczonym tłuszczu, układać w przygotowanej tortownicy i posypać ziarnem np.


Przepis na pyzy drożdżowe

Pyzy najprawdopodobniej narodziły sie w południo zachodniej czesci wielkopolski a przepis na ciasto przybył z Czech wraz z przybyciem braci czeskich na tereny dawnej Wielkopolski w szczególności takie miasta jak Leszno które było głównym ich ośrodkiem w wlkp czy dalej Szamotuły i Poznań Pyzy podawane tylko z mięsem roladą wołową. Sprawdzony przepis na pyzy drożdżowe vel kluski poznańskie od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio. Gotuj razem z nami krok po kroku! Drożdże rozkruszyć z cukrem i rozpuścić w letnim mleku, dosypując łyżki mąki.


Nakryć i odstawić w ciepłe miejsce. Gdy rozczyn podwoi swoja objętość, dodać resztę mąki, jajka oraz stopione masło. Wyrabiać ciasto, aż zacznie odstawać od miski. Mieszamy i odstawiamy, żeby drożdże urosły.


Jak zrobić idealne kluski drożdżowe na parze, pampuchy, parowańce, buchty, parowce? Tak ugotowane pyzy podawać z sosem pieczarkowym, myśliwskim oraz wszelkimi sosami pieczeniowymi. Można podawać od razu po przygotowaniu ale również można zrobić wcześniej a przed obiadem odgrzać na parze ok 3-min. Dobrze przygotowanie pyzy są mięciutkie i puszyste, po przekrojeniu ciasto musi sprężynować!


Musisz jednak zarezerwować trochę czasu. Nawet jeśli dzisiaj spędzisz w kuchni więcej czasu niż zwykle, będziesz cieszyć się gotowym obiadem na przynajmniej dwa dni. Chcesz podzielić się swoimi przepisami?


Gorąco zapraszam do przesyłania ich do mnie. Drożdże rozpuścić w mleku, dodać szczyptę cukru i mąkę - tyle, by rozczyn miał konsystencję. Tak przygotowany zaczyn odstawiamy w ciepłe miejsce aby wyrósł. Cała rodzina je uwielbia, przez co przygotowuję je naprzemiennie z kopytkami, kluskami śląskimi lub kluskami szarymi z cebulką podsmażoną na złoto , czyli przecierkami. Pyzy ziemniaczane od wielu lat są hitem w mojej kuchni.


Przepisy na drożdżowe ciasta, pączki, chleb, bułki, bułeczki. Prosty i szybki przepis na pyzy z mięsem. Przygotowanie dania pyzy, czyli knedle ziemniaczane - przepis podstawowy na ciasto Ziemniaki myję i bez obierania zalewam w garnku wrzątkiem. Ugotowane ziemniaki odcedzam, zalewam zimną wodą i odstawiam do wystygnięcia - ten zabieg spowoduje, że potem będzie je łatwo obrać.


Przepis na pyzy drożdżowe

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na pyzy drożdżowe. Drożdżowe pyzy na parze - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Kluski na parze pampuchy parowance buchty parowce pyzy kluski parowe drożdżowe gotowane na parze.


Smakowity przepis na kluski drożdżowe gotowane na parze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty