poniedziałek, 31 lipca 2017

Przepis na botwinke

Zupa botwinka to moja ulubiona wiosenne zupa. Zupa z botwiny zasmakuje całej rodzinie! Dodajemy listek laurowy i ziele angielskie, szczyptę soli. Gdy botwinka się podgotuje, wrzucamy do garnka obraną i pokrojoną cebulę, ząbek czosnku.


Przepis na botwinke

Gdy tylko w sklepach pojawi się botwina, grzechem byłoby z niej nie skorzystać. Polecamy pyszną botwinkę, jaką od wieków podawano na polskich stołach. Jest wiele przepisów i wiele sposobów na to, by zrobić botwinkę. Każdy ma swoje ulubione smaki i dodatki. Moja botwinka zupa jest idealnie wyważona smakowo.


W przepisie na botwinkę podam jakie składniki możesz ewentualnie pominąć lub też zamienić na inne. Oceń przepis aby doradzić innym! Dwie propozycje na łatwe i szybkie dania z pierwszej młodej botwonki z malutkimi buraczkami. Pierwsza to zupa botwinkowa z młodymi ziemniakami i koperkiem. Druga to tarta na cieście francuskim z botwinką, kozim serem i koperkiem.


Przepis na botwinke

Nie wyobrażam sobie wiosennego stołu na którym nie stałaby botwinka. Zachęcam wszystkich do wypróbowania - oto mój przepis na botwinkę. To tradycyjna metoda przygotowania ale można ją modyfikować według uznania. Dodać do wywaru i gotować na wolnym ogniu do miękkości przez kilka minut. Dodać kilka łyżek wywaru i wymieszać.


Botwinka ma wyjątkowy smak i aromat. Jak widać botwinkę można wykorzystać również do zrobienia placuszków, jesli ktoś nie próbował to polecam, bo są naprawdę pyszne! Przepis na placuszki z botwinki. Część warzyw możesz dodać do gotowania pod koniec, dzięki temu będą stanowiły chrupiące urozmaicenie.


Przepis na botwinke

Nie dopuść do tego, by zupa się zagotowała. Spowoduje to jej brunatnienie. Pamiętaj o tym, żeby botwinkę wykorzystać w całości, nie wyrzucaj liści, tylko drobno pokrojone dodaj do wywaru. Zabiel śmietaną albo.


Jeśli traficie botwinkę z maleńkimi buraczkami, kupcie dodatkowo większe buraki. To właśnie one nadają jej tak pięknego koloru. Jeśli jednak wolicie coś na zimno przy tej pogodzie, przypominam też przepis na chłodnik z botwinki – klik. Całość gotowałam na małym ogniu.


Dodałam świeżo wyciśnięty sok z cytryny do smaku, posoliłam i zabieliłam śmietaną. Ja moją botwinkę podałam z jajkiem ugotowanym na twardo i posypałam koperkiem. Całą botwinkę starannie myjemy i kroimy na małe kawałki wraz z liśćmi i łodyżkami.


Wrzucamy do gotującego bulionu i gotujemy przez minut. Zakwaszamy sokiem z cytryny, wlewamy kwas z buraków. Przyprawiamy solą i pieprzem.


Do kubeczka wsypujemy łyżkę mąki i szczyptę soli, dolewamy trochę zimnej wody, mieszamy tak, by. Najlepsza zupa botwinka - przepis na zupę z botwinki z ziemniakami i jajkiem. Jak zrobić zupę z botwinką na obiad krok po kroku. Następnie dodaj posiekaną, wcześniej umytą, botwinkę.


Przed podaniem posyp talerze szczypiorkiem albo koperkiem. Prosta, szybka, pyszna zupa z botwiny to idealna zupka na letnie dni. Jeśli Wasze przepisy na zupę z botwinki się zagubiły lub nie jesteście z nich zadowoleni, albo nigdy jeszcze takiej zupy nie próbowaliście zrobić, to skorzystajcie z tego. Nazwą botwinka określa się również potocznie zupę lub chłodnik, przygotowane z tego warzywa. Mam swój przepis na idealną pomidorową, wspaniałą gęstą cebulową, uzdrawiający rosół.


Sezon na botwinę trwa zazwyczaj od połowy kwietnia do końca lipca. Ale najbardziej na świecie kocham tą jedną jedyną BOTWINKĘ! Pamiętam jak z wytęsknieniem czekałam na pierwszą. Kilka ładniejszych liści można pokroić i odłożyć.


Wrzuć korzenie i łodyżki do gotującej się wody z liściem laurowym, zielem angielskim, solą oraz cukrem i gotuj minut. Po tym czasie dodaj zachowane liście botwinki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty