wtorek, 25 lipca 2017

Biszkopt na dużą blachę z 5 jaj

Biszkopt na dużą blachę z 5 jaj

Witam, postanowiłam dziś wypróbować Pani przepis i biszkopt wyszedl super. Robiłam w dużej blaszce i coś mnie przyćmiło, bo wyłozylam papierem całą blachę łącznie z bokami. Przypomniało mi sie o tym dopiero po minutach pieczenia. I wyrósł ładnie, trochę go wybrzuszylo, ale po upieczeniu opadł do poziomu boków.


Smaku jeszcze nie testowałem bo się studzi. Przygotowanie jak w przepisie powyżej. Czyli po 30- minutach - bo tak jest w przepisie na biszkopt Pani Doroty z Moich Wypieków, sprawdzałam patyczkiem czy biszkopt jest suchy w środku. Mój biszkopt piekł się min w 1stopniach z termoobiegiem.


Desery Sernik szefowej Gosi (porcja na dużą blachę). Dodane przez emaw: Tylko o kuchni. Następnie dodaję partiami przesianą mąkę i mieszam całość delikatnie łyżką. Po upieczeniu wyjmuję blachę.


A po 5-minutach wyjmuję biszkopt z blachy i zdejmuję papier. Zapewniam ze zawsze sie udaje i wychodzi super. Przepis podstawowy został tutaj urozmaicony o dwa rodzaje mąki oraz ocet. Polecam mój drugi sposób na wyrośnięty, puszysty biszkopt bez dziwnych dodatków, z naturalnych składników i bez proszku do pieczenia. Na moim kanale znajdzie.


Bogaty – na śmietanie i jajach (do masy serowej idzie ich 1 a do całego ciasta 12!). Puszysty sernik klasyczny – taki wiejski, kremowy i pyszny. Moja rodzina oszalała na jego punkcie. Składniki: jajek szklanka cukru szklanka mąki pszennej szklanki mąki ziemniaczanej łyżka proszku do pieczenia łyżka. Lista przepisów na biszkopt duża blacha na jaj z polskich blogów kulinarnych.


Biszkopt na dużą blachę z 5 jaj

Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Zaloguj się lub zarejestruj. Z ilu jajek powinnam piec biszkopt (do przełożenia). Zawsze korzystałam z przepisu na biszkopt przepis II z Moich Wypieków. Dziś trochę podstaw – przepis na biszkopt kakaowy – ten wynalazłam na Moich Wypiekach i już wielokrotnie wypróbowałam – nigdy mnie nie zawiódł #128578;.


Na swoje potrzeby stworzyłam sobie tabelkę przelicznikową składników na różne moje foremki i powiesiłam sobie na lodówce, abym nie musiała za każdym razem sobie tego liczyć. Blachę włożyć do rozgrzanego do 1stopni piekarnika i piec w tej temp. Formę lub blachę wykładamy tylko papierem do pieczenia. Aby zapobiec jego przesuwaniu się, stosujemy mały trik: na blachę nakładamy odrobinę masła i za jego pomocą mocujemy papier. Blachę smarujemy tłuszczem i dno (tylko!) obsypujemy bułką tartą.


Biszkopt możemy również zamrozić. Piekłam biszkopt tysiące razy i nigdy nie wyszedł,z różnych przepisów,a i tak zawsze nie. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo długo szukałam idealnego przepisu na biszkopt. Po wielu nie udanych próbach zaczęłam nawet prosić mamę czy teściową by upiekły mi biszkopt jako bazę na ciasto.


No zawsze tragedia mi wychodziła i się już zraziłam. Z dodatkiem mąki ziemniaczanej też piekę jeden z biszkoptów, ale z proszkiem i dodatkiem octu, który ścina białka i nie pozwala biszkoptowi opaść. Z tortami eksperymentuję od wielu lat i chyba ten biszkopt z octem jest moim ulubionym, choć ten bez proszku też wyszedł super - metodą babci z dodatkiem soku z cytryny. Ewa Czasem dostaje się przepis na ciasto jakieś, jakiekolwiek i zjawia się mały, a jak dla mnie nawet większy, problem w postaci słów: “upiecz biszkopt”. Do tego jest potrzebny idealny przepis i ten poniżej właśnie taki jest!


Wypróbowałam już wiele przepisów na biszkopt, ale ten jest najlepszy, zawsze wychodzi, pięknie i równo wyrasta, no i oczywiście jest bardzo. Dziewczyny pewnie nie uwierzycie, ale jest prosty sposób na puszysty biszkopt. JAK UPIEC PUSZYSTY BISZKOPT – ZASADY WYPIEKU. Najlepiej jeśli wszystkie składniki na biszkopt mają temperaturę pokojową. Jedynym ustępstwem są tutaj białka.


Porcja na dużą (prostokątną) blachę. Użycie mąki z dużą zawartością glutenu może doprowadzić do otrzymania. Jeśli są zimne szybciej się ubijają. Blachę wyłóż papierem do pieczenia i delikatnie przełóż ciasto.


Wyrównaj i piecz w temperaturze 1stopni C przez minut. Wystudź w temperaturze pokojowej. Gdy wystygnie możesz biszkopt przekroić na 2-blaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty