środa, 28 lutego 2018

Faworki drożdżowe przepis

Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Smażyć w głębokim, rozgrzanym oleju na złoty kolor.


Faworki chrupiąca drożdżowe faworki. Inne przepisy tego użytkownika. Kajmakowo-orzechowy miodownik. Karnawałowy przepis na faworki. Pasjonaci gotowania z pewnością mają sprawdzony.


Jednak teraz odkryłam chruściki drożdżowe, które dużo bardziej mi smakują. Przepis nie jest dużo bardziej skomplikowany niż tradycyjny, ale faworki są bardziej puszyste. Ledwo je zrobiłam i już mam zamiar to powtórzyć. Oczywiście najlepiej smakują pierwszego dnia. Zrobiłam z tego przepisu swoje pierwsze w życiu faworki i jestem wprost zachwycona.


Proporcje na ciasto są dobrze dobrane. Jestem zwolennikiem maszynowych rozwiązań, więc ciasto zagniótł robot hakiem do ciasta drożdżowego (super sprawa - pierwszy raz zagniatałam hakiem coś innego niż drożdżowe ;)), potem w ruch poszła maszynka do mielenia mięsa (zgodnie z licznymi komentarzami). Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków.


Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków. Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu w nie powietrzu podczas wałkowania. Jest z nimi niewiele zachodu, a są równie pyszne co tradycyjny chrust.


Bardzo fajny pomysł na ciekawy przepis w tłusty czwartek. Zdjęcie z wykonania znajdziesz na końcu posta. Niezwykle proste i szybkie w przygotowaniu. Mleko przelewamy do garnka. Podgrzewamy je by stało się letnie.


Dodajemy do niego rozkruszone drożdże, cukier oraz tyle mąki by ciasto miało konsystencje śmietany. Tak przygotowany rozczyn odstawiamy w ciepłe miejsce by podwoił swoją objętość. Odstaw ciasto do wyrośnięcia.


Gdy podwoi swoją objętość zacznij robić faworki. Odrywaj po kawałku ciasta i wałkuj je na grubość ok. Potnij na podłużne romby. Pośrodku każdego z nich zrób dziurkę.


Jeden z końców przełóż przez dziurkę. Przygotowujemy rozczyn a letniego mleka, cukru i oczywiście drożdzy Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około minut w ciepłym miejscu. Desery Pulchne faworki drożdżowe. Aby przyrządzić te chrupiące ciastka w kształcie kokardki, przesiej przez sito i pomieszaj składniki.


Następnie dodaj do nich mokre produkty, m. Sprawdzony przepis na faworki, czyli chrusty. FAWORKI sprawdzony przepis Jak zrobić faworki na piwie, faworki drożdżowe Przepis na faworki z piekarnika 18. Pani Jolu ja mam na chrusty bardzo fajny przepis jeszcze mojej mamy. Chrust cieniutko wywałkowane są. Wybrałam ten przepis ponieważ wydawał mi się prosty ;) nieco się pomyliłam.


Uważam jednak, że te faworki były warte zachodu. Największy problem miałam z wyrobieniem ciasta. Użyłam zwykłego miksera i takich podstawowych końcówek, ponieważ innych nie posiadam. Ta część okazała się niewykonalna.


Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty