wtorek, 20 października 2015

Drożdżowe

Najbardziej puszyste i delikatne jagodzianki ever! Tym razem, dla odmiany od klasycznych jagodzianek, przygotowane z kruszonką, ale można je po prostu polukrować. Skorzystałam z przepisu na ciasto drożdżowe z Waszego ulubionego makowca zawijanego. Drożdżowa choinka z makiem.


Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy. Zwijane bułeczki z makiem. Sprawdzone przepisy na Ciasta drożdżowe znajdziesz na portalu przepisy.


Zobacz naszą bazę wyselekcjonowanych przepisów na Ciasta drożdżowe , sprawdź opinie na ich temat oraz wybierz najlepszy przepis dla siebie. Ciasto drożdżowe to prawdziwy smak tradycji. Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe. Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku. Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę.


Dodane przez gosiaw: Tylko o kuchni. Przepisy na ciasta drożdżowe. Szarlotka wyszła super , zrobiłam z dwóch porcji w wiekszej blaszce. A jeśli mamy ochotę na nieco mniejsze smakołyki, przygotujmy rogaliki drożdżowe lub drożdżowki z serem, dżemem, owocami lub innym pysznym nadzieniem. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami.


Można zrobić je z dowolnymi owocami np. Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście. Zamów Newletter MojeGotowanie. Co piątek nowa porcja kulinarnych pomysłów na weekend!


Zacznij od szykowania rozczynu do ciasta drożdżowe go ze śliwkami. Nasze babcie twierdziły, że im ciasto drożdżowe jest dłużej wyrabiane, tym bardziej będzie udane. Dzięki długiemu wyrabianiu ciasto nabiera lekkości, ponieważ wtedy dostają się do niego pęcherzyki powietrza. Płatki drożdżowe posiadają wyjątkowe wartości odżywcze i właściwości zdrowotne, dzięki czemu znalazły zastosowanie nie tylko w kuchni.


Płatki drożdżowe , ze względu na zawartość aminokwasów egzogennych oraz witamin z grupy B, są szczególnie wartościowe dla wegetarian i wegan. Dzięki procesowi dezaktywacji, którym poddawane są drożdże w trakcie produkcji, płatki. Moje ulubione ciasto drożdżowe , które można dowolnie modyfikować, a czasem najlepiej smakuje jako zwykła, duża puszysta drożdżówka, z ogromną ilością kruszonki na wierzchu. Jest bardzo miękka i pachnąca. Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P).


Drożdżowe

Piekę różne ciasta ale nigdy nie miałam odwagi zrobić ciasta drożdżowe go. Jakiś miesiąc temu znalazłam ten przepis i upiekłam moje pierwsze ciasto drożdżowe a dziś po raz drugi. Produkt kondensacji acyloinowej został po raz pierwszy zaobserwowany przez Neuberga podczas drożdżowe j fermentacji furfuralu.


Fermentowany za pomocą drożdży alfa-metylo-beta-(2-furylo)-akroleiny daje zredukowaną acyloinę. Kategoria ciasta i placki drożdżowe. Bułeczki drożdżowe to pyszne, domowe pieczywo idealne na śniadanie czy kolację na słodko. Szczerze mówiąc to uwielbiam zapach świeżego pieczywa (szczególnie rano), a dodatkowo uczucie, że na śniadanie nie będziesz jeść czerstwego chleba, a mięciutkie bułki własnej roboty jest fantastyczne.


Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy pozostałe mleko, jajko a następnie rozczyn, wyrabiamy ciasto. Są mięciutkie, puchate i znikają w oka mgnieniu… Jak dla mnie to prawdziwy smak dzieciństwa, którym się objadałam na okrągło. Racuchy drożdżowe z jabłkami uwielbiam o każdej porze roku.


Jestem pewna, że jak raz je wypróbujesz we własnej kuchni to. Zazwyczaj przygotowywała je Babcia, najlepsze to te posypane cukrem pudrem. Typowo polskie danie, podobne do tradycyjnych placków z jabłkami. U mnie racuchy są zazwyczaj puste, ale możecie przygotować też racuchy z jabłkami.


Dzisiaj upiekłam tą drożdżówkę i wyszła rewelacyjnie! Mimo, że początkowo ciasto mi nie wyrosło - w piekarniku znacznie się podniosło i takie już pozostało po upieczeniu. Wciąż pamiętam jak idealnie smakowało drożdżowe przyrządzane w prodiżu. Wskutek paru nieudanych prób zaprzestałam na lata robienia tego ciasta i dziś na chrzciny synka stwierdziłam że zrobię coś wyjątkowego. Szukałam przepis na idealne polskie racuchy drożdżowe z jabłkami.


To był trzeci przepis, który wypróbowałam, więcej nie szukam. Na nasz gust są idealne, także w sensie konsystencji. Czasem jednak nie chce mi się czekać na podwójne wyrastanie, stąd pomysł na szybki Zobacz więcej.


Gry Kuchenne Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Gry Kuchenne - blog bardzo kucharski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty