wtorek, 30 stycznia 2018

Ciasto kruche z makiem

Ciasto kruche z makiem

Dodane przez natasza w: Tylko o kuchni. Znane i lubiane kluski z makiem, jedno z tradycyjnych dań wigilijnych. W moim domu nie było tradycji kluskowej, poznałam je w rodzinie męża, gdzie podawano je w postaci łazanek z makiem. Wasze ulubione kruche ciasto z pianką (u mnie tym razem wiśniową) w odsłonie świątecznej.


Szukasz wypieku, który doskonale sprawdzi się zarówno podczas rodzinnych uroczystości, jak i jako dodatek do popołudniowej kawy? W takim razie koniecznie wypróbuj przepis na kruchy placek z makiem. Mak zalej gorącą wodą lub mlekiem i odstaw na całą noc. Następnie odcedź go i przepuść dwa razy przez maszynkę do mielenia. Ciasto z makiem – prosty przepis Ciasto z makiem.


Moje pierwsze skojarzenie to makowiec na święta. Jak wiadomo wymaga on trochę pracy, bo jest trochę zabawy z makiem, do tego ciasto drożdżowe itd. Szybko i pysznie:) min średnie przystępne.


Pyszne kruche ciasto ze śliwkami bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu, min łatwe tanie. Jeżeli chcecie szybciej niż zwykle wykonać pyszny makowiec na kruchym cieście, to ten przepis doskonale się nadaje. A dlaczego to ciasto z makiem można szybciej przygotować? Otóż mak zastosowany w tym przepisie nie wymaga mielenia, a z tym przecież jest dużo, dużo pracy. Przepis na kruche z makiem inaczej.


Zamiast dżemu z porzeczek dałam dużo makowego nadzienia i zrobiłam wyższą piankę z białek, ale jeśli nie macie nadmiaru białek, to możecie zrobić z czterech, wyjdzie niższa warstwa, ale oczywiście bardzo smaczna. Jeśli zastanawiasz się, jaki wypiek podać podczas rodzinnego spotkania, koniecznie wypróbuj przepis na kruche ciasto z makiem i budyniową pianką. Do jego przygotowania możesz wykorzystać gotową masę makową, dodając do niej jedynie tartą bułkę. Najlepsza, wielokrotnie przetestowana masa makowa do makowców, drożdżowych bułeczek z makiem, ciast kruchych, francuskich itp.


Z podanych składników na ciasto wyrabiamy kruche ciasto , wszystko razem zagniatając i uzyskując jednolitą masę, którą wkładamy na około godziny do lodówki. Witajcie w Weekendowej Cukierence #128578; Święta dokładnie za miesiąc więc prezentuję Wam przepis na pyszne ciasto z makiem. To najlepszy makowiec jaki jadłam. Mama zazwyczaj pieczenie tradycyjny zwijany makowiec, a ja w zeszłym roku zrobiłam jej konkurencję z makowcem kruchym z budyniową pianką.


Cała rodzina bardzo go chwaliła. Więcej niż przepisów. Mąkę z proszkiem przesiać na stolnicę, dodać cukier, posiekać zimne masło z mąką, aż zrobi się kruszonka, wbić żółtka i wyrabiać krótko gładkie ciasto.


Rozwałkować do wielkości blaszki i wyłożyć ją ciastem. Jabłka obrać ze skórki, pokroić w kawałki, umieścić w garnku z grubym dnem. Są bardzo łatwe i szybkie do przygotowania. Przepyszne kruche ciasto z jabłkami, cynamonem, budyniową pianką i kruszonką.


Kruche ciasteczka z makiem, odpowiednie na święta i cały świąteczny czas. Składniki ciasta zmiksuj-najpierw jajka z cukrem pudrem i cukrem waniliowym, dodaj maślankę i olej a na końcu mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Zmiksowane ciasto wylej na dużą blachę 25xwyłożoną papierem do pieczenia. Podpiecz w piekarniku nagrzanym do temp. Zainspirowana zostałam przepisem z Moich Wypieków, zmieniłam go po swojemu i wyszło doskonałe.


Ja przygotowałam go z gotowej masy makowej, ale oczywiście jeśli wolicie, możecie zrobić swoją domową. Przepyszne ciasto z makiem z dużą ilością bakalii w środku, a z wierzchu oblane deserową czekoladą. Makowiec smakuje przepysznie, u mnie znikł bardzo szybko. Do gotowej masy makowej dodać grubo posiekane orzechy, rodzynki, skórkę pomarańczową, pianę ubitą z trzech białek i zapach migdałowy.


Wszystko dokładnie wymieszać i wyłożyć na ciasto w blasze. Z odłożonej części ciasta zrobić cienkie wałeczki i uformować na wierzchu ozdobną kratkę. Proste, kruche ciasto z malinami w środku i delikatnie kokosową kruszonką. Kwaskowate, malinowe nadzienie w połączeniu z kruchym, słodkim ciastem idealnie się komponuje. Dawno nie piekłam nic z makiem, więc jak jedna z czytelniczek Małej Cukierenki pani Edyta przysłała mi ciekawy przepis na makowiec z serem, postanowiłam go wypróbować.


Ciasto jest smaczne, dobrze smakuje połączenie maku z serem, a podczas pieczenia cudownie pachnie w całym domu. Przygotowanie: CIASTO: Wszystkie składniki na ciasto szybko zagnieść, w razie potrzeby podsypać mąką, schować do zamrażarki na 1h. Wiem że takie ciasto nie powinno się nazywać marcepankiem ale za młodu tak je nazywałam i mi pozostało, więc proszę na mnie nie krzyczeć że to ciasto z marcepanem nie ma nic wspólnego.


Wielbicielom kruchych ciast z pewnością ten wypiek przypadnie do gustu. Kruche, rozpływające się w ustach jasne ciasto, aromatyczne powidła, ciemna warstwa ciasta z dodatkiem kakao, a ponadto kokosowa pianka oraz masa makowa, a wszystko oprószone cukrem pudrem. Klasyczny, tradycyjny dość bogaty w składniki wypiek rodem z notatników naszych babć.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na ciasto z makiem. Ciasto kruche z makiem - DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty