środa, 31 stycznia 2018

Makowiec drożdżowy

Pani długoletnią wielbicielką i nie ma imprezy żeby nie padło Pani imię ☺ale do rzeczy: zabrałam się za makowiec (to mój drożdżowy debiut) i kiedy dodałam masło,to nie mogłam go wgnieść nawet po długim ręcznym wyrabianiu. Przepis na makowiec zawijany. Mięciutki i bardzo wilgotny, tradycyjny makowiec zawijany. Popularny wypiek na Boże Narodzenie i Wigilię.


Z przepisu wychodzą aż makowce. Jeśli to zbyt duża ilość, to można nadmiar zamrozić. Prosty przepis na makowiec na Święta. To najlepszy tradycyjny przepis na makowiec zawijany - rolada makowa drożdżowa.


MAKOWIEC DROŻDŻOWY – w moim domu jest obowiązkowym ciastem na święta. W wersji świątecznej obok maku pojawiają się niezbędne bakalie: orzechy, rodzynki, a smak dopełnia skórka pomarańczowa. Lekkie ciasto oraz przepyszna masa makowo - bakaliowa są uwieńczeniem każdej świątecznej kolacji. Zawijany drożdż Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga imbirowo.


Tradycyjny makowiec drożdżowy Są ciasta, które kojarzą się ze świętami. Dla mnie takim ciastem jest tradycyjny makowiec drożdżowy. W moim domu rodzinnym tradycyjny makowiec drożdżowy zawsze pojawiał się na stole w towarzystwie sernika, keksa oraz pierników.


Puszyste ciasto, skrywające makowe nadzienie bogate w bakalie, obficie lukrowane to ulubione ciasto Polaków. W te święta wypróbuj przepis na makowiec z przepisu Magdy Gessler. Tak samo postępuję z drugą połową ciasta i masy makowej.


Gotowe makowce przykrywam ściereczką, odstawiam w ciepłe miejsce na ok. Co prawda jestem guła i ciągle mi pęka przy pieczeniu ale zawsze i tak jest pyszny. Jest już po Świętach, ale moi goście stwierdzili, że ten makowiec był tak pys Zobacz więcej. Smaczny, miękki i pachnący cytryną.


Pieczenie zaczynamy wieczorem. Ucieramy drożdże ze śmietaną. Jajka (całe) ubijamy z cukrem, dodajemy do nich drożdże.


Makowiec drożdżowy

Do nadzienia makowca zawijanego dodaj także rodzynki i migdały lub orzechy. A jeśli masz ochotę na jeszcze bogatsze wnętrze tego. Poznaj smaczny przepis na makowiec drożdżowy oblany białą czekoladą – tradycyjny wypiek na Wigilię, który zachwyci zgromadzonych przy stole gości! Jeśli chodzi o mnie to taki makowiec to jest jedyna rzecz, która za każdym razem próby mi nie wychodzi.


Ostatnio zwinęłam struclę pięknie rosła wstawiłam ja do pieca upiekła się piękna i rumiana ale co z tego jak ja rozkroiłam to miała taką dziurę w środku bo wyrosła tylko górna część i nie. Nadaje się do dłuższego przechowywania, zatem można przygotować go z wyprzedzeniem. Makowiec spędza sen z powiek niejednej pani.


Jest łatwiejsze, mniej pracochłonne, a największy atut - jeszcze smaczniejsze. Oto idealny makowiec drożdżowy. Wiem, brzmi nieskromnie, ale taka jest prawda :) Idealne, wręcz rozpływające się w ustach ciasto wspaniale współgra z masą makową i nie oddziela się od niej. Składa się z ciasta drożdżowego zawijanego z masą z maku.


Poniżej znajduje się przepis na prawdziwy, duży i wykwintny makowiec zawijany. Idealny na święta, idealny ot po prosty do filiżanki kawy lub herbaty. Drożdżowy, z bogatą masą makową z orzechami i bakaliami. Z podanego przepisu wyjdą Wam aż makowce.


Ja jeden zawsze stawiam na stole, a drugi zawijany makowiec zabieram ze sobą w gości. W święta nie może zabraknąć makowca. Zobacz, jak sprawnie upiec za jednym zamachem dwa zawijane makowce na świąteczny stół.


Wbrew pozorom zrobienie makowca nie jest to trudne, trzeba pamiętać jedynie o dobrym wyrobieniu ciasta drożdżowego. Dzisiaj mam dla was makowiec bez jajek i masła, pyszny, domowy, drożdżowy. Uwielbiam drożdżowy makowiec zawijany. W tym przepisie na ciasto drożdżowe zamiast mleka dodałam sok i otartą skórkę z jednej pomarańczy. Makowe nadzienie zrobiłam wcześniej.


Makowiec drożdżowy

Ciasto wyszło bardzo aromatyczne i puszyste. Część wykorzystałam w przepisie na makowiec na kruchym spodzie, a resztę do dzisiejszej strucli. Dlatego ja masę tą suszyłam w piekarniku w stopniach przez ok. Wyśmienity makowiec zawijany, strucla makowa.


Wierzch ciasta tworzy pyszna chrupiąca skórka oblana lukrem. Najlepszy makowiec na kruchym spodzie, z lukrową dekoracją z kandyzowanej skórki pomarańczowej. U mnie pojawił się na stole świątecznym, do przepisu bardzo chętnie wrócę w przyszłości :-). Idealnie wilgotny, mięsisty, bezproblemowy w pieczeniu.


Makowiec drożdżowy

Maku nie musiałam mielić, bo kupiłam gotowy zmielony, sięgnęłam po przepis niezawodnej siostry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty