środa, 30 października 2019

W jakiej temp piec biszkopt

Tortownicę, w której ma być pieczony biszkopt, przed wlaniem ciasta należy natłuścić oraz wysypać bułką tartą. Porada ta dotyczy jednak tylko spodu. Boków tortownicy nie wolno natłuszczać, gdyż w trakcie pieczenia ciasto odejdzie od nich, a pośrodku biszkoptu utworzy się niepotrzebne wybrzuszenie. Gdy biszkopt wystygnie (najlepiej upiec dzień wcześniej i następnego przecinać) w taki oto sposób (sprawdzone przeze mnie już wielokrotnie): weź nitkę, okrąż nią biszkopt na takiej wysokości na jakiej chcesz przeciąć, skrzyżuj trzymane oba końce, ściśnij i gotowe #128578; powodzenia.


Kiedy zadzwoniłam do znajomej cukierniczki, by zapytać, gdzie popełniłam błą natychmiast zrugała mnie, mówiąc, że chyba oszalałam, żeby piec biszkopt w burzę! Okazuje się, że podczas burzy biszkopt - podobnie jak bezy - po prostu się nie udaje. Dodane przez amela w: Tylko o kuchni. Czytam i czytam i nie mogę wyjść z podziwu ile przepisów na biszkopt tu sie podaje. Problem tylko w tym, że niektóre z nich są do luftu i nie dziwię się, jeśli takie przepisy stosujecie w Waszej kuchni - biszkopty nie udają się.


Tradycyjna metoda sprawdzania czy ciasto jest już gotowe, polega na zanurzaniu patyczka w biszkopt pod koniec czasu pieczenia. Suchość patyczka oznacza, że można zakończyć pieczenie. Piekarnik nagrzany 1stopni. Ten biszkopt to torty , pieczony w blaszce prostokątnej przekrawam na połowę i prekładam kremami , bitą śmietaną i owocami , galaretką i owocami , marmoladą itp.


W jakiej temperaturze, najlepiej jest piec jabłecznik. Ciasta wyszło bardzo dużo, ubijalam mikserem planetarnym. Podczas pieczenia temp 1stopni, biszkopt wyrósł ponad formę najbardziej brzegami, środek nie bardzo chciał urosnąć.


Po rzuceniu biszkopem pojawiły się pęknięcia i się zapadł. Nie we wszystkich przepisach na różne ciasta podałam, jaką temperaturę powinien mieć piekarnik i jak długo piec w nim. Poradnik o pieczeniu ciast, z Waszych komentarzy wiem, że miewacie problemy z ustawieniami piekarnika, więc ja dzisiaj podpowiadam, co zrobić, gdy ciasto opada, gdy pojawia się zakalec i jak piec ciasta, by były idealne. Na pewno przyda się to tym z Was, którzy dopiero zaczynają pieczenie i gotowanie, a wszystkich zapraszam też do zostawiania swoich rad.


Stwórzmy fajny, duży poradnik. Mój piekarnik nie potrafi piec w temp powyżej 1stopni ;) często w przepisach są podane wartości temp nawet powyżej 200stopni i już wiem (po kilkunastu próbach ) że mój piekarnik wtedy nadmiernie piecze i jeszcze nie zdarzyło się aby w tak wysokich temperaturach coś dobrze się u mnie upiekło. To taki biszkopt baza, robiłam już identyczny z truskawkami czy jabłkami, w każdej kombinacji smakuje wyśmienicie. A jeśli macie ochotę na niezbyt słodkie ciasto, lekkie, bez dodatków, to ten biszkopt Wam w ciemno polecam. Wystarczy, że posypiecie go cukrem pudrem i gotowe.


U nas prawie wszedzie pisze, zeby biszkopt nie piec w termobiegu, w mojej instrukcji obslugi piekarnika, tez jest taka wskazowka. Termobieg to bardzo powietrze, a biszkopt delikatny i szybko sie moze wysuszyc. Przepis na biszkopt do tortu. Najważniejszy w torcie jest dobry biszkopt. Warto sięgnąć po przepis na biszkopt który zawsze wychodzi.


Kluczowe w dobrym biszkopcie są świeże jajka i dokładne oddzielenie w nich żółtka od białka. Najlepiej piec ciasto w grubych formach. Wtedy, kiedy wlewamy je na tę formę, rozchodzi się równomiernie.


Biszkopt idealny powinien być puszysty, miękki i pachnący. Pamiętaj, gdy Twoje ciasto zacznie się przypalać od góry, a jeszcze całkowicie się nie upiekło, należy przykryć je od góry papierem do pieczenia i spokojnie piec dalej. W elektrycznyW piekarniku z termoobiegiem optymalna będzie temperatura 1st. Bez termoobiegu należy przyjąć temperaturę 1stopni.


Kurczaka należy piec bez dodatku tłuszczu. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na w jakiej temperaturze piec lasagne. Jak przekroczyłam 1st od razu robią. Mam wielką ochotę na pieczonego kurczaka, nawet juz takowego zakupiłem ale potrzebuję porady- w jakiej temperaturze najlepiej piec kurczaka? Nigdy nie wychodzi mi taki jak bym chciał.


O tym jak piec decyduje: co pieczesz, w jakiej formie, jaka jest masa tego co pieczesz, jaki efekt chcesz osiągnąć, itp, itd. Często winę za niepowodzenie ponosi nie piekarnik a bezwiednie popełnione błędy podczas dodawania np. Piekę w termoobiegu wszystko. Mam mikrofalę z termoobiegiem, więc jedyna metoda na tradycyjne upieczenie bez mikrofal to termoobieg.


Urządzenie zajmuje mało miejsca. Drożdżowe i biszkopt nakrywam z góry kawałkiem papieru do pieczenia - tak niezbyt starannie to wychodzi, ale skutek idealny - przeciąg w blaszce się zmniejsza i jest ok. Biszkopt: Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę dodajemy żółtka miksujemy delikatnie następnie wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem i mieszamy mikserem na najniższych obrotach. Lista przepisów na w jakiej temp.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Jeśli Wasze ciasto ma być bazą rolady, podkładem pod krem lub inną słodką masę, np. Dno formy wykładamy papierem do pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty