czwartek, 24 października 2019

Żurek z jajkiem i kiełbasą

Dołożyć grzyby, nakłutą widelcem białą kiełbasę, żeberka, liście laurowe, ziele angielskie. Charakterystyczny kwaśny smak zupy sprawia, że jest ona faworytką wszystkich miłośników wyrazistych kompozycji kulinarnych. Nie wiesz, jak zrobić najlepszy żurek z jajkiem i kiełbasą ! Ważny jest zakwas, który nadaje mu odpowiedniego smaku i aromatu. Zobacz nasze przepisy na Polki. Duża ilość majeranku oraz tartego chrzanu gwarantuje sukces w jego przygotowaniu!


Od kilku dni w mojej lodówce gościła butelka na oko całkiem sensownego zakwasu na żur. Takiego wiecie zrobionego z żytniej mąki z wodą. Kiedyś w sumie chyba sam spróbuję go zrobić.


Jest to zupa na każdą okazję, odpowiednia zarówno na obia jak i na kolację, zwłaszcza w. Oj, aj, ech i takie tam. No ale miałem kupny, całkiem godnie się prezentował więc przyszła w końcu pora na żurek. Durszlak Żurek z jajkiem i białą kiełbasą. Połączenie ulubionych krokietów i pierogów ruskich. Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak.


Dania główne Krokiety ruskie. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Dodane przez margow: Tylko o kuchni. Opis przepisu: Autor: WINIARY Świąteczno-niedzielny żurek z chrzanem, białą kiełbasą i jajkiem na twardo łatwo przygotować, gdy mamy w kuchni Żurek Nasza Specjalność WINIARY.


Bozobardzo fajny pomysł. Chrzanowy żurek gotujemy na wywarze z białej kiełbasy, którą potem kroimy na plasterki i podajemy do zupy razem z ćwiartkami jajek. Całość ozdabiamy kleksem śmietany chrzanowej i posypujemy natką. Składniki na 8-porcji: ok. Z tak bogatą wkładką zmienia się rzeczywiście w bardzo treściwe danie;) Podaję na gorąco, czasem z ziemniakami (ugotowanymi w zupie), czasem z chlebem, ale zawsze z wędzonką oraz.


Żurek z jajkiem i kiełbasą

Zupa raz wychodziła lepsza, raz średnia, ale nie poddałam się. Długo testowałam różne żurkowe przepisy. Już wiem że trzeba zacząć od naprawdę dobrej jakości zakwasu. Kości wieprzowe wędzone zalać woda i gotować około minut.


Następnie wkroić jarzyny: marchew, pietruszkę i seler i dalej gotować. Zazwyczaj zakwaszam octem (jak w przepisie niżej), czasem kupuję torebki z mieszanką naturalnych składników (są takie!bez ulepszaczy, itd.). Najlepszy będzie domowy zakwas, ale jeśli o nie.


Biała kiełbasę parzoną włożyć do wywaru mięsno-warzywnego i gotować około minut. Czasem podaję go w chrupiącej miseczce chlebowej, czasem tradycyjnie z boczkiem i białą kiełbasą. Jestem wielką miłośniczką żurku. Wypróbujcie go nie tylko podczas Świąt Wielkanocnych!


Przygotowanie dania żurek z jajkiem i białą kiełbasą dni przed przygotować zakwas: w kamionkowym naczyniu zalać wrzątkiem szklanki mąki, ostudzić, dodać litr przegotowanej wody, skórkę chleba, roztarty czosnek, przykryć gazą, odstawić na dni w ciepłe miejsce. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Po latach przyrządzania go, mieszania składnikami, dodawania nowych, wypracowałam przepis, którym pragnę się z Wami podzielić. Po tym czasie można przyrządzić zupę. Od wielu lat gości na polskich stołach i ciężko sobie wyobrazić święta bez jego udziału.


Aby przygotować świąteczną zupę, należy skorzystać z najlepszych składników, które doskonale podkreślą smak domowego żurku. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! Przepis na Żurek z białą kiełbasą i jajkiem. Zupę wzbogaciłam o warzywa, dzięki czemu jest daniem bardziej wartościowym odżywczo, smaczniejszym i bardziej aromatycznym. Zupę nalaną do talerzy można ozdobić liśćmi świeżego majeranku.


Pani Magdo serdeczne dzięki za przepis. Kiełbasę ugotowałem w reszcie rosołu z poprzedniego dnia a ziemniaki dodałem wraz z “wkładkę podsmażaną” i wszystko na koniec doprawiłem maggi zamiast soli (bo lubię choć niezdrowa). Rodzinie dałem z jajkiem ale sobie podsmażyłem grzanki z chleba.


Żurek z jajkiem i kiełbasą

Na w ielkanocnym śniadaniu królował Żurek z kiełbasą i jajkiem. W mojej rodzinie nie gotowało się Barszczu białego, więc nie znałam go wcześniej. A bab cia gotuje do tej pory Zalewajkę - to też rodzaj barszczu z dodatkiem ziemniaków i suszonych grzybów (kiedyś poda m Wam przepis). Na szczęście mój debiutancki barszcz pod bił pod niebienia domowników, także moje :) Jest. Białą kiełbasę myjemy i wrzucamy do gotującego się wywaru.


Gotujemy wywar około minut. Na koniec wciskamy ząbki czosnku. Podować z jajkiem ugotowanym na twardo i ugotowanymi ziemniaczkami. Czas przygotowania: min. Tradycyjny biały żurek wielkanocny.


Żurek z jajkiem i kiełbasą

Pyszny żurek na rosołku i zakwasie domowym. Moja wersja tradycyjnego świątecznego żurku podawana na naszym Wielkanocnym stole. A ja będę jadła żurek z kiełbasą, ale drobiową i podsmażoną na teflonie, więc wytopi się trochę tłuszczu, a będzie dodatkowo chrupiąca.


Po około minutach wlewamy żurek z butelki, doprowadzamy do wrzenia, od czasu do czasu mieszając.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty